29.7.20

Font de la Tolega i caminades mitjanes

Bona tarda. Avui dimecres hem fet la cloenda de caminades saludable del mes de juliol anant a gaudir de la Font de La Tolega. Aquesta es troba ubicada a la urbanització de Les Brucardes de la veïna població de Sant Fruitós, el mes de maig de l’any passat ja hi vàrem anar a fer una visita, i com que va deixar un bon record tota la caminada en general, i pel fet de ser un xic llarga, són d’aquelles sortides que acostumem a fer un cop per any. L’últim dimecres de cada mes, és el dia escollit per fer aquest tipus de caminades, per així trencar amb la rutina que poder poden arribar a transmetre la sensació de les caminades més habituals, per diverses raons com pot ser el fet que són (les més habituals), més curtes de quilòmetres, més properes entorn de la ciutat, i requereixen menys temps ec...
Avui hem estat disset les persones que l’hem compartit, tot i que sumant els tres nivells dels quals disposem hem mogut un total de quaranta-sis persones, ja que en les mitjanes la participació ha estat de dinou persones, i la curta de nou caminadors,
Avui hem acabat un nou mes de caminades saludables, el nivell de caminades curtes, faran vacances tot el mes d’agost, ja ho vaig comentar el dia que vaig dedicar l’entrada al bloc referent a la programació, les mitjanes ja m`han fet arribar la seva i sortiran a dos quarts de vuit igual que fins ara, duran també a terme sortides especials, segons la participació i disponibilitat de cotxes per si poden realitzar el programa previst que és el que podeu veure:
PROGRAMACIÓ CAMINADES MITJANES

Tornant a la sortida d’avui, tan sols afegir que encara que l’objectiu hagi estat anar a la Font de La Tolega, hem aprofitat per anar a veure les pintures rupestres que hi deixo un vídeo del Canal Taronja per si és del vostre interès:

Una vegada hem gaudit del lloc i les pintures, hem fet la passera metàl·lica per superar el desnivell important que hi ha per accedir al camí de ronda de la urbanització de Les Brucardes, i per tant arribar a la Font de la Tolega. Una vegada recuperades les forces i gaudit de l’entorn de la font, seguir la caminada anant a l’ermita de Sant Sebastià, a on també hi hem fet una petita parada i aprofitat per refrescar-nos amb l’aigua de la font - avui la calor es força notable- per retornar a la llera del riu d’Or, anar seguint la pista i arribar a quasi Sant Fruitós. Al túnel per a on i passa l’autovia, hem anat per la nostra esquerre per arribar al Bosc dels Escorpins, fer el pont de l’autovia i anar al Mas del Grau. Pels plans del Guix, hem agafat la pista lateral que hi passa la c/55 per sortir al carrer dels Tovots, i per darrere a cal Ermitanet arribar al barri de la Font dels Capellans, i atansar-nos a davant del Cap, per fer els exercicis de relaxament i donar per finalitzada, la caminada del dia i en aquest cas del mes de juliol.
De fet si no ho impedeix res, divendres alguns compartirem una nova caminada, això de conviure amb la natura és addicta i no podem passar dos dies sense gaudir del nostre entorn, i fer quelcom per preservar la salut.
Ara si és del vostre grat, gaudiu de les fotografies que s’han fet durant la caminada, i la traça que encara que sigui amb data de l’any passat és tal com l’hem fet avui. Si  us animeu a fer-la algun dia ja ho sabeu: Pintures rupestres i Font de la Tolega

LES FOTOGRAFIES

ARRIBANT AL PLA QUE ENVOLTATS DE BOSC GAUDIREM

TAMBÉ PODEM GAUDIR D'AQUESTES VISTES

SOM A PROP DE LES PINTURES

PRIMERA PARADA PER PODER VEURE LES PINTURES...

...ENCARA QUE SIGUI DE LLUNY...

AQUEST ÉS EL LLOC CONCRET - RECOMANO VEURE EL VÍDEO

SÓN DIFÍCILS DE VEURE, PERÒ ES VEUEN EH!

AVUI EL SOL ENS HA PERMÈS DE GAUDIR-LES FORÇA BÉ

PUJANT LA PASSERA METÀL·LICA QUE SALVA EL DESNIVELL RELLEVANT

UNS RERE ALTRES ANEM FENT VIA

JA SOM A L'OBJECTIU DE LA CAMINADA

VISTA DEL RIU LLOBREGAT I DE LA SERRA DE MONTSERRAT AL FONS

ENTORN DE LA FONT DE LA TOLEGA

UNA ALTRA VISTA PANORÀMICA EN AQUEST CAS DE LA CASA DE LES GENERES

EL LLOC  ÉS FANTÀSTIC PER LES VISTES, PER LA SITUACIÓ, PER L'ENTORN TRANQUIL I RELAXANT EN FI...

LA FONT I EL GRUP QUE AVUI HEM COMPARTIT...

...LA CAMINADA SALUDABLE

SEMPRE PERÒ ARA A L'ESTIU ÉS FABULÓS  GAUDIR-HO

EMPRENEM DE NOU LA CAMINADA

ENS TROBEM A DAVANT DE L'ERMITA DE SANT SEBASTIÀ

UNA ERMITA RECUPERADA A L'ANY 2005

LA DOLORS APROFITA PER REFRESCAR-SE

FER UN GLOP D'AIGUA I...

SATISFET LA VISITA DE L'ERMITA...

...NOVAMENT EMPRENEM LA TORNADA

ENTRE CORRIOLS FORÇA POBLATS I  MÉS AVIAT FRESQUETS...

...ARRIBEM AL TÚNEL DE L'AUTOVIA

AQUEST ÉS EL BOSC DELS ESCORPINS- DELS ENAMORATS O TAMBÉ CONEGUT COM EL BOSC ESPÈS