12.4.19

Caminada PR-C131

Benvinguts al bloc. Una setmana més i amb divendres com és habitual, el Grup Walk Friday, hem sortit a fer la caminada pels vorals de la veïna població de Santpedor. De caminades n’hi ha arreu, tantes per triar, i remenar, que de vegades fins i tot costa decidir-se per una amb concret pel fet que totes tenen quelcom per poder gaudir d’una matinal, que realment és  l’objectiu del grup que hi participem. En el cas d’avui doncs, hem fet una part del PR-C131, que és una caminada radial d’un total de quasi vint-i-cinc quilòmetres, amb un desnivell de cinc-cent vint-i-un metres. Com he esmentat n’hem fet una part, i com és comprensible l’adaptem a les nostres possibilitats, tant físiques, com de disponibilitat de temps, i altres factors que poden influir a l’hora de realitzar-la. Hi ha quantitat de llocs interessants per visitar i dedicar-hi un cert temps, que a la vegada també és el que en general ens agrada, veure, comentar, imaginar, compartir i gaudir.
Avui doncs hem sortit del camp de futbol de Santpedor, que hi hem deixat els cotxes, hem anat a la zona industrial del polígon vint-i-u, per enllaçar amb el camí de Llussà, després d’una mitja hora de caminar sempre recta arribem a un pla, que fa com una plaça, a on s’ajunten diversos camins i corriols. A l’esquerre nostre hi ha una petita serra anomenada: Serrat dels morts, que amb un senyal vertical que hi ha en aquest lloc, així ho indica, i ens informa que hi ha una necròpolis. Avui no és el nostre objectiu, el mateix senyal indica per agafar el PR-C131, que ens menarà a dalt la carena, a on podem veure la muntanya del runam de potassa que ha anat acumulant al llarg dels anys l’explotació de la mina de Sallent. Això serà després d’haver fet una pista ampla fins a arribar a trobar un altre senyal (fita), que ens fa entrar al bosc per fer la pujada a dalt la carena. Mentre fem el corriol, que comença just al costat d’una barraca de pedra seca, encara en veurem un altre i més amunt, una construcció abandonada, encara que aquesta és moderna de totxo convencional. Un volt som a dalt, enllacem amb la pista ampla que hem deixat al trobar el primer senyal al Serrat dels morts. Per la dreta anem fent la pista veient la muntanya del runam que fa pena l’impacta que comporta al voltant de l’entorn del qual estem gaudint. Personalment em transmet una tristor, pel fet que amb tant de temps d’explotació, no hagin pres mesures més adients en el seu moment per no arribar a ser tan desastrós l’impacta ambiental. En fi... deixant aquest tema de banda, passem una pedrera que la ignorem, seguim fent via fins que per l’esquerre anirem seguint per pista ampla i així arribar al Mas Ridor, si voleu més informació podeu seguir l’enllaç: Inici-Ridor - Passat el mas, la pista segueix per anar a Callús, però nosaltres per la dreta anem al Mas Burgaroles, que hi trobem la font un cop travessat el riu D’or. Si hom ho desitja, s’hi pot parar i fer un descans, esmorzar o el que calgui. També, com és el nostre cas d’avui, es pot seguir caminant entre el mas citat, i veurem un senyal vertical que ens orienta per si desitgem anar a Santpedor, o bé seguir la caminada per anar a Sant Salvador de Torre Abadal, que sí que és el nostre objectiu. Sempre seguin les indicacions (vull remarcar que està molt ben senyalitzada la caminada), si no coneixeu el terme, segur que no us podeu perdre fent cas dels senyals.
Avui però la sorpresa ha estat que en arribar a Sant Salvador de Torre Abadal, que hi ha l’ermita, una font, taula i bancs per poder fer un pícnic (per exemple), i que està dintre el territori de la urbanització del Serrat de Castellnou, hi havia una sortida de menuts amb els pares i mestres del centre d’Educació Infantil Primari “L’Olivar” de Castellnou de Bages. Enllaç de Sant Salvador: Sant salvador de......
Per tant no hem utilitzat la zona, ens hem quedat uns metres abans a un lloc adient per fer el mos, i quan els menuts i companyia han marxat, els hem reemplaçat. A la taula i asseguts al banc, hem fet el cafè que el Mario, ens té acostumats a compartir a les sortides dels divendres.
Seguim la caminada entrant a la urbanització per anar a la carretera que mena a Santpedor, al cap de poc però agafem un trencant a l’esquerra que va baixant fins a convergir amb la pista que ve de Burgaroles. Aquesta és mig asfaltada, anem seguint caminant i al cap d’uns deu minuts, altra vegada anem per l’esquerre per convergir amb la pista que va al camí de Llussà. Aquest ja hi hem passat de bon matí, i retornant al polígon industrial vint-i-u. Refem el camí de l’anada fins al camp de futbol, que és de on hem sortit i que hi tenim els cotxes.
El trac de la caminada és: Sant Salvador de Torre Abadal-2
Durant la caminada hem vist molts camps amb cereals una mica minsos per la manca de pluja i de colza: La Colza
PUNT DE SORTIDA I ARRIBADA- CAMP DE FUTBOL

CAMPS DE COLZA

SENYAL D'ORIENTACIÓ

UNA CREU QUE ES VEU PEL CAMÍ - INTERESSANT

ENCREUAMENT DE CAMINS- LA NECRÒPOLIS I  SANT SALVADOR.....

UNS PARATGES FANTÀSTICS!

CATORZE DE COLLA HO HEM COMPARTIT

AQUEST SÓC JO AMB LA BOTA DE VI I TOT

LA CÀNDIDA TAMBÉ HO APROFITA - EL JOSEP SE LA MIRA

JA HA CANVIAT DE MANS - QUE NO PARI!
GRÀCIES MARIO PER CUIDAR-NOS TANT

ANAR FENT BAIXADA - EL JOAN CANYADELL EN PRIMER PLA

EL MARIO LI HA SORTIT LA VENA ARTÍSTICA

EL PAISATGE  CONVIDA  A FER-HO
 Gràcies Mario, per la teva bona predisposició de sempre, que estàs en tots els detalls. Tota la colla t’ho agraïm de veritat!
Mercè has estat la inductora de fer la tornada pel balcó tant i tant preciós que hem gaudit, gràcies a la teva generositat de compartir-ho amb tots.
Bon cap de setmana companys!!