EL TEMPS

El tiempo - Tutiempo.net

La vida és un repte: segueix els teus somnis, ells saben el camí.

1.11.18

II MARXA NÒRDICA

Avui tractaré el tema de la Marxa Nòrdica. Emprenent el fil que vaig fer servir de presentació per encetar el meu bloc, per les persones que m’heu començat a seguir més tard us explicaré algun detall per posar-vos en situació, encara que l’objectiu és parlar del company Lluís Jodar Flores, Instructor, àrbitre i competidor de Marxa Nòrdica, acreditat per la branca FITTREK.

Pel que a mi respecta fa nou anys que  vaig sofrir una  “Mort sobtada” a la via publica, amb la complicitat com ja és normal en aquestes incidències d’un IAM (Infart Agut de Miocardi), ja ho vaig comentar quan em vaig decidir a posar en marxa el bloc. Aquest incident em va portar a fer uns canvis en la forma de viure el dia a dia, a reorganitzar-me per poder seguir el camí de la vida que amb molta sort em venia pel davant, ja que gràcies al factor que sigui....??, en vaig poder sortir ben parat, i per tant, he d’estar molt agraït a la segona oportunitat que m’han donat de poder seguir gaudint dels plaers de la vida, que és molt bella!
Faig aquesta introducció, tan sols per situar-te a tu que m’estàs llegint per primera vegada, del perquè (motiu), que fa que ara estigui involucrat amb el que m’ha portat a adoptar unes decisions que el dia d’avui comparteixo amb molt de gust, amb les persones que m’envolten.
Resulta que des del Cap de La Sagrada Família, es decideix muntar unes caminades saludables, que un reduït grup de pacients i vàrem col·laborar, evidentment entre ells, jo hi vaig participar. Al cap de dues o tres sortides que ens acompanyava una infermera, em van proposar de si volia implicar-me com a “caminador expert”, així és com ho anomenen els metges i personal del Cap. D’aquesta manera diguem que van començar a organitzar-se i fer efectives oficialment, les caminades que avui en dia són vigents els dilluns i dimecres de cada setmana, i que aviat complirem els deu anys que es duen a terme.
Faig un parèntesi, m’he descuidat de dir que mentre em recuperava de l’infart, vaig haver de fer un període de recuperació al Centre Hospitalari de Manresa, per una calcificació a l’espatlla esquerra, i mentre la feia, em van proposar per agilitzar la mobilitat que havia perdut, practicar la Marxa Nòrdica. En aquell precís moment s’estava endegant una proposta per posar-la en marxa ja! Ho tenien tot molt
estudiat i elaborat, la doctora que em feia el seguiment me'n va fer la proposta i jo li vaig dir que m'ho estudiaria. Aquí tanco el parèntesi. Per les raons que ara obviaré per no fer-me pesat, no ho vaig tirar endavant, però com podeu constatar al cap d'un temps sí que m'hi vaig interessar, i molt, la veritat, em vaig adonar que en podia sortir molt beneficiat si ho posava en pràctica. Jo ja tenia els bastons de M.N., me'ls van regalar els meus amics, i a l'arribada d'una de les primeres caminades que fèiem, ho vaig proposar al grup de caminadors de les hores, es va acceptar bé la proposta, així que un dijous baixem al complex esportiu del Congost, i amb uns bastons, prèvia introducció del meu modest coneixement del tema, vàrem fer voltes i voltes per agafar la sincronització que l'exercici requereix. El resultat va ser que uns quants ja van voler anar a comprar-se els bastons per poder practicar la M.N., sempre amb les nostres limitacions i mancances, ja que com he dit, jo no en sóc pas professional ni tinc cap  acreditació per fer d’instructor de Marxa Nòrdica.
És fàcil però entendre, i, ho vull deixar clar que una cosa és caminar, i l'altra és practicar la M.N (Marxa Nòrdica), encara que les dues activitats no són contradictòries. Amb dues són saludables, i per tant, són compatibles per la finalitat que ens ocupa que és el de fer o preservar la salut.
Dintre del Grup de Caminadors del Cap i Associació de Veïns del barri de La Sagrada Família, hi ha persones que si els ve de gust i ho desitgen, practiquen la M.N. i, altres que senzillament caminen, aquestes també si senten a gust, i els va bé, per tant cap problema, totes convivim i gaudim de les sortides programades, el més important és que anem juntes a on calgui i tothom i es benvingut, a la vegada que ens uneix el desig i la finalitat saludable, també gaudir de la natura, que ens aporta coneixements de la vida i valorar-la amb tots els seus continguts.
Un cop dit això, amb centraré en els beneficis que la pràctica de la M.N. ens aporta en general:
Amb l'ajut d'algun vídeo, més algun enllaç a pàgines especialitzades que hi deixo, podeu tenir més informació, sense oblidar que en el grup de caminadors  tenim la gran sort que hi participa el company Lluís Jodar Flores, que sí, que està acreditat per ensenyar a practicar aquesta modalitat de caminar i fer-ho amb qualitat.

Ara aprofito doncs per donar-li les gràcies per la seva implicació, que sempre està a punt per ajudar en el que calgui, i la responsabilitat que el caracteritza per col·laborar en la bona organització de les caminades que compartim.
En aquesta ocasió no vull cansar-vos i tan sols hi deixo uns enllaços per si en voleu saber més de tot el que he expressat i amb elements justificats ho constatareu, fins i tot amb més fiabilitat perquè són llocs especialitzats en la disciplina de la Marxa Nòrdica.
Molt aviat, abans d’acabar la setmana em dedicaré a parlar i vull retre un petit homenatge al Lluís Jodar Flores, que s’ho mereix pel temps que ens dedica als caminadors altruistament en el fet que perfeccionem l’activitat de la M.N.
Farè un repás de la seva trajectòria en la modalitat que ens ocupa, La Marxa Nòrdica.
Faig memòria que per obrir els enllaços heu de prémer el botó esquerre del ratolí. Quan passeu el ratolí per sobre la lletra de diferent color aquesta canviarà o sortirà una ratlla vermella, premeu control al teclat i el botó esquerre del ratolí.

El vídeo recomano veure'l si pot ser amb format gran o directament del Youtube


Informacions enllaços:

Pàgina de la Federació: Què es la M.N



Fer exercici:  Exercici la MN
Per gaudir de la MN: Gaudeix de la Marxa Nòrdica
Podeu veure que hi ha una infinitat d'informació per la xarxa.
La propera entrada parlaré del nostre instructor, el Lluís Jodar, qua avui l'he utilitzat per fer la portada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada