10.7.21

Caminada a Salelles- Renovada

Bon cap de setmana. La caminada saludable del divendres que vàrem anar a fer una visita a Salelles, podríem dir que va ser una sortida molt renovada, per unes persones més que altres,  però totes en general en fer un itinerari diferent ens va resultar molt atractiva i amb ganes de repetir quan es cregui adient. La segona part hem trepitjat un bon tram del Camí Ignasià, sempre atractiu.

Per aquesta ocasió catorze membres del grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família, ho vàrem gaudir i compartir, i ho vam fer de la manera que podeu veure si seguiu l’enllaç de Wikiloc que hi deixo: Manresa-Salelles-Oller del Mas

EL GRÀFIC DE LA CAMINADA

Com fem habitualment ens hem trobat davant del Cap i quan ha estat l’hora de sortir havent fet els exercicis d’escalfament com manen les bones maneres, hem anat pel barri de Les Escodines al Passeig del riu Cardener i fer cap a la zona esportiva del Congost. Hem seguit pel corriol que mena al barri del Sol i Aire, per continuar fent camí al barri del Xup. Per la carretera d’Igualada hem anat al Sindicat de Salelles, per fer la pista anomenada Camí nou fins  a Cal Tinet, que ben aviat convergim amb una altra pista que mena per la dreta al Bosc del Suanya, o per l’esquerre com hem fet nosaltres arribar al nucli de Salelles. Deixo un parell d'enllaços per si voleu saber més de Salelles, que administrativament sembla que depèn del municipi de Sant Salvador de Guardiola, però a la vegada molt vinculat al municipi de Manresa per diverses raons: Sant Salvador de Guardiola---Ajuntament de Sant Salvador de Guardiola

No sóc expert en aquest tema pel qual ho deixo a la vostra elecció, si heu seguit l’enllaç ja en treure-ho les vostres conclusions.

El que ens ocupa és el fet que és un nucli antic de cases, que hi ha diverses vinyes amb una producció de vi força reconeguda, avui ha crescut molt també industrialment, no obviem els polígons industrials que l’envolten ben a prop.

Avui en arribar hi hem trobat una quantitat de quitxalla, que alguns almenys, acompanyats pels seus pares, anàvem preparats amb motxilles i estores per passar la nit fora de casa. Probablement en el Casal de Salelles hi havia quelcom per fer activitats de les típiques ara en aquesta època d’estiu.

Seguint amb la caminada saludable, una vegada hem descansat i reposat forces, hem sortit via al cementiri del poble que a tocar d’una de les zones industrials, ens ha permès de travessar la carretera d’Igualada, hem seguit el carrer de La Vinya del polígon, fins al final que ja entrem a la pista per atansar-nos a l’Oller del Mas, passant primer per l’alzinar de l’Oller, més endavant també hem gaudit de les vinyes ben esplendoroses, del Forn de ceràmica ben conservat que tan sols treure el cap un esquirol ens ha sorprès i com és habitual en aquests casos en un tancar i obrir d’ulls, s’ha enfilat als arbres del torrent que hi ha davant del Forn, amb tot, però ha estat un element més de la natura que ha fet que la caminada, resultes ben atractiva. Visitat el Forn hem continuat per la pista que mena a Can Setó, seguim a la Masia Nova, i baixar per l’esquerre al gual per travessar la riera de Rajadell, ara ben seca, i anar al Mas dels Corrons, per més endavant trencar a la dreta que és la pista que mena a la Torre de Santa Caterina, per seguir baixant pel camí de les oliveres al barri de la Guia, poc més endavant l’estació de trens per poder anar a fer la passera que ens mena al Pont vell de Manresa, i novament refer el camí de l’anada pel barri de Les Escodines, finalitzar la caminada al barri de La Sagrada Família a davant del Cap, com és costum de fer en les caminades que els tres nivells, duem a terme habitualment.

SALUT I CAMINADES!

ELS CARROS AL CARRER DE LA VOLTA

ORIGINAL ENTRADA D'UNA CASA

UNA PERSPECTIVA  D'UN TRAM DEL CARRER MOSSÉN LLOGARI

HI HAVIA ELS MENUTS A LA PLAÇA DE L'ESGLÈSIA I PER SEGURETAT ENS HEM QUEDAT A L'ERA A FER EL MOS I DESCANSAR UN XIC

PANORÀMICA DE MONTSERRAT AL FONS - A LA DRETA SANT SALVADOR

A TOCAR DE L'ERA HI HA AQUESTES ROSES

EL GUIA PERE FELIU ENTRE EL MATRIMONI CANTON I EL COMPANY TONI GUILLEM AMB LES ULLERES DE SOL

RECORD DELS PARTICIPANTS A LA CAMINADA

FENT VIA  PEL CARRER DE LA VINYA...

...HEM VIST AQUESTS  ATRACTIUS BANCS AMB EL FONS DE MONTSERRAT

DEIXANT LA URBANITZACIÓ O TAMBÉ POLÍGON PER ANAR...

A L'OLLER DEL MAS - LA BASSA QUE HI HA  A TOCAR DE L'HÍPICA ENCARA QUE EL RÈTOL HI POSSA "YEGUADA"...???

EL BEN CONSERVAT FORN DE CERÀMICA DE L'OLLER

L'OLLER DEL MAS ENVOLTAT DE LES VINYES I EL GENERÓS BOSC

PER LA PISTA CAMINANT EN DIRECCIÓ A CAL SETÓ

UNA ALTRA PERSPECTIVA DE LA MUNTANYA SAGRADA

A LA CRUÏLLA DE LA CASA NOVA FEM UNA PARADA PER FER UN GLOP D'AIGUA

COMENTANT LA CAMINADA

EL CAMÍ IGNASIÀ ESTAN RESTAURANT EL MUR DE PEDRA SECA

SEGUINT LA PETXADA IGNASIANA...

...QUE MENA A LA TORRE DE SANTA CATERINA

PEL CAMÍ DE BAIXADA HI HA TRAMS AMB EL MUR TOTALMENT RESTAURAT

LA CIUTAT AMB LA SEU DESTACANT DES DE LA ZONA DE LA TORRE DE SANTA CATERINA

AQUESTA VISTA DE MÉS A PROP FENT LA BAIXADA

Aquesta setmana l’hem acabat així, desitjant que sigui del vostre interès també finalitzo el resum de les caminades.