30.9.19

Turó del Xato - Valldaura

Hola seguidors. Avui dilluns com és habitual el grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família, hem sortit a realitzar la caminada saludable programada, i que en aquesta ocasió ha servit per a la cloenda del mes de setembre.
Pels camins que generalment ens porten fins al passeig del riu Cardener, ens hem atansat a la zona del Congost, per agafar pel lateral de la via del tren amb vistes del riu, i, anar a sortir a la carretera d’Igualada, que l’hem travessat per anar al camí de les Pedres del barri de Vista Alegre, molt proper a la Torre de Santa Caterina. Hem fet el corriol que mena a l’asfaltat per anar, sempre per pista en direcció al mas dels Corrons, i accedir a la riera de Rajadell, que pel meandre hem seguit caminant, i així, arribar al barri del Xup, que hem parat a fer el mos per recuperar les forces, ja que més o menys queda a la meitat de caminada. Un cop fet el recés emprenem la caminada meandre amunt direcció al bosc del Suanya, però en arribar a un pontarró veurem un corriol a la nostra dreta que l’agafem, per l’esquerre hi ha un torrent que passa per davant mateix de la coneguda Masia Blanca, anem caminant sempre recta i ens dirigeix a poder veure el turó, per lògica anem seguint el corriol que mena fins a dalt. De referència hi ha una torre de línia elèctrica, que està just al principi del corriol de pujada. El turó és petit però molt maco, iniciem la baixada, que de seguida veurem una barraca de vinya en molt bones condicions encara, per enllaçar amb una pista que l’hem deixat per pujar a dalt. Al cap de tres-cents metres, enllacem amb la pista que ve del barri Sol i Aire, nosaltres anem a l’esquerre per arribar a la Torre dels Pardals. Ens trobem el camí agrícola del Suanya (asfaltat), per la dreta nostra anirem baixant i travessem la via del tren que va a Lleida, per tant, som a la zona del Congost, ara refem el camí d’anada o en arribar al final del passeig del riu Cardener, podem anar per la Cova de Sant Ignasi (que és el que hem fet avui), i així arribar al barri de Santa Clara. Ara ens dirigim a l’avinguda de Francesc Macià, per acabar la caminada davant del Cap, fer els estiraments que pertoquen i donar per acabada la caminada saludable de torn.
Hi deixo l’enllaç, per si la desitgeu fer com l’hem dut a terme nosaltres aquest dilluns: Turó del Xato 2019-2
GRÀFIC DE LA CAMINADA
Durant la caminada s’ha vist aquesta plana anomenada Pa de cucut articulat, és una planta preciosa que l’hem gaudit fent el meandre de la riera de Rajadell al barri del Xup, avui hi deixo dos enllaços per si us interessa poder-la veure amb més detall i ampliar informació: Oxalis articulata ---
El pa de cucut articulat

Aquesta entrada l’aprofito per fer-vos partícips de la programació de caminades que el barri de Valldaura, realitzen cada dimarts i divendres, si hi esteu interessats, sapigueu que hi pot participat tota persona que siguin del seu grat i vulgui compartir les caminades.

També volem felicitar el nostre company de caminades Lluís Jodar, que en alguna ocasió ja he comentat que és instructor i competidor, també àrbitre de Marxa Nòrdica, que aquest diumenge passat a la ciutat de Sevilla, es va celebrar el campionat d’Espanya de la modalitat citada, i n’ha quedat campió estatal de majors de setanta anys.
Així que tot el Grup de Caminadors l’encoratgem, i l’hi desitgem que assoleixi molts més èxits, i que podem anar compartint-los amb ell, ja que de ben segur que a banda de portar el nom de Manresa arreu, deixant la petjada que hi deixa amb els èxits que va recollint, el nom del barri, també i és present, com segur que se’n recorda dels companys de caminades que dia a dia comparteix amb tots nosaltres.
MOLTES FELICITATS LLUÍS – PER MOLTS ANYS!!

El Lluís a dalt del pòdium  i a baix amb el premi aconseguit.