10.4.19

Turó del Xato

Hola seguidors. Avui dimecres ja hem completat una nova caminada saludable. Els membres de les caminades llargues del grup de caminadors del Cap i l’Associació de Veïns del barri de la Sagrada Família, hem anat fins al Turó del Xato, i a banda de gaudir com sempre de la natura, i del seu entorn, trenta-sis persones, l’hem compartit amb un dia de primavera fantàstic que ha fet que la caminada hagi estat com més seductora del que és habitual, amb tot el grup molt predisposat per l’alegria que ens proporciona l’època que actualment estem vivim. La primavera és una estació en la qual tot torna a agafar vida, el ressorgiment que pertoca de les plantes, les flors per la seva varietat i vistositat dels entorns, paisatges, camins, plantes flors i fauna.
Avui per exemple no descriuré carrers i camins per a on hem passat, ja ho constatareu amb el trac o enllaç del Wikiloc que és el que segueix: Turó del Xato
Avui, comentaré la diversitat dels entorns. Primer pel passeig del riu hem sortit de Manresa, per tant vol dir transitar per la llera del riu Cardener, que precisament avui hem pogut veure un Bernat Pescaire en el seu hbitat natural (és un regal de la natura poder-lo observar).`Hem anat a travessar la carretera d’Igualada, per fer el Camí de les pedres, és fàcil deduir que és un tram molt empedrat i bonic. En arribar a dalt fem uns metres d’asfaltat i per la pista que trobem a l’esquerre anem via al meandre de la riera de Rajadell, amb el cant dels ocells i la remor de l’aigua arribem al barri del Xup que hi fem un petit descans per recuperar forces. Emprenem la caminada, seguint el meandre amunt, amb el bosc de ribera que ens acompanya, flors i plantes, i seguim sentint el corre de l’aigua, que transmet una sensació de relaxament, de ben estar, amb la complicitat dels cants dels ocells que també estan pletòrics, les papallones, les quals indican que estem en zones poc contaminades i plens de vida, observem camins que els caragols també van deixant el seu rastre, sigui per les pluges, sigui perquè també els toca sortir i prendre el sol, les formigues que treballen, ja sabeu de cara a poder reposar el que han gastat durant l’hivern, i per tant ha de tornar a omplir el rebost, tot plegat una passada! Seguim caminant, el timó a dojo, ens dóna aquella flaire tan reconfortant mentre fem via per atansar-nos a l’objectiu d’avui, el Turó del Xato. Pugem a dalt, i els pins en aquesta zona reverdeixen les puntes i de moment no hi ha processionària, així que podem gaudir de veure com les pinyes noves ja van aflorant, fortes i compactes (com ha de ser). En fer la baixada trobem una barraca de pedra seca molt ben conservada, o sigui un altre regalet per gaudir, ara pel camí entre camps arribem a la pista ampla que ens mena al camí agrícola del Suanya, veiem la Casa dels Pardals a dalt al seu turonet, anem baixant via al Congost, però travessem la via del tren que va i ve de Lleida, en plena zona del Congost, ens dirigim una altra vegada al passeig del riu Cardener, amb una de les seves rescloses ens dóna la benvinguda a la ciutat, i per sota dels ponts arribarem per la Via de Sant Ignasi al cap, punt de sortida i arribada.
M’ha semblat adient ressaltar algunes de les coses que pels caminadors ens són importants i ens esperonen a fer caminades, evidentment amb l’afegit de fer salut i compartir socialment amb les persones que caminada rere caminada ens apleguem i gaudim de tot plegat.
No em canso de dir que si ho desitgeu i disposeu de temps, tothom ens hi pot acompanyar, tenim en compte que no tota persona porta el mateix ritme, o pateix unes patologies que li redueixen les possibilitats de fer segons quins paràmetres, com poden ser distància de quilòmetres, velocitat de mitjana, ec... no dubteu en demanar informació, doncs disposem de tres nivells i segur que en algun dels tres us hi sentireu còmodes.
Per avui ho deixo aquí, tan sols recomano que per poc que sigui possible estigueu i manteniu l’activitat, el fet de caminar preserva la salut, factor primordial per gaudir d’una qualitat de vida.
SALUT I CAMINADES!!

PREPARANT PER FER LA FOTOGRAFIA DE RECORD

TOTS ASSEGUTS  ALGUN  A PEU DRET

TRENTA -SIS DE COLLA

LA FLOR DEL DIA LA CORONIL·LA En llaç per si en voleu tenir més informació: CORONIL·LA

EL PERE FELIU FENT VIA AL TURÓ DEL XATO

UNA FANTÀSTICA PANORÀMICA DE MONTSERRAT

FENT  EL CORRIOL DE PUJADA AL TURÓ

EL MARIO FENT FOTOGRAFIES A DALT DEL TURÓ

POC A POC VAN ARRIBANT A L'OBJECTIU

MONTSERRAT AL FONS - UNA PASSADA!!

JA HI HA UNA BONA COLLA

JA HI SOM TOTS -TOCA FER FOTO PEL RECORD

DES DE UN ALTRA PERSPECTIVA

UN ENTORN FANTÀSTIC

LA BARRACA DE PEDRA SECA DEL XATO

ADMIRANT-LA COM  PERTOCA
CAMI DE RETORN MANRESA AL FONS DE TOT

UN  ALTRA PRESA D'IMATGE

LA CASA DEL VIGILANT DE L'ANTIGA  CENTRAL ELÈCTRICA- ARA RECUPERADA AMB LES OFICINES CENTRALS

PASSANT EL PONT DE SANT FRANCESC - PASSEIG DEL RIU CARDENER

VEGEU LA PAPALLONA? L'HA FET LA CARME PICANYOL LA FOTOGRAFIA
AQUESTA PLANTA S'ANOMENA  LA MORELLA ROQUERA - No és una planta qualsevol per les seves característiques. Recomano seguir l'enllaç per ampliar els coneixements de la mateixa: Morella Roquera