1.7.21

A la Font de La Tolega

Dimecres final de mes amb caminada saludable més llarga de l’habitual anant a visitar les Pintures Rupestres, i fer el mos a la Font de La Tolega, ubicada a la urbanització de Les Brucardes a Sant Fruitós de Bages.

Una caminada que per regla general amb tot el grup de caminades llargues ho acostumem a fer una vegada a l’any, però pel fet de l’ampliació que fa un cert temps que es va dur a terme, per sortir també els divendres a practicar l’hàbit de caminar, alguns divendres encara que amb menys participació pel fet que el grup ens dividim en dos, ja que n’hi ha unes quantes persones amb més bones condicions físiques que altres, i acostumen a fer altres caminades més exigents, també disposen de més temps i en algunes ocasions hi ha sortides que a més del matí també han d’aprofitar per a la tarda seguir, sigui perquè han parat a dinar, o tan sols pel desplaçament que han fet segons el lloc que hagin anat, això implica un temps afegit que d’altres membres del grup no disposem. Per tot plegat els que el divendres seguim amb les caminades més habituals, diguem que els divendres també les acostumem a variar encara que els llocs de destí siguin semblants, els itineraris de vegades no tenen res a veure, com per exemple el cas d’avui que l’hem fet amb un temps de tres hores i quaranta minuts, amb un total de 15,79 quilòmetres, que si la pluja no hagués fet acte de presència fins i tot probablement, hauríem passat dels setze quilòmetres, però vaja, ha estat una matinal molt agradable i agraïda, tant pel que hem conviscut amb la natura com per la temperatura que ha estat molt generosa. El  fet de la pluja que ens ha arreplegat quan ja estàvem per la Serra del Carrera fent via al barri del Guix, ens ha permès de retallar un xic l’itinerari i val a dir que amb alegria hem entomat l’aigua caiguda del cel amb per les bones sensacions que ens ha aportat.

Avui m’he descuidat d’engegar l’aplicació per gravar la caminada, però l’hem dut a terme com ja hem fet en alguna altra ocasió, la traça és del dia nou d’abril d’aquest any i observareu que hi ha una mínima diferència de dades, amb tot cas us pot ser útil si sembla que és del vostre grat i us encoratja a dur-la a terme algun dia: Del Cap pintures rupestres-Tolega

EL PERFIL DE LA CAMINADA

És una caminada que ens obsequia amb tants elements naturals, amb una diversitat de paratges amb unes vistes panoràmiques sensacionals, espectaculars. Des dels boscos en general, gaudim també del riu d’Or, del riu Llobregat, de les Pintures que ja he mencionat i que en el plafó informatiu que podreu llegir en una de  les fotografies que hi deixo penjada, observareu que en cap moment no concreta cap nom, ni dóna cap mena de pista de com s’anomena la carena a on es troben ubicades protegides per una balma força generosa, perquè tan sols esmenta la Urbanització de les Brucardes. Si amplieu la fotografia i feu servir per referència la del plafó a la fotografia de sota us facilitarà la identificació d’algunes de les pintures, avui el dia en ser rúfol sense sol, les imatges les hem vist més clares que en altres ocasions, salvant la distància de la balla protectora que ens impedeix poder acostar-nos més a prop. Un volt ho hem gaudit, seguim a fer la passera amb escales que hi ha per salvar el desnivell tan pronunciat i arribar al Camí de Ronda que ens mena a la Font, amb el preciós mirador que hi ha en el pla d’aquesta, que també hi podem gaudir d’unes vistes de privilegi. El retorn el fem passant per l’ermita de Sant Sebastià a la urbanització de Les Brucardes, que seguim transitant per anar a convergir amb el riu d’Or novament, però ara per la llera ens dirigim a Sant Fruitós, encara que sense entrar al poble, en arribar al túnel que per sobre hi passa l’autovia, anem per l’esquerre i veurem que travessem el riu i el deixem per fer la pista que mena al bosc dels Enamorats. Hi ha el pont que l’autovia passa per sota i seguim per anar a la Serra del Carrera, i la resta ja la sabeu perquè ho he explicat al principi.

Els companys Josep Àlvarez i el Xavier Cabot han muntat uns vídeos que podeu obrir i veure i us ve de gust.

LA CAMINADA  FENT EL CAMÍ DEL GRAU

UNA MASÍA AMB CERTA RELLEVÀNCIA PER LA CIUTAT DE MANRESA

EL BOSC ESPÈS O DELS ENAMORATS AL FONS - A L'ANADA NO HI PASSEM

FENT LA CARENA GAUDIM DE LA RESCLOSSA DEL RIU LLOBREGAT

FENT LA BAIXADA PER ANAR AL RIU D'OR

TRAVESSANT EL RIU D'OR ...

...ANTIGAMENT NO HI HAVIEN LES PILONES

INICI DEL CORRIOL DE LA CARENA QUE ENS PORTARÀ A L'OBJECTIU

UNA DE LES MOLTES VISTES QUE GAUDIM MENTRE...

...FEM EL CORRIOL...

...PER ARRIBAR A LA BALMA DE LES PINTURES RUPESTRES

Si m’ho permeteu, insisteixo en el fet que les fotografies de les pintures si les amplieu i agafeu de referència el plafó informatiu poden servir d’ajuda per identificar millor les figures que hi ha a la balma.

EL PLAFÓ INFORMATIU - INTERESSANT LLEGIR-LO

LA BALMA AMB LES PINTURES - CAL  AMPLIAR

UNA ALTRA PERSPECTIVA

EL DIA AVUI HA ESTAT PERFECTA-PER LA MANCA DEL SOL NO HI HA HAGUT OMBRES MOLESTES

ESPERANT QUE TOTS HÀGIM GAUDIT DE LES PINTURES

LA PASSERA AMB ESCALES PER SALVAR EL FORT DESNIVELL

ENTRADA A LA FONT DE LA TOLEGA

AMB CARA DE SATISFACCIÓ PER PODER FER EL MOS

EL LLOC ES MOLT ACOLLIDOR AMB LA FONT ELS BANCS I TOT L'ENTORN

DUES VISTES DE LA FONT - AVUI NO HI CORRE AIGUA

UN SAFAREIG QUE HI HA EN EL PLA DEL MIRADOR

LA FONT MODERNA SÍ QUE  RAJA -  A TOCAR DE LA VELLA HI HA AQUEST DIPÒSIT...?? DESCONEC EL PERQUÈ?

VISTA DE PRIVILEGI DES DEL MIRADOR DE LA FONT - EL LLOBREGAT

ESPECTACULAR VISTA DE LA CASA DE LES GENERES

PREPARANT PER LA FOTOGRAFIA DE RECORD

JA LA TENIM AQUÍ

EMPRENENT LA CAMINADA DE NOU - JOC DE FOTOGRAFIES

L'ERMITA DE SANT SEBASTIÀ A LA URBANITZACIÓ DE LES BRUCARDES

UNA ALTRA PERSPECTIVA - EL LLOC TAMBÉ ES PRECIÓS

FENT VIA PER ANAR  A  CONVERGIR...

...AMB LA PISTA QUE FAREM PER ARRIBAR AL BOSC ESPÈS

CAL HIDRATAR-SE LA XAFOGOR ES FA SENTIR

ARRIBADA AL BOSC DELS ENAMORATS- A LA TORNADA SÍ QUE HI PASSEM

PER LA SERRA DEL CARRERA AMENACE PLUJA

PELS PLANS DEL GUIX SEMBLA QUE AGUANTA

LA BARRACA DE PEDRA SECA AL MIG DEL CAMP

CADA VEGADA SEMBLA MÉS IMMINENT LA PLUJA

JA  LA TENIM A SOBRE!!

AVUI CAMINADA REMULLADA PERÒ FANTÀSTICA!

L'AIGUA CORRE PEL TÚNEL DE LA C/55

Així hem acabat la caminada saludable del dimecres, sincerament diré que ha estat màgica per tot el que hem viscut i compartit les vint-i-quatre persones que ens hem aplegat en aquesta ocasió.