2.10.18

CASA DE LES TORRES

Ahir dilluns per encetar el mes la primera caminada vàrem anar a la “Casa de Les Torres”. Si desitgeu conèixer els orígens d’aquesta masia, podeu seguir aquest enllaç que hi trobareu informació: Mas Torres de Bages
La caminada no la vaig poder penjar ahir pel fet que vàrem viure un dia especial que tots vàrem recordar pels fets excepcionals de l’1-O de l’any passat, i no vaig disposar del temps suficient per completar l’ordenament de les fotografies, acabar de completar el trac ec.
Ara ja amb total el material més o menys a punt, intentaré com sempre fer-vos-la arribar amb algun detall que sigui atractiu pels que em seguiu.
Ja hem començat el nou horari d’hivern, pel que vol dir que sortim a 2/4 de 9 del matí.
Ens hem dirigit des del Cap, pel c/Arquitecta Montagut, a la carretera de Vic per seguir pel polígon industrial dels Dolors a la via del tren dels Catalans, i creuar un pas a nivell en què hi trobem la pista que ens mena cap al col·legi de La Salle. Fem la pujada per arribar a la carretera de Santpedor, la travessem per anar al camí del Gimnàstic i seguir caminant sempre recta al cap d’uns 25 o 30 minuts veurem un dipòsit amb un corriol, nosaltres seguim endavant, passarem el pont de la via del tren i veiem una masia que hi ha l’encreuament de camins, el de la dreta va a la urbanització de Pineda, si seguim recta, aniríem a Santpedor, per l’esquerra que l’agafem nosaltres per arribar a la Casa de Les Torres. En aquesta ocasió la tornada l’hem fet per la zona dels Lledoners, fem la part asfaltada fins a l’encreuament del camí de Joncadella que veiem un corriol, l’hem seguit fins al punt de travessar l’aigua que ve dels aiguamolls de Santpedor i la porta fins al Torrent Fondo. Ara la caminada ens porta al camí asfaltat de Joncadella, però uns metres amunt agafem la pista que tenim a l’esquerre per anar a sortir a Can Fèlix, el Poal, en què podem seguir pel ramal de la séquia fins a la pista ampla del camí de Santpedor, que ja hem fet a l’anada, per atansar-nos al Gimnàstic Parc, anem via al col·legi de La Salle, i per l’avinguda dels Dolors anem a la carretera de Vic per refer el camí de l’anada, i arribar al Cap.
Deixo l’enllaç de Wikiloc com és costum: Casa de Les Torres-Lledoners
Ahir no hi va haver planta o flor del dia, puix que pel temps que estem ja costa trobar, però sí que parlarem de L’ESPLUGABOUS, aquest és un ocell que a l’entorn al qual s’ha desenvolupat la caminada li és molt adient, ho podeu constatar als l’enllaços que segueixen:  Esplugabous
Gràcies a la Mercè Soldevila, que alguna ocasió crec que ja l’he mencionat, ella és la persona que ens assessora amb els temes de les plantes, flors, fauna, ec.
Desitjo que sigui del vostre interès, i, us serveixi per despertar les ganes de fer camins de l'Anella Verda.