26.10.18

SERRAT DELS MORTS

Bona tarda de divendres, i bon cap de setmana tingueu tots.
Aquest matí la colla de Senderistes hem anat al “Serrat dels Morts”. Un lloc molt interessant pel seu contingut històric i per la quantitat de coses que durant la caminada s’hi poden gaudir, amb l’afegit de poder practicar el senderisme, caminar i gaudir de la natura sigui el dia que sigui, doncs avui mateix, ha estat un dels dies amb encant pel fet que hem començat la caminada amb una boira que quasi no s’hi veia, i l’hem finalitzat amb un sol i una calor que deu midó. Gràficament ho podreu constatar amb les fotografies que els companys Mario, Joan Canyadell, i l’Antolin Gómez han fet durant l’itinerari. També us hi deixo l’enllaç de Wikiloc, per si la voleu fer algun dia tal com l’hem dut a terme avui nosaltres, que val a dir que és una caminada amb moltes possibilitats de diverses variants.
Enllaç de l'itinerari: Divendres Serrat dels Morts
Els Senderistes hem decidit anar als Aiguamolls de Santpedor que hi hem deixat els cotxes, i per la zona industrial de Santa Anna, hem anat al Mas Llussà, que ja hi fem una parada obligatòria per visitar el pou del molí, que ben a prop hi passa el riu d’Or, seguim  hi veiem una taula i seients per poder descansar, més endavant es pot visitar l’antiga teuleria que hi ha, en fi.... que mereix dedicar-hi un temps per gaudir de tot el seu entorn, ressaltar també que hi ha la Caseta de Llussà, que com a Casa Rural ofereix el poder anar a passar-hi un dies, fer-hi unes colònies, o senzillament gaudir d’un cap de setmana i si ho desitgeu, celebrar una festa familiar amb el pretext que sigui.
Deixo un enllaç de Viquipèdia per si hi esteu interessats a ampliar informació: Cal Lluçà
Travessem per la passera de formigó el riu d’Or i seguim sempre recta la pista ampla que ja ens mena al Serrat dels Morts, està tot molt ben senyalitzat, menys el lloc de la necròpolis, que he de reconèixer que si no se sap, hom pot passar-li totalment desapercebut. De totes maneres si seguiu el trac, ho he senyalitzat, i si teniu un xic de paciència, trobareu i veureu les tombes. La malesa i l’herba en dificulten la seva visibilitat, també estigueu al cas pel mateix motiu de vigilar bé a on poseu els peus o camineu, no sigui cas que amb els desnivells de les tombes, pot proporcionar alguna torçada de peu amb el consegüent esquinç de turmell que ens complicaria a l’hora de fer el camí de retorn.
Enllaç per ampliar coneixements de la necròpolis: El Serrat dels Morts
Bé! Un cop vist i complert l’objectiu, ens asseiem per allà a on podem i recuperem forces per fer la tornada als Aiguamolls, que ho farem seguin el PR-C131-1 que passarem un corriol fantàstic (jo almenys el gaudeixo al màxim, és una passada de corriol), tant pel seu entorn com per la torrentera que travessem diferents vegades, com la trobada d’un pessebre que s’hi conserva tot l’any, ec. No ens podem perdre per què està molt ben senyalitzat, així arribarem fins a l’Ermita de Santa Anna de Claret, travessem la carretera que ve de Santpedor i davant mateix agafem la pista que ens porta per la séquia al lloc de destí, o en el nostre cas avui, hem seguit pista avall i hem passat per la Font de La Riera, que novament travessem el riu d’Or, pugem per les escales que hi ha, i sortim al polígon industrial de Santa Anna, per darrere les naus farem un tros més de la séquia, i per la pista ampla que trobarem a la dreta nostra, podrem anar fins a l’entrada del poble de Santpedor, i retornar als Aiguamolls, que en el cas d’avui ha estat el punt d’inici i final de la caminada.
Una caminada que la recomano, no és gens dificultosa, i molt agraïda de fer, estic ben segur que si és del vostre grat, la gaudireu moltíssim. Les persones del poble que els agrada caminar i preservar la salut, la fan molt sovint, doncs gairebé sempre hi ha força transit de persones que en gaudeixen.

A tots els que em seguiu, us  repto a què algun dia la féu amb bona companyia molt millor, com ha estat el meu cas avui, no hem sigut molts, tan sols set persones, però fa tant temps que compartim les experiències, i és tanta la bona entesa, que ens ho passem de meravella, ja ho veureu tot plegat per les fotografies que avui n’hi ha forces.

AVUI AMB LA BOIRA EL SOL  L'HEM VIST BLANQUINÓS

L'ANTOLIN I LA NEUS HAN  BALLAT - L'ANTOLIN CENT x CENT NATURAL

TOCA FER EL RETORN- JO I EL RUBIRALTA EN PRIMER PLA

L'ANTOLIN, LA NEUS, LA MERCÈ I EL JOAN

FENT EL CORRIOL -EL PR-C 131- ÉS UNA PASSADA!

EL SENYAL QUE ENS HO INDICA

COMENTANT ALGUNA COSA EN PLE CORRIOL

EL PI - EN AQUEST PUNT S'HI POT VEURE UN PESSEBRE

L'ANTOLIN AGENOLLAT FENT LA FOTOGRAFIA AL PESSEBRE

AQUÍ EL TENIM

EL MARIO S'HA FET UNA SELFIE  ÉS EL QUE VOLIA?

DIFÍCILMENT ÉS POT PERDRE UN

EL MARIO FOTOGRAFIAT- JA LI TOCA  POBRE!

NOSALTRES SORTIM MOLT I  EL MARIO BEN POC

LA MERCÈ CONTROLANT LES DADES

LA SÈQUIA A DALT DE LA FONT DE LA RIERA

FENT LA SÉQUIA - ENCARA LLUNY PERÒ ELS AIGUAMOLLS ES VEUEN AL FONS
Per avui, això és el que ha donat la caminada.