27.9.19

Forn Generes i Aniversari

Hola seguidors. Avui comentaré la caminada que per ser divendres una part dels components del grup de caminadors del “Walk Friday”, hem realitzat aquest matí.
En principi hem anat a Viladordis amb els cotxes, que els hem aparcat darrere del Casal, i d’allà hem començat a caminar per anar a la pista de Sant Benet per atansar-nos als Tres Salts, que els hem passat i continuat caminant en direcció a les tines de Les Solanes. A partir d’aquí, seguint el curs de la riera de Sant Esteve o de Mura, ens ha permès d’arribar a la pressa del Ventaiol, que uns metres més endavant hem travessat la riera, per agafar el corriol que ens mena a dalt la carena que hi trobem la pista que ve de Navarcles. L’hem fet uns cinc-cents metres de baixada per l’esquerre, però ara, un volt hem ignorat la pista que va al mas de Les Generes, veurem un corriol a la dreta nostra que al cap d’uns cinc o deu minuts de caminar, ens fa arribar a davant mateix del Forn de Les Generes o de Les Teules. Aquest ha estat l’objectiu d’avui. Aquí és a on hem esmorzat, gaudint de l’entorn que ens ofereix aquest lloc molt generós amb bosc i un pla molt adient per recuperar les forces.
Fet l’esmorzar el cafè, que els divendres ja s’ha convertit en un hàbit, refem el corriol que ens ha dut al forn, i novament a la pista ampla que hem deixat en arribar, per la dreta fem la pujada, que és poca cosa, i per tant tot seguit  ja comença la baixada. Quan portem uns deu minuts caminant, haurem vist trencalls a la dreta amb cadenes, que els ignorem, però al que fa tres, ja no hi ha cadena, ens hi endinsem per anar a les tines del Pla de Les Generes. No hi ha pèrdua eh! Una vegada les hem gaudit, podem tornar enrere o seguir un corriol un xic embrossat, que ens porta al corriol definitiu per sempre anar seguint recta, que queda a mitja carena, ens ofereix de gaudir d’unes vistes de Montserrat entre altres, sensacionals, Pont de Vilomara, la central elèctrica, Viladordis, Bufalvent, Manresa, Les Brucardes i Sant Fruitós, en fi.., que dominem tanta panoràmica que sembla impossible, veure tot el que estem gaudint que hi ha moments que no saps quina vista és la millor, per no perdre detall (sort que queda a la vora), i per tant es pot gaudir les vegades que hom ho desitgi.
Anem fent via i tindrem la vista de la central elèctrica amb la seva pressa de les Generes, una vista novament d’excepció, les alçades proporcionen aquestes sensacions de vegades difícils  de transmetre o explicar, de fet si es pot és molt millor viure, i, gaudir-ho en persona, i si es va amb companyia, compartir-ho ja és el goig absolut.
Tornant a la caminada, seguim fent via i veurem la casa de Les Tines, per sota nostra, seguim el corriol que ens fa sortir davant mateix dels Tres Salts, refem la pista de Sant Benet que ja hem fet el matí, i per tant arribarem a Viladordis al lloc a on hem deixat els cotxes, per retornar a Manresa.
Avui però ha estat una excepció, per què ho hem allargat més per poder disposar d’una taula, per posar el fabulós pica-pica, vermut en què ens ha obsequiat la companya i amiga Sebastiana Fernández, per celebrar avui el dia d’aniversari.
L’hem felicitat i cantat l’aniversari feliç, desitjant-li tot el millor que li pugui succeir a una persona estimada, per què us asseguro que es fa estimar eh! És un plaer poder-la tenir dintre el grup de caminades. Hem compartit una estona extra en aquest sentit. El dia ens ha acompanyat pel que ha estat una matinal molt fantàstica, per encarar el cap de setmana amb alegria, esperant el dilluns que ens tornarem a aplegar per gaudir i compartir més caminades.
També ressenyar que la caminada ha estat molt positiva en el sentit de trobar-nos alguns fòssils de caragols, corall, la planta del dia, avui ha estat “La Miraguà fals”, una altre anomenada “Salicaria”
El trac de Wikiloc, per si la desitgeu fer és: Forn de Les Generes-2019
Com podeu constatar està farcida de complements que no s’acostumen a trobar a cada sortida, i per tant ens omple de joia encara més si es donen aquests esdeveniments diguem-ne extres.
Si tot va bé durant el cap de setmana penjaré la programació de les que tenim previstes fer durant el mes d’octubre.
Desitjo que gaudiu molt de les fotografies i us donin una idea del que hem viscut en aquesta caminada.
SALUT I CAMINADES

El corall fòssil, si en desitgeu ampliar informació. Avui ha estat la joia del dia
:Corall

ARRIBADA AL CASAL DE VILADORDIS

EL RIU LLOBREGAT ALS TRES SALTS

FENT VIA A LES TINES DE ....

...LES SOLANES, A LA RIERA DE SANT ESTEVE

TORNEM A ARRIBAR ALS TRES SALTS

AMB UNA DE LES TAULES  A ON HEM FET EL PICA PICA-VERMUT

LA SEBASTIANA PREPARANT TOT EL QUE ENS HA OBSEQUIAT PEL VERMUT

AQUESTA DONA ÉS UN TROS DE PA BENEIT. MOLTES FELICITATS!!

MIRAGUÀ FALS
 Aquest es l’enllaç  de la planta , si desitgeu saber més propietats de la mateixa: Miraguà de jardi

LA SALICÀRIA

Per si desitgeu saber més propietats de la mateixa, no ha quedat massa bé la fotografia, però de veritat que es preciosa, recomano que obriu l'enllaç: Salicària