10.10.19

Oller del Mas

Bon dia de dijous. La caminada saludable d’ahir dimecres que vàrem dur a terme el grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família, va ser per anar a visitar L’oller del Mas. D’aquest petit Castell en podreu trobar o ampliar informació si seguiu l’enllaç: Oller del Mas

Imagino que ho heu fet, per tant aniré de cara a comentar la caminada. Deixeu-me dir tan sols que el diumenge dia sis vaig fer una entrada exclusiva al bloc, per publicar la festa que aquest dissabte durant dotze hores seguides hi haurà actes diversos, de ben segur per tots els gustos en referència al festival de l’alimentació que s’hi celebrarà, ho podeu consultar anant a buscar l’entrada, o si ho preferiu clicant la pestanya de salut, que explícitament us adreçarà al programa general previst de tots els actes que es faran.
Per fer la caminada, hem anat via a la zona del congost passant pel passeig del riu, per dirigir-nos pel camí agrícola del Suanya, fins a la casa dels pardals. Just davant hi ha un trencant a l’esquerre que l’agafem, i aquesta pista ens mena al barri del Sol i Aire. Per la carretera fem uns dos-cents metres i veurem un corriol molt curt, de seguida enllacem amb una pista ampla, però no li fem cas, nosaltres seguirem fent el corriol que voreja un camp, al final arribem a una pista ampla que ja ens permet de veure l’església del barri del Xup que és a on anem, travessem el barri per anar a la carretera d’Igualada i anar via al Sindicat de Salelles. Ara travessem amb compte la carretera per anar a la pista que ens queda davant mateix i ens mena fins a l’Oller del Mas.
En un pla que hi trobem, parem a fer el petit descans i recuperació de forces. Una vegada hem fet, seguim caminant per la pista ampla via al raval de Monistrolà, per fer la baixada seguint la pista per l’esquerre, i arribar a la Font del  Balcet. Si la desitgem veure, hem de deixar la pista a la dreta, però són uns vint-i-cinc metres de corriol estret. Cosa que fa que si hi ha moltes persones que la vulguin visitar és convenient fer grups, per no quedar encallats al mig del corriol i dificultar el transit.
Vista la font, anem baixant fins que per una passera travessem la riera de Rajadell. Ara  ens trobem a sota del mas dels Corrons que pel camí que hi mena ens hi arribem, i ja som a la pista ampla que podem seguir fins al trencant que trobem a la dreta per anar a la Torre de Santa Caterina. Quan arribem a enllaçar amb la pista ampla que ve de la carretera d’Igualada, tenim diferents opcions per seguir la caminada, aquesta ocasió hem anat en direcció a can Poc Oli, i en arribar al trencant que ens queda a l’esquerre que mena al barri de La Guia, hem fet la baixada, i així hem arribat a l’estació dels trens de la Renfe. Hem anat a travessar la carretera antiga de Barcelona, i per la passera hem anat al Pont Vell, per anar a la Cova de Sant Ignasi. Al barri de Santa Clara, hem seguit via a la Clínica de Sant Josep, per anar a l’avinguda de Francesc Macià, per finalitzar la caminada al Cap com ja és habitual.
Aquí hi teniu el trac per si és del vostre interès: Oller del Mas 2019-2

LES VINYES I LA CIUTAT AL FONS

LA PRECIOSA FONT DEL BALÇET

LA TORRE DE SANTA CATERINA I LA CIUTAT AL FONS

CENTENARS D'ÀNECS -  SÓN PER NADAL?

QUINA VISTA OI? AQUEST MIRADOR ÉS ÚNIC!