7.10.19

FONT DEL SOROLL

Bona tarda lectors. Per aquest dilluns dia set d’octubre, el grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família, hem dut a terme una caminada com és habitual saludable, fins a la Font del Soroll. Aquesta es troba ubicada a la zona de Viladordis. Com és evident s’hi pot arribar per diferents vies, el grup per completar l’activitat que sigui efectiva i ens proporcioni els objectius marcats per la preservació de la salut ho hem fet d’aquesta manera: Per la Pujada Roja, hem anat al barri del Guix i per la zona industrial ens hem atansat al desguàs de cotxes, per arribar a la pista que ve de Sant Fruitós en direcció a Viladordis, en arribar al túnel que per sobre hi ha l’autopista, per l’esquerre ens hem dirigit via al cementiri. Sense arribar-hi trobem un trencant a l’esquerre, que l’agafem i al cap de res ja comença la baixada que l’anem fent fins a sortir a la casa de Les Hortes, que hi passa el canal d’aigua de la Mina que ve de Sant Fruitós. En el mateix indret que hi ha un canyar immens podrem veure la Font del Soroll. Com que l’espai no és massa acollidor per les seves dimensions reduïdes, seguim baixant per travessar per les pilones la fuita d’aigua que va a parar al riu Llobregat, i per la pista molt ampla que ens trobem, farem la pujada per arribar a la cruïlla de camins, que és la pista que mena als Tres Salts o ve de Viladordis. Anem via amunt i al cap de set o vuit minuts trobem un trencant a l’esquerre que l’agafem i ens permet de gaudir de la convergència de dos canals d’aigua, el de la Mina i el que baixa del Guix. Veiem una centraleta  de la companyia elèctrica, hi ha un pla força esplèndid, com constatareu en les fotografies, ara és el moment de parar i fer un petit descans, doncs ja fa dues hores que estem caminant. Una vegada s’ha menjat els fruits secs o no, depèn dels gustos, i hem begut aigua, emprenem de nou la caminada. Ara enfilem per un corriol costerut però curt, i vorejant un camp a la dreta tornem a agafar un corriol per pujar a dalt la pista que hem fet de baixada. Seguim endavant i ara sí que anirem per la nostra esquerre a arribar al cementiri de Viladordis, passem per davant del santuari de La Salut, uns metres més avall agafem el trencant de la dreta que ens mena sempre recta, a enllaçar amb la pista ampla que, envoltada d’horts i canyes, ens permet d’arribar al trencant que hi ha una noguera molt generosa a l’esquerre per poder arribar a la zona dels Trullols fent la pujada del corriol. Quan som al pla ja veiem el petit túnel que hi passa la C-55, ens trobem a la zona comercial  del Decatlhon, els cinemes, Carrefour ec. Nosaltres anem pel camí de terra que mena anar a la carretera de Viladordis que la travessem per anar pel c/Sabadell al barri de la Font dels Capellans i ja ens dirigim al Cap que ha estat com sempre el nostre punt de sortida i arribada.
Tot això ho podeu seguir si aneu aquest enllaç de Wikiloc, si és del vostre grat i us animeu a fer la caminada tal com l’hem dut a terme el grup de caminadors: La font del soroll-2019-2
La planta del dia avui ha estat la Noguera, ja que hem gaudit entre altres coses, d’un pla farcit d’aquests arbres que donen aquest fruit tan apreciat i molt bo saludablement, per completar la dieta mediterrània que ens ha donat a conèixer arreu del món: La Noguera
 SALUT I CAMINADES!

EL CAMPANAR DEL SANTUARI DE LA SALUT

PELS HORTS I CAMPS DE VILADORDIS
              VIA AL PARC DELS TRULLOLS
Com en alguna altra vegada, avui els itineraris  de caminades llargues i mitjanes hem coincidit en algun tram i el Mario ha fet aquestes fotografies per la zona industrial del Grau- El Guix.-