15.2.20

Font dels Caçadors-Gisclareny

Nova entrada al bloc per comentar les caminades del divendres “Walk Friday”. Aquesta setmana una vegada més ens hem dividit en dos grups per realitzar les dues sortides que hem dut a terme. Mentre uns ens n’hem anat a visitar la Font dels Caçadors, al terme Municipal de Sant Fruitós, a tocar de la urbanització de Les Brucardes, els altres han anat a Gisclareny a gaudir d’una caminada molt interessant i preciosa que podeu treure’n conclusions si seguiu l’enllaç que hi deixo de Wikiloc: Serra de Gisclareny l'Adou de Bastareny...
que ho explica perfectament. Aquest altre enllaç és el que han fet els companys aquest divendres: Serra de Gisclareny el salt de Murcurols Podreu constatar amb unes fotografies de les moltes que han compartit, de les que n’he fet una selecció que la caminada val molt la pena de fer per tot el seu contingut.
Espero que sigui del vostre grat.
SANT MARTÍ DEL PUIG

IMAGINO QUE DEU SER EL MIRADOR DE LA GARGALLOSA

ARA SÍ QUE HI SÓN TOTS ELS COMPONENTS DEL GRUP D'AVUI
LA FONT DELS CAÇADORS
La caminada de proximitat ha consistit a anar a la llera del riu Llobregat, per anar al pont de Les Generes, per la pista que mena a Sant Benet, i un cop arribats al pont, agafar un corriol per l’esquerre que veiem que està força fressat, per ben aviat girar a la dreta que segueix el corriol que va fent la pujada per arribar a més de mitja muntanya, o dit d’altra manera, al cap d’uns vint minuts de fer la pujada, arribem a un pla que per l’esquerre seguint recta ens permet arribar a la font que és el nostre objectiu per la caminada. Queda en un raconet amb un gran canyissar, que dificulta la visió del lloc encisador que d’alguna manera sorprèn perquè ens el trobem de sobte, tot i que s’intueix per la humitat que generalment hi ha, quasi en qualsevol temporada de l’any i corre l’aigua, encara de vegades sigui tan sols un filet, és un saltant prou interessant, ja ho constatareu amb les fotografies que complementen aquesta petita informació.
Parem per esmorzar i gaudir del lloc amb unes vistes fantàstiques del riu i de la carena que tenim davant, del pont de les Generes, de la casa del mateix nom, de les pistes que venen o van a Navarcles i a la vegada permeten anar a Rocafort i tants altres indrets.
La tornada l’hem fet anant a veure un altre raconet que hi ha un tub de goma que sempre hi he vist a rajar l’aigua, aquí no n’he pogut treure mai l’entrellat (vull dir que no sé si té cap nom, ni si té algun sentit concret, però algú hi va haver de posar el tub que l’aigua que hi surt i vagi per la petita torrentera que baixa a la carena),  però m’agrada per la seva proximitat d’anar-ho a visitar, i ho ensenyo a les persones que compartim la caminada pel fet que amb crida l’atenció, i tinc la confiança que un dia o altre en podré saber quelcom.
Ens trobem a una pista ampla que va paral·lelament  per l’avinguda de la urbanització, però va vorejant la carena amb un corriol que s’anomena Camí de Ronda, que protegit per una barana ens permet de gaudir una vegada més de tot l’entorn que és molt amable però si afegim que la vista dóna per veure l’altre costat del riu, la carena i altres elements com ja he citat abans, entendreu que és una caminada molt agraïda. Arribem a la font de La Tolega, ben a prop de l’Ermita de Sant Sebastià (antic mas restaurant de Les Brucardes), seguint recta, ens trobem a la passera feta per salvar el fort desnivell que seguint el camí de Ronda ens deixa anar si ho desitgem a visitar les  recentment descobertes Pintures Rupestres. Si seguim fent el corriol,
arribarem a veure una granja a sota el pla, més endavant convergirem amb la pista que ve de la urbanització. Anirem per l’esquerre baixant uns metres i ara per la dreta hi ha un corriol molt tapat pels arbres del bosc i les herbes que és molt curt, ja que, de seguida ens trobem la pista ampla que dóna accés a la granja i que ens permet anar per la dreta a Sant Fruitós, però tan sols haurem fet uns metres a l’esquerra hi ha un trencant que mena el riu d’Or, que hi ha pilones per poder-lo travessar sense dificultat, seguim per la pista, i ara novament convergirem amb el camí que a l’anada ja l’hem baixat, per tant ara el fem de pujada per arribar al Bosc dels Enamorats, fem el pont que per sota hi passa l’autopista  C-16, per dirigir-nos a Viladordis, que sense arribar-hi trobem un camí a la dreta que mena al mas del Grau i l’agafem per anar als horts dels plans del Guix, per més endavant convergir amb la carretera de Viladordis, anar a la Torre Busquet, seguir pel camí de Les Cots al barri de La Font dels Capellans, per finalitzar la caminada davant del Mercat del barri de la Sagrada Família, que ha estat el punt d’inici de la caminada.

Si us crida l’atenció i la desitgeu fer com nosaltres aquest divendres podeu seguir aquesta traça a Wikiloc: Font dels caçadors
ENCETEM LA CAMINADA

DES DE DALT LA CARENA AMB LA BOIRA QUE PERSISTIA

EL LLOBREGAT AMB UN CABAL D'AIGUA BEN ALEGRE

AMB TOT LA VISTA ES PER GAUDIR-LA

ANAR FENT VIA PEL CAMÍ DE RONDA..