29.10.18

Gola del Bigaire

Molt bona tarda seguidores i seguidors. Aquest dilluns matí el grup de caminadors del Cap i l’Associació de Veïns de la Sagrada Família, hem anat a la Gola del Bigaire. Ha estat una caminada, com sempre saludable, però si m’ho permeteu més agraïda que d’altres ocasions pel fet què, a l’haver plogut de la manera que ho va fer tot el dissabte, encara que alguns camins estiguin negats, el fet de poder gaudir del cabal del riu Llobregat en el dia d’avui ha donat un plus de motivació anar-hi i gaudir de la imatge que hem pogut viure i compartir els que ens hi hem arribat. No fa falta que us avanci massa cosa, ja que en les fotografies que s’han fet, i us les hi deixo aquí, ho podreu constatar tot. Generalment val més una imatge que mil paraules.
El dia també ha estat fantàstic per la temperatura, tot i que en fer aire, ha donat la sensació de més fred, però per caminar podem dir que ha estat ideal.
Hem sortit del Cap i hem pujat al Parc dels Trullols, per baixar a Viladordis. Hem travessat el pont que per sota hi passa l’autopista de Terrassa seguint la pista ampla que ens queda davant nostra, anem fent la baixada, fins que enllacem amb la pista que ve del Pont de Vilomara, girem a l’esquerre, i altra vegada seguint recta, la remor del riu ens orienta molt, arribem a la Gola del Bigaire, que ha estat el nostre destí. Una vegada s’han recuperat forces i altres necessitats, hem emprès la tornada pel meandre del riu i ens ha portat fins a la Casa de les Hortes, o també anomenada Casa del Soroll. Ara ve la pujada que la fem per enllaçar amb la pista que va al cementiri de Viladordis, però nosaltres anem per la dreta, fins a la pista que mena a Sant Benet. Aquí i per sota el pont de l’autopista, per l’esquerra anem via a Viladordis i passem de llarg, per la pista ampla que ens queda a la dreta l’agafem per anar en direcció a Sant Fruitós, trobem un trencant a l’esquerra que ens porta al Mas del Grau, però l’ignorem, més amunt en trobem un altre que ens porta, passant pel desguàs de cotxes, als plans del Guix, en què hi ha el polígon Industrial del Grau, anem a buscar la carretera de Vic, i pels pisos de la Fàbrica Nova, anem al c/ Del Ter (Cal Aligué), per l’esquerra de nou anem als horts fins a la Casa Planelles, que veiem un caminet a l’esquerre que va paral·lel a un camp i ens fa anar a sota el túnel que hi passa la C/55, ens trobem a l’escola d’Idiomes, les pistes a on fan els exàmens per obtenir el carnet de conduir, per la dreta anem al Restaurant l’Ermitanet, i podem baixar a l’escola del Pilar, per anar a l’IES Barjau, som a la Font dels Capellans, pel c/Arquitecta Montagut ens atansem al CAP, com acostumo a dir: Punt d’inici i arribada dels tres grups de caminadors.
Aquesta la podreu seguir si ho desitgeu pel trac que o enllaç que hi deixo: Manresa Gola del Bigaire
Avui no hem tingut la sort de veure’n cap, però és un bon lloc per poder trobar i contemplar al Bernat Pescaire, i també és un lloc molt adient pels pescadors, però no podem pretendre que tot vagi rodo. Hem gaudit del meandre i del que a la tardor ens ofereix visualment en aquest lloc tan preciós, afegint el fet de caminar que contribueix al nostre ben estar i la salut.
Si és del vostre interès saber del Bernat Pescaire podeu seguir aquest enllaç: Bernat Pescaire
Aquest vídeo és de l'any 2015, també era impressionant
BAIXANT A VILADORDIS

JA FALTA POC PER ARRIBAR- EL LLOBREGAT

UN BON CABAL D'AIGUA EH!

A PUNT PER RECUPERAR LES FORCES

APROFITANT L'AVINENTESA LA FAN PETAR

FANTÀSTIC! NO TINC MÉS PARAULES
         AQUESTA CARPA L'HEM VIST PESCAR A LA GOLA,        NO AVUI EH!

LA REMEDIOS I EL J. CLEMENTE A PUNT PER EMPRENDRE LA MARXA

UN DIA  RÚFOL PERÒ AMB MOLT BONA TEMPERATURA

QUASI  SOM A DALT DE TOT DE LA PUJADA

UNA DE LES MOLTES IMATGES QUE GAUDIM

AL FONS EL MAS DEL GRAU - (GUIX)