8.10.18

TINA POLVORÍ

Engeguem nova setmana i amb ella la caminada programada pel dia d’avui dilluns. Avui hem anat a la banda de Viladordis, concretament fins al Polvorí, que davant mateix hi tenim una tina recuperada amb un paratge fantàstic per poder-lo gaudir plenament. A la vegada ens ofereix la possibilitat de veure molt a prop, tant, que si volem, el podem tocar, em refereixo al riu Llobregat. Per les fotografies tindreu una visió molt concreta de la zona que ens hem mogut les vint-i-sis persones que hem compartit la caminada.
Ens ha fet un dia perfecte per caminar, tan visual, com per la temperatura. Dic visual pel fet que el sol estigués mig tapat pels núvols, a mi particularment em permet de veure millor en general, el sol m’enlluerna moltíssim, en fi.....
Del Cap del nostre barri ens hem dirigit a la Torre Busquet, hem fet una part de la carretera de Viladordis, que ara no hi ha cap mena de perill i hem agafat la pista de Can Truncalla, per més endavant en arribar quasi a Viladordis, seguim pel camí de Sant Benet per baixar als Tres Salts. Travessem el riu Llobregat pel pont, i seguim caminant per la pista sempre recta, fins que arribem al Polvorí, ja he dit que davant mateix hi tenim l’objectiu d’avui, la tina. Es pot pujar i menjar a dalt mateix, però ens hem acostumat tant a fer-ho a la vora del camí, que ja ha quedat establert d’aquesta manera. Costums que tenim els humans oi?
La tornada, refem la pista fins als Tres Salts, però anirem per la nostra dreta per fer la pista que va a Sant Benet, al costat ens hi queda el canal de la Mina que ens acompanya una estona, fins que arribem a un pontarró i travessem el canal per enfilar la pujada pel qual arribarem al corriol que trobem a l’esquerre que s’anomena camí de la Mina, anem pujant i arribarem al Bosc Espès o dels Escorpins, o dels Enamorats, quedeu-vos amb el nom que més sigui del vostre grat, pel pont que hi passa l’autopista per sota, ens atansarem per l’esquerre al camí del Grau, que hi passem per davant i ens porta fins al Polígon Industrial (el Guix).
Anirem pels pisos de la Fàbrica Nova a enllaçar al c/ del Ter, seguim aquesta pista fins que trobem una cruïlla, nosaltres seguirem recta per sortir a un camp que veurem el túnel que hi passa la C-55 i ens mena a l’escola d’Idiomes que hi ha també les pistes a on fan les proves per examinar als futurs conductors de vehicles, concretament el c/ dels Tovots. Altra vegada per la nostra esquerra anirem fins a la Torre Busquet, per baixar al barri de la Font dels Capellans i arribar al Cap, que com ja sabeu és el nostre punt de sortida i arribada.
Si esteu interessats per fer-la algun dia, hi deixo el trac o enllaç perquè la podeu seguir, segur que us agradarà per tot el que ens aporta. Podem veure Tines, el Canal de la Mina, el Polvorí, el riu Llobregat ec... Ah! I a sobre farem salut, que en realitat és l’objectiu principal.