23.7.21

Caminada per la pedra seca i el Torrent dels Llops

La tercera setmana de juliol arriba al final, ens queden tres caminades saludables per fer i  entrarem al mes d’agost que com cada any estem preparant quelcom diferent per trencar la rutina i poder-nos esplaiar si cap més, en el sentit del fet que, algunes caminades són més diguem culturals, per gaudir de coses que en les caminades habituals no disposem de temps. Ara, però el que toca és parlar de la caminada que hem dut a terme, que he de reconèixer que ha estat un tastet del qual acabo d’esmentar de cara al mes d’agost.

Així que avui divendres, hem caminat com és habitual, però ens hem entretingut força amb els elements de pedra seca que hem pogut veure  per la zona de sobre Can Poc Oli, i una part boscana abans anomenada, crec, Les Tries, tot i que el referent per mi segueix sent la carena de sobre l’Escola Agrària. Amb qualsevol cas aquest matí hem gaudit d’unes tres barraques de pedra seca que ja veureu en les fotografies que hem fet, tot i que com cada vegada que anem en aquest lloc mai podem repetir el recorregut pel fet de que a mesura que vas visitant els elements que veus, en portes altres  a la ment que has vist en altres ocasions, però pel fet de fer l’entrada al lloc de manera diferent, i les feixes et van menant de vegades per corriols que no has fet, hom es deixa portar i com és evident la majoria de vegades vas gaudint d’altres construccions que no havies vist i al final sembla un trencaclosques, de tal manera que arribes a la conclusió de què has fet una caminada totalment diferent, que l’has gaudit molt i penses com ho pensen la major part de les persones que ho compartim, que un altre dia ens queda pendent de fer una altra visita i per tant anem engrandint la llista d’elements naturals que sense sortir del perímetre de l’Anella verda, tenim la sort de poder visitar tant com ens plagui i les vegades que hom desitgi tot aquest entorn que sempre és molt gratificant, i a la vegada permet de combinar itineraris ben diferents, distrets, agraïts, proporcionant unes matinals precioses compartides a més amb persones que els agrada tot aquest tema tan interessant i enriquidor pel llegat que ens han deixat els nostres avantpassats.

La veritat ja us dic que jo no me’n canso mai ans el contrari, sigui estiu com avui, hivern, tardor o primavera, val la pena anar a fer-hi un volt, cada època de l’any és diferent tot, el paratge, les vistes panoràmiques que des de segons quins punts s’hi poden gaudir, les oliveres i el bosc amb la pinassa, els conreus, en fi... Ho deixo aquí perquè m’imagino que no descobreixo res que molts dels que em seguiu no sapigueu, perdoneu, però de vegades l’entusiasme em domina i encara que fa ben poques hores que ho estava vivint el que us estic explicant, sembla que encara hi soc i ho gaudeixo doblement.

Avui ho hem reblat anant a la Font del llorer del barri de Sant Pau, a on hem fet un petit descans i recuperades les forces per seguir amb l’activitat, hem continuat la caminada que ho hem fet anant pel  torrent dels Llops, fins a la Font pujar i veure-la, baixar i passar per l’Aqüeducte, per anar al barri de Bufalvent.

Deixeu-me dir que l’actuació de desbrossament que es va fer fa un cert temps, es va recobrant novament la vegetació, ja no s’hi transita tan bé, i l’accés a la font continua sent un perill per les persones que desitgen veure-la. Personalment no em cansaré de reivindicar alguna actuació amb una mínima qualitat per poder preservar la font tan bonica i poc valorada, no en va hi ha Manresans que en guarden bons records d’infantesa que hi anaven amb els pares o avis, a berenar i passar-hi una estona a les tardes d’estiu a més de gaudir de l’entorn, que d’ençà que van construir la carretera C/55 o van destrossar tot.

En fi...no to pot ser com un voldria per circumstàncies que ara no cal ampliar i que tots els que tenim una certa edat som conscients dels canvis que per interessos, tant a la natura com en altres àmbits ens han anat imposant i avui dia ens trobem de la manera que va tot amb el canvi climàtic inclòs.

Acabo amb el bon gust que m’ha deixat la caminada amb tot el que una vegada més he pogut gaudir de la natura i compartir amb les onze persones que aquest divendres ho hem dut a terme i aprofito per donar-los les gràcies per la companyia.

La traça és la que podeu veure seguint l’enllaç: Pedra seca Aqüeducte Juliol 2021

LA CAMINADA GRAFICAMENT

Si aneu a aquest altre enllaç podreu saber quelcom més de l’Aqüeducte i la Font dels Llops: Font dels Llops (Manresa)

Amb algunes de les fotografies que s’han fet finalitzo el comentari sobre la sortida que ens ha servit per carregar piles novament i així poder gaudir d’un cap de setmana relaxats i amb salut, desitjant que plogui si pot ser per amainar la calor i per la terra que ho demana a crits.

Bon cap de setmana per tothom i salut!

SORTIM DE LA CIUTAT PER LA COVA...

...DE SANT IGNASI

PEL CAMÍ DE LES PEDRERES

PUGEM AL BARRI DEL TELECA -TORRE DE...

...SANTA CATERINA QUE PASSEM DE LLARG

FENT VIA PER ARRIBAR A LA...