25.4.19

Ermita de Sant Valentí

Bon dijous i amb bona pluja que ens acompanya. Llàstima que arriba fora de temps, però sempre és benvinguda.
Bé! Jo també vaig fora de temps, ja que la caminada que avui us faig arribar la vàrem fer ahir dimecres, però vaig tenir altres feines que requerien prioritat i amb conseqüència, no vaig poder realitzar tot el que tenia entre mans. Avui ja més tranquil·la la cosa, sí que m’ho permet fer.
Un dimecres més vam complir amb el programa de caminades saludables, que setmana rere setmana anem complimentant, dintre de res ja hauré de penjar la programació de maig, doncs el temps passa volant. Amb tot ahir dimecres vàrem anar a visitar l’Ermita de Sant Valentí, que està ubicada a Sant Fruitós de Bages, concretament pels voltants de la urbanització de Les Brucardes. Molt probablement ho coneixeu o si més no, de ben segur que heu estat molt a prop d’aquesta ermita.
Pels que camineu i coneixeu l’entorn nostra, hi deixo el trac que vaig gravar de la caminada amb l’aplicació de Wikiloc el desembre de l'any passat: Manresa-Ermita de Sant Valentí
Si no sou caminadors o no sabeu a on queda, us en dono una pista: Sortim del Cap i ens dirigim pel camí de Viladordis al Grau,  i anar al  pont que per sota hi passa l’autovia, ens trobem a l’anomenat Bosc dels enamorats, anirem per la vora d’un camp a enllaçar amb una pista ampla que va marxant paral·lel  a l’autovia, que sense deixar-la ens porta a un túnel que per sobre hi passa l’autovia. És a dir, anirem cap a la dreta i arribem a la depuradora de Sant Fruitós. Pel camí del complex esportiu, sortirem a la rotonda del pavelló i la carretera que porta a la urbanització de Les Brucardes. Nosaltres seguim caminant, i arribarem ara a un pont que per sota hi passa l’autovia que hem fet abans, continuant amb la pista sempre recta arribarem al cim, i veurem un trencant a la nostra dreta, que l’agafem i al cap de poc, es parteix, la pista segueix, però la deixem per agafar el camí que puja, i al cap d’uns dos-cents metres ja veiem l’ermita de Sant Valentí. Com és costum en arribar a l’objectiu fem un petit descans i recuperem forces,  ja que més o menys fa una hora i mitja que caminem. Fet el descans per tornar al punt de sortida, baixem els dos cents-metres que hem pujat, i ara per la pista ampla seguirem baixant en direcció a la urbanització, quant som a l’asfaltat, per la dreta, anem baixant i en el primer trencant a l’esquerre l’agafem per anar a sortir de la urbanització, hi ha diferents opcions per arribar de nou al túnel que hem passat a l’anada que per sobre hi passa l’autovia. Podem refer el camí d’anada. En el cas nostre d’avui, ens hem tornat a arribar al camp de futbol, per anar a l’entrada del poble de Sant Fruitós, anar en direcció a la carretera de Vic, i tan bon punt hem fet el pont que hi passa el riu d’Or, podem escapar per la dreta un camí que ens mena al polígon industrial del Grau. Una vegada més tenim diverses opcions per retornar al cap. La nostra ha estat la d’anar pel barri del Guix al camí dels Tovots, i fent una drecera entre camps (que és transitable), acompanyats d’una petita conducció d’aigua per regar, arribem a l'escola del Pilar, per  anar a l’Institut Guillem Catà, arribem al barri de la Font dels Capellans i ja ens trobarem al c/ Sant Cristòfol per atansar-nos al Cap.
Observareu que fa un parell o tres de caminades que no hi posem la planta o flor del dia, pel fet de que la nostra companya que ens assessora en aquest tema està de vacances, encara que molt aviat ja la tornarem a poder gaudir en les sortides i per tant novament farem algun comentari al respecte. La Mercè Soldevila és la gran experta. Gràcies per la teva implicació Mercè.  Ja veus que et trobem a faltar!
EL DIA UN XIC RÚFOL PERÒ AMB TEMPERATURA AGRADABLE

ALEGRIA PELS CAMINS ÉS LA PRIMAVERA

EL JAUME ADAM EN VOL TENIR RECORD

SON IMATGES PER COMPARTIR LA VERITAT!