31.7.20

Presa i tines del Ventaiol

Avui divendres sí que podem dir que hem fet l’última caminada del mes de juliol, hem anat a la Presa del Ventaiol, passant primer per les tines i travessant la riera de Sant Esteve o Mura, com vulgueu, per fer la tornada per la llera i fins i tot per la riera de Sant esteve. Avui sense cap mena de dificultat tot i que pel juliol no és massa habitual que hi corri aigua, però la veritat és que sí, que en corria i ens ha motivat molt més la caminada pel fet de poder gaudir d’alguna gola força profunda, amb l’aigua ben clara i amb els peixos que sense parar anaven corrent amunt i avall.
Avui la caminada tan sols l’hem compartit quatre persones, tot i que hem trobat altres caminaires que la gaudien també. Arribant a la presa un bon home que volia anar a Sant Esteve de Vila·rasa, ens ha preguntat per agafar la pista adequada, en donar-li detalls ha decidit a anar a la carena de Les Generes.
En segon lloc quan ja marxàvem un grup de cinc persones entre les quals hi havia el conegut rodamons Matias Sala, han fet cap a la presa, puix que el seu objectiu també era arribar a Sant Esteve de Vila·rasa.
Per fer el camí de tornada (hem decidit d’anar per la llera de la riera, ja que és molt més bonic, ombrívol i distret pels diferents esculls a superar), ens trobem una bona dóna amb un parlar amb accent totalment de l’est, que ens donava orientació per baixar a on estava ella, una gola preciosa, anava acompanyada de dos gossos molt macos i mansos, que jugaven amb l’aigua de la riera com les criatures, els peixos estaven ben esverats també. Li fem cas, i mentre baixàvem al riu, un altre grup de quatre persones han passat fent via amunt en direcció a la presa, per tant podeu deduir que hem estat diverses les persones que hem coincidit gaudint de la riera i el seu entorn entre altres elements naturals com els peixos que ja he  mencionat, i que amb l’aigua neta i clara, perdoneu que amb repeteixi, però és que ens ha embadalit, i això ens ha permès una visualització com poques vegades en aquesta època de l’any.
Seguim fent la caminada de retorn passant per les tines de Les Solanes, travessem la riera, i novament ens trobem amb la pista ampla que hem fet a l’anada, que la refem per arribar als Tres Salts, tot deixant la tina del Polvorí enrere, i la casa de les Set Tines, que avui passem de llarg. Fem la pista ampla que va de Viladordis a Sant Benet, nosaltres per la nostra esquerra anem a Viladordis que és a on hem deixat el cotxe per iniciar la caminada, i amb conseqüència finalitzem la matinal que ha estat fantàstica, i més tenint en compte l’onada de calor que estem suportant aquests últims dies.
Si és del vostre grat i la desitgeu fer com nosaltres avui, podeu anar a l'enllaç de Wikiloc: Tines i presa del Ventaiol-2020
       BON CAP DE SETMANA!

RECOLLINT ELS ESTRIS PER FER EL CAMÍ DE RETORN

ESCULTURES NATURALS- IMPRESSIONANT!!

LA RIERA AMB UNA GOLA...

...FANTÀSTICA  HI VEIEU EL PEIX?

TOTA LA LLERA  ÉS AGRADABLE ...

AMB SORPRESES  DE TOTES MENES

UNES VISTES DE PRIVILEGI

AMB EL JOSEP GAUDINT DE TOT EL QUE ENS ENVOLTA

UNES DE LES TINES DE LES SOLANES

EL PLA ACOLLIDOR DEL LLOC A ON ESTAN UBICADES - LA MARIA APROFITA EL MOMENT PER TREURE LA PEDRA DE TORN

UNA VISTA GENERAL DEL CONJUNT DE TINES

DES DEL MIRADOR DE LA CASA DE LES TINES GAUDIM D'AQUESTA VISTA

AVUI HEM ESTRENAT EL COTXE DEL JOSEP RUBIRALTA - QUE SIGUI PER MOLTS ANYS!!