28.2.20

Serra de Montlleó

Hem fet la cloenda de caminades del mes de febrer el grup anomenat “Walk Friday”, com ja va sent habitual últimament repartits en dos, d’aquesta manera, cada grup gaudir d’allò que més els hi sigui del seu interès, tot i que també hi ha la influència de factors com poden ser el temps que hom pot dedicar a les caminades, o les qualitats físiques que l’orografia del terreny del o dels objectius els quals hi hagi previsió d’anar a visitar.
Dit això, començo per la caminada curta i de proximitat, que ha consistit a anar a gaudir de l’entorn de la Serralada de Montlleó.
Hem sortit de Manresa sis membres per anar a l’Oller del Mas, agafar la pista que mena a Montserrat, i d’aquesta manera entre vinyes, oliveres i sembrats, fent les pistes i corriols que formen part de l’itinerari també del camí Ignasià, hem fet cap a la cruïlla que mena per la dreta a la riera de Sant Salvador i per l’esquerra a la riera de Rajadell, és a dir aquesta serralada diguem que parteix en dos el territori, com si es tractés d’una frontera. Nosaltres però hem continuat recta per al cap de pocs metres, poder gaudir a la nostra esquerra d’una bassa que els senglars coneixen molt bé, ho constatareu amb les fotografies que s’ha fet. També hi ha, una tina dobla que no se’n veuen massa freqüentment. Aquest és un lloc si m’ho permeteu, que és de privilegi, el seu entorn és preciós per la vegetació, per la bassa, la tina, la vista que s’hi pot gaudir del massís de Montserrat ec. Un volt hem fet la parada amb els comentaris de torn, hem seguit la caminada pista amunt, fins a trobar l’encreuament, que agafem per la dreta i de seguida ja es transforma en corriol, sense deixar-lo ens permet arribar al segon objectiu, una altra tina. Aquesta està ubicada just a dalt de la carena, s’ha d’estar alerta que per la vegetació no ens la passem de llarg. Anem a veure-la conjuntament amb la barraca que hi ha a sota encara força ben  conservada amb l’abeurador de l’animal, i altres senyals  de la vida que els nostres avantpassats hi ha deixat ben palesos, decidim de fer-hi un descans i per tant amb un dia radiant de primavera amb un sol espatarrant hem fet l’esmorzar. Abans d’emprendre la caminada ens atansem a la carena a on hem fet unes fotografies de record i gaudit novament del que la naturalesa ens ofereix a més de la vista impressionant que podreu veure en les fotografies. És com un mirador excel·lent, des del qual es pot contemplar part del vessant nord i una vista majestuosa de Manresa encapçalada per la Seu.
Ara sí que tot el que hem pujat ho hem de baixar, ho fem per una pista ampla que ens fa arribar al barri conegut dels Comtals. Trobem un plafó que informa de la serralada i ofereix opcions de caminades per l’entorn el qual ens movem (és totalment nou), temps enrere no hi era. Per la nostra esquerra ens dirigim a sortir a l’edifici d’una antiga discoteca coneguda com el Pont Aeri, per travessar pel pont la riera de Rajadell, estem caminant per la carretera vella de Barcelona, per anar a can Poc Oli, que agafem la pista de terra que ens porta a dalt el barri de Cal Teleca, això és per la zona de la Torre de Santa Caterina, sense arribar-hi, agafem el primer camí que ens permet fer la baixada a l’estació de trens de la Renfe, i per la passera del riu Llobregat anem al pont vell, per seguir en direcció a la Via de Sant Ignasi, i finalment arribar de nou al parterre de la Taverna d’en Mallol que ha estat el punt a on hem iniciat aquesta caminada.
Si us desperta interès podeu seguir l’enllaç que hi deixo i la fareu tal  com l’hem dut a terme avui: De Manresa a la Serra de Montlleó
També hi deixo un enllaç de la revista del Pou de la Gallina amb data 14/02/2014, en el qual hi ha un article que parla d’aquesta serra, que el va fer l’Ignasi Cebrian: Natura Urbana
LA TINA DEL SENGLAR

EL JUAN, LA MARI, EL JOSEP I EL JAUME

EN AQUESTA HI SÓC JO - UN BALCÓ NATURAL PRECIÓS

EL PLAFÓ INFORMATIU  QUE HEM TROBAT - TEMPS ENRERE NO HI ERA
Per altra banda els companys que han anat a la Segarra a visitar els Castells de Sió i altres elements naturals que per aquell entorn han gaudit, tan sols comentar que han fet una caminada de vint-i-un quilòmetres llargs, m’han arribat setanta-set fotografies, que la veritat no sé quines posar perquè totes em semblen interessants i molt boniques, evidentment que tot el que han gaudit, estic segur que no hi ha paraules que ho puguin definir, per tant he decidit, posar la traça de Wikiloc per deixar constància de la seva caminada en la que si seguiu l’enllaç va acompanyada de les fotografies que en els Waypoint que ha posat el company Joan Canyadell, les podreu veure: Les Pallargues els castells de Sió.......

El Joan és el que generalment organitza aquestes sortides més excepcionals, encara que sigui amb la connivència d’altres, aprofito també per afegir uns enllaços de la Mercè Soldevila que sempre tant eficientment ens assessora sigui amb la flora, o la fauna. Tots li que reconeixem la seva vàlua per la rapidesa que ens esbrina els dubtes que podem tenir o ens dona la informació que molts de nosaltres ignorem.
La planta que han escollit són les flors de l'Om: Ulmus Minor-Om
Per el tema de la fauna aquest ocell tan singular:El Milà Reial
Com sempre moltes felicitats a tots, i que en siguin moltes més.
SALUT I CAMINADES!
Aquestes han estat les persones que han compartit la caminada