21.2.20

Forn i tines les Generes

Bon divendres. En previsió de què avui divendres en celebrar la festa de la Misteriosa Llum a la nostra ciutat, i poder gaudir dels actes que per aquest motiu s’organitzen, la caminada dels divendres Walk Friday, la vaig proposar de fer ahir dijous.
He de dir que qui més qui menys tenia altres coses a fer i per tant no ha estat molt participada, però sí que cinc membres del grup ens vàrem engrescar i per tant realitzar una caminada per anar a visitar el Forn de teules anomenat també de les Generes, per la seva proximitat a la masia que du aquest nom. Per concretar està dintre el terme de Talamanca, o així ho crec per l’enllaç que he seguit i si us interessa també el podeu consultar: Tines del camí de les Generes
Així que a dos quarts de vuit del matí ens hem aplegat al punt de trobada de costum i amb cotxa, ens hem desplaçat fins al barri de Viladordis. Allà es a on hem iniciat la caminada, per anar fins als Tres salts, travessar el riu Llobregat i agafar via a les tines de les Solanes, o si ho preferiu direcció a Rocafort- Pont de Vilomara. A l’arribar a les tines, hem constatat que la riera de Sant Esteve amb un cabal d’aigua considerable ens podria donar problemes per fer la caminada tal com l’havia previst. Hem convingut entre tots de canviar  l’itinerari i d’aquesta manera poder arribar sense problemes al forn que era el nostre objectiu. Per tant hem fet per la pista de les Oques, la pujada a la carena que aquesta arriba fins a la carretera de Talamanca. Nosaltres a l’arribar al pla, tot just començar la baixada ja ens desviem per l’esquerre que hi veiem un corriol que directament ens porta al forn. És a dir al cap d’unes dues hores i  quinze o vint minuts hem arribat al lloc escollit, hem esmorzat i descansat. Emprenem de nou la caminada per retornar a la pista que hem fet de pujada encara que pocs metres, puix que molt aviat hem agafat de baixada un corriol a la dreta que ens porta a poder veure i gaudir de les tines anomenades Bessones, alguna barraca i un pla preciós d’oliveres molt ben cuidades, també algun camp sembrat que estan treballant i donen un toc de verdor fantàstic. Per això ens ha calgut desviar-nos un xic del corriol que hi tornem per poder seguir la caminada, ara ens trobem a tres quartes parts de la carena, que ens permet de visualitzar Montserrat i altres indrets des d’una perspectiva privilegiada, que afegit a l’entorn que ens acompanya fan que sigui una matinal repleta de satisfacció, amb una sensació de ben estar, gaudint a primera hora de la glaçada que ha fet durant la nit (no molt rellevant), però sí que s’ha deixat sentir, encara que més tard amb el sol i el dia clar, ha fet que fos quasi un dia primaveral amb tots els sentits. Anar fent via sense deixar el corriol hem arribat al mirador de la resclosa de la central elèctrica, per començar a fer la baixada, passant per sobre de la Casa de les tines i convergir amb la pista que hem fet a l’anada. Per la passera dels Tres salts, que avui hi havia una escola que hi celebrava el “dijous llarder”, hem refet la part de la pista de Sant Benet, que el matí hem baixat, ara la fem de pujada per arribar a Viladordis, i amb el cotxe tornar a casa.
Hem gaudit d’un dia esplèndid, dels cinc que ho hem fet, tres ho desconeixien, i això ha ajudat al fet que hagi estat molt interessant i s’hagi valorat més si cal la caminada, que a banda  de preservar la salut si et dóna l’oportunitat de conèixer llocs i elements nous encara resultant més engrescadores i són més agraïdes les sortides, gaudint evidentment de l’època i del que la natura a cada estació de l’any ens ofereix.
L’enllaç de la caminada a Wikiloc és: Forn de teules-Bessones
Hi deixo poques fotografies, però crec que són prou completes i tindreu una percepció força clara dels elements que hem visitat i compartit.
FAÇANA DEL FORN DE TEULES

L'ELVIRA L'OBSERVA AMB DETALL

LES TINES DE LES GENERES O BESSONES

ENVOLTADES D'OLIVERES I ROMANÍ BEN FLORIT

OBSERVEM QUE TOTES LES CONSTRUCCIONS  HI HA UNA PEDRA VERTICAL AL CENTRE DEL SOSTRE..??

VISTA DE MONTSERRAT I ALTRES INDRETS DE PRIVILEGI

UN LLOC PARADISÍAC

L'ANTOLIN  AL MIRADOR...

..DE LA CENTRAL ELÈCTRICA , LA RESCLOSA I EL JAUME

EL RAFA I JO DES D'UNA ALTRE PERSPECTIVA

EN AQUESTA IMATGE ÉS POT VEURE MILLOR

Moltes gràcies pel temps que em dispenseu.