28.12.18

FALDA DEL COLLBAIX

Hola de nou seguidors. Aquest divendres gairebé per anar acabant l’any en curs, la colla dels anomenats Walk Friday, hem fet una caminada per cremar calories que durant aquests dies de festa, sempre es fa quelcom de més i convé mantenir les bones costums.
Hem anat a fer la falda del Collbaix, com sempre molt atractiva pels corriols que n’hi ha amb quantitat, i hom pot triar i remenar, pels llocs a on vol fer la caminada.
L’objectiu ha estat el de fer sobre els divuit quilòmetres, amb una marxa alegre per com he dit abans, aconseguir cremar algun excés produït pels àpats de nadal.
A les vuit del matí amb una boira que en aquests dies ja és habitual, hem sortit del lloc de costum per anar al Congost, i pel camí vell de Rajadell, hem enfilat direcció al Molí, que hem passat de llarg per agafar el corriol del Solei, que puja al cim del Collbaix, també anomenat: pujada dels de Rajadell.
Més endavant ja hem encarrilat el corriol mitjaner o falder de la muntanya, per arribar al Mas de Santa Marta, que ens hem desviat per la dreta amunt, i amb un pla del bosquet hem fet la parada per esmorzar, i recuperar les forces. Una vegada ho hem fet, hem seguit per enllaçar amb la pista que baixa a Sant Joan, entrant per la part de l’institut vell, hem anat fins al pont vell de l’entrada del poble i per la banda del Poal, hem continuat per arribar a Manresa pel Pont Llarg. D’aquí hem anat més o menys pel camí de les aigües per arribar al museu i l’ermita del mateix nom, o conegut també pel bosquet de Can Font. Hem seguit per anar a l’avinguda dels Dolors i pel carrer Arquitecta Montagut, hem arribat al barri de la Sagrada Família, que generalment és el nostre punt de partida.
Si amb aquests apunts, se us desperta l’interès, hi deixo el trac perquè la pugueu seguir tal com ho hem els onze caminadors que avui ens hem aplegat i l’hem dut a terme.
El trac d’avui: La Falda del Collbaix
Per aquest any que arriba al final, tan sols ens queda fer la caminada de dilluns, que anirem a visitar l’Ermita de Sant Valentí a la zona de la urbanització de Les Brucardes.
Fins dilluns, que passeu un bon cap de setmana!