17.10.18

BARRI DEL XUP (PARE IGNASI PUIG)

Com qui no vol la cosa estem sobrepassant el mig mes d’octubre, això vol dir que per programació de caminades ja he d’anar preparant les de novembre, i que no pari, la qual cosa vol dir que anem passant dies, que anem fent salut gràcies a les caminades i que hi ha ganes de què així segueixi.
Avui dimecres hem anat al barri del Xup, encara que he de dir que l’hem dut a terme d’una manera atípica per l’afectació de les darreres pluges que hem sofert i que ens ha obligat a variar els itineraris de costum, ja que ha deteriorat alguns camins, o no estan en les millors condicions per poder transitar (no dubto que ja us ho imagineu). Això tampoc ens priva de poder fer el que ens agrada, sobretot els dies que ja estan programats, que és el fet de caminar.
Com he comentat hem anat al barri del Xup de la manera que intentaré desglossar: Del Cap hem anat a les Escodines per poder transitar pel passeig del riu i atansar-nos a la zona esportiva del Congost. Seguim amunt i a on ens ho permet travessem la via del tren de la Renfe, per seguir per l’asfaltat del camí agrícola que va al Bosc de Suanya amunt. Anem a la Casa dels Pardals que passem de llarg i així seguim fins que arribem a la cruïlla que hi ha el senyal que ens dóna informació per anar al barri que el dia d’avui és el nostre objectiu. Anem per l’esquerra tal com ens ho marca, seguim per pista asfaltada, però de seguida podem observar que transitem per la llera de la riera de Rajadell, aquesta ens acompanya fins al lloc que hem escollit. Descansem com generalment fem i recuperem forces. La tornada la fem travessant la carretera d’Igualada, pel lloc a on hi ha una cavallerissa davant dels habitatges i ens mena a un caminet que ens fa sortir a la pista que ve del Mas dels Corrons, que la seguim per anar fins a la Torre de Santa Caterina. Arribem a l’encreuament per anar o bé a la carretera d’Igualada, a la Torre com he comentat, o per la dreta anar a Can Poc Oli. Nosaltres per la dreta, anirem via a Can Poc Oli, passem per  un mirador, hi ha qui diu que és l’autèntic Mirador del Cardener, jo ho deixo a l’elecció de cadascú (la vista de veritat que és preciosa), i pocs metres més avall trobem el trencant que baixa al barri de la Guia, que és el que fem, ja ens trobem sobre l’estació de trens de Manresa (Renfe), anem seguint la pista per anar a l’altre costat pel pont vell del riu Cardener, per la Cova sortim al barri de Santa Clara, i agafem pel carrer Caputxins (la clínica), adreçar-nos al Centre Flors Cirera al Passatge de Puig, veiem el baixador dels trens dels Catalans, c/ Viladordis, i seguint recta per l’av. Francesc Macià, travessant la carretera del Pont de Vilomara, arribem al Cap, el nostre lloc de referència. Trepitgem el nostra barri de La Sagrada Família. El que he comentat amb aquestes ratlles, ho podeu constatar pel trac que tinc el costum de deixar-hi per si us cal més informació.
Trac:  Manresa El Xup
També les fotografies que durant el trajecte els caminadors que ho desitgen fan per poder-les compartir, a la vegada donar una idea visual més clara de l’entorn i algunes coses interessants que es troben i poden gaudir per motivar la sortida de torn.

PER LA VIA DE SANT IGNASI

CAMINANT PER LA ZONA DEL CONGOST

EL JOAN I L'ÀNGEL ENCAPÇALEN EL GRUP

EL GRUP FENT EL CAMÍ AGRÍCOLA DEL SUANYA

VISTA DE LA TORRE LLUVIÀ AL FONS

SENYAL D'ORIENTACIÓ

ENTRADA DE LA MASIA BLANCA
A LA LLERA DE LA RIERA DE RAJADELL A L'ALZADA DEL XUP ES POT VEURE AQUESTA ARQUITECTURA

SOM A L'OBJECTIU ESCOLLIT PER AVUI

PEL CORRIOL QUE MENA  A LA TORRE DE SANTA CATERINA

PASSANT PER LA GRANJA QUE ENS DIRIGEIX A CAN POC OLI

AGAFANT EL CORRIOL QUE ENS PORTA AL BARRI DE LA GUIA

QUINS PARATGES MÉS GUAPOS OI?

MANRESA A LA VISTA - ÉS PLAER PODER GAUDIR DE LA NATURA

ESTEM A CIUTAT FENT  LA PASSERA DEL RIU CARDENER

AMB LA REMOR DEL RIU QUE AVUI ENCARA RESTA MOGUT

GRÀCIES MARIO PEL REPORTATGE TANT COMPLERT - LES DEL GRUP LES HAN FET EL JOAN CLEMENTE I JO LA SEGONA PER PODER SER-HI TOTS.