7.2.20

Can Cerver - Canals Nou

Una setmana més el grup de caminades Walk Friday, ens hem repartit en dos, uns hem anat a visitar la masia de Can Cerver a sota Collbaix i uns altres han anat a Sant Vicenç de Castellet per anar a visitar Sant Pere i Sant Jaume de Vallhonesta, per acabar assolint el cim del Puigsoler.
En la primera hi ha participat sis persones, i en la segona avui han estat nou les persones que ho han compartit.
Els que ens hem quedat per anar a gaudir de Can Cerver, hem sortit de Sant Joan de Vilatorrada, per dirigir-nos a sota Collbaix, que pels corriols que hi ha ens hem atansat via a Santa Marta, encara que sense arribar-hi, ja que seguint la pista ampla que ens trobem ja ens mena a l’objectiu d’avui que a més del mas en el seu entorn s’hi poden admirar unes tines força degradades però no per això deixen de ser d’interès. Més endavant la masia que data del 1718, amb una era amb unes rajoles fetes a mà que enamoren, l’entrada principal, el pou d’aigua, més tines en fi... Ens trobem en la mateixa cruïlla que hi ha el senyal vertical d’orientació, per tant no hi ha pèrdua, agafem via a la riera de Fonollosa que la travessem per anar per corriols a convergir a la pista que mena a les Vinyes de Jaume Andreu, o si voleu també al mas conegut com a Muncunill, anem per la nostra dreta fins a la gravera del Vila Vilà, i novament ens endinsem per corriols bosc endins, a dalt paral·lelament hi ha la pista que mena al camí de la sal, passant pel forn de maons de Can Pla Vell. Si anem seguint la part més fressada del corriol, no hi ha pèrdua perquè ens fa sortir a can Canals Nou, que hi trobem la pista asfaltada, per la dreta novament seguim caminant i admirant les escultures de tota mena que hi ha en el seu entorn fins que arribem als bancs construïts amb trencadissos tipus gaudinià que hi parem per fer el  mos, a la vegada que gaudim de la quantitat dels diversos elements artístics i en fem els comentaris que cadascú creu oportuns.
Un volt hem satisfet la curiositat i ens hem recuperat de forces, emprenem novament la caminada direcció a l’escorxador de la Màfrica, i anem travessem la carretera de Calaf, per fer el pont que hi passa la riera de Fonollosa, que agafem la pista de terra i al primer trencant a l’esquerra anem pujant a la carena de Sant Joan, seguim planejant fins que arribem al mas de Vilatorrada per fer la baixada al poble, i així acabar la caminada a l’aparcament a on hem deixat els cotxes, concretament al costat del Cap.
El guiatge d’aquesta caminada la feta el company Pere Feliu, que resideix a Sant Joan i per tant és bon coneixedor del territori. Moltes gràcies Pere per donar-nos a conèixer una nova caminada amb un entorn fantàstic i que tu l’has compartit avui amb nosaltres, que en siguin moltes més.
He gravat l’itinerari per si és del vostre grat i la desitgeu fer, l’enllaç és aquest: Sant Joan de Vilatorrada-Can Cerver-Can Canals nou
Per acabar felicito també els companys que han fet el cim de Puigsoler, i agrair la tramesa de fotografies, que n’hi poso algunes per complementar el comentari que faig de les sortides que hem dut a terme aquest divendres primer de febrer.
SALUT I CAMINADES!

S. JAUME DE VALLHONESTA I FITA DEL CAMÍ RAL

RECORD PELS PARTICIPANTS DE LA CAMINADA

HAN ASSOLIT L'OBJECTIU
 EL CIM DEL PUIGSOLER - FELICITATS!