6.2.20

Casa de Les Tines

Benvinguts al bloc seguidors. En referència a les caminades llargues saludables hem completat la setmana atansar-nos a la Casa de les Tines. Cinquanta persones per aquesta ocasió són les que ho hem compartit acompanyats d’un dia fantàstic, la veritat és que no sembla pas que estiguem en l’estació d’hivern, ans tot el contrari per les temperatures que anem vivint, en qualsevol cas  amb un dia preciós, hem gaudit de la caminada com habitualment anem fent.
Hem sortit del Cap del barri de la Sagrada Família, i hem anat a la Torre Busquet per continuar en direcció a Viladordis, passant per Can Truncalla i enllaçar amb la pista que mena a Sant Benet. Fem la passera del riu Llobregat als Tres Salts, i seguim la pista que segueix el curs del riu i al primer trencant a l’esquerre que trobem, l’agafem per anar a la Casa de Les Tines. Fem un petit descans per recuperar les energies per novament emprendre la caminada per retornar al lloc de partida. Ara refem una petita part del camí fins a la passera del riu i anirem per la dreta via a Sant Benet per la pista ampla, que ens hi acompanya pel costat dret el riu Llobregat i per l’esquerre el canal de la Mina, que condueix l’aigua fins a la central elèctrica de Viladordis. Fem uns dos quilòmetres i haurem de fer un pontet per travessar el canal, un volt som a l’altre costat, seguint la pista novament agafem el trencant de l’esquerre que mena a dalt la carena, tot i que nosaltres estem atents i veurem una fita petita a la nostra esquerra que ens dirigeix pel corriol que veurem, anomenat camí de la Mina a dalt la carena com ja he dit. Sortim a l’alçada del pont que per sota i passa l’autovia c/16, el fem per convergir amb la pista ampla que mena a Viladordis per l’esquerra o a Sant Fruitós de Bages per la dreta. Anem per la dreta  fins que arribem a trobar un trencant a l’esquerre per anar via al polígon industrial del Grau que podem veure el desballestament de cotxes. Quan hem fet la pujada  podem gaudir d’unes vistes molt precioses per la seva alçada, sobretot si les muntanyes estan nevades, entre tant transitem pels plans del Grau al barri del Guix, que ben aviat veurem els habitatges, el càmping de caravanes Freixa, el polígon industrial ec...
A partir d’aquí tenim moltes i variades opcions de retornar al cap, aquest dimecres ho hem fet baixant pels horts, que es pot fer en arribar al càmping anem per l’esquerre i al primer trencant a la dreta que ens fa anar a vorejar un camp i trobem un saltant d’aigua del ramal de la séquia que hi passa. Travessem el saltant i seguint recta convergim amb la pista ampla que ve del mas del Truncalla fins al barri del Guix. Al moment de convergir veiem un camí que segueix recta que és el que agafem i ens porta a fer un altre camí paral·lel a la c/55, per la dreta anirem fins a túnel que la carretera hi passa per d’amunt i ens trobem a l’escola d’idiomes, o conegut també per les pistes de pràctiques de cotxes i motos a on examinen pel carnet de conduir. Concretament diguem que som al c/ dels Tovots, per la dreta seguim l’asfaltat que el deixarem al primer trencant a l’esquerre per passar per davant del restaurant Ca l‘Ermitanet, un cop fet la baixada entre horts, arribem al c/Lola  Anglada,  per l’esquerre altra vegada anem a l’institut Guillem Catà, seguim recta baixant per arribar
al barri de La Font, i anem al carrer Arquitecta Montagut a enllaçar  amb el c/ de Sant Cristòfol, per acabar la caminada davant del Cap, que és  també el punt de sortida.
Si és del vostre grat i ho desitgeu fer algun dia, podeu seguir la traça a Wikiloc que ha gravat el company Mario: Casa de Les Tines
La planta del dia avui s’ha escollit la Cagamuja, que podeu anar a l’enllaç que segueix per poder ampliar-ne coneixements: Cagamuja
LA PLANTA "CAGAMUJA" MOLT INTERESSANT

DAVANT DEL CAP FENT ELS ESTIRAMENTS..

...SEMPRE IMPORTANT DE FER L'ESCALFAMENT PREVI

AVUI HA ESTAT UN REGAL DE LA NATURA

EL JUAN I  L'ÀNGEL EN PRIMER TERME

LES PRECIOSES TINES

HEM ARRIBAT ARA TOCA GAUDIR-LES..

TOTES LES SET TINES I LA BARRACA

S'APROFITA L'AVINENTESA PER RECUPERAR FORCES..

.. FER LES FOTOGRAFIES PEL RECORD

FENT VIA PER TORNAR A PASSAR PELS TRES SALTS

FENT LA PASSERA PEL RETORN

EL PEPE FOTOGRAFIANT EL RIU

PER LA PISTA DE SANT BENET AMB EL CANAL DE LA MINA..

..QUE ENS ACOMPANYA  UNA BONA ESTONA

PER NOSALTRES S'ACABA AQUÍ EL CANAL ENCARA QUE SEGUEIX EH!