10.7.19

Santuari de La Salut

Aquest mes de juliol ja portem quatre caminades saludables del programa previst fetes. Precisament aquest matí de dimecres l’hem dut a terme anant al Santuari de La Salut.
Amb un dia radiant de sol, amb temperatura agradable per la fresqueta que a primera hora feia, i amb un cel completament net per l’aire que ahir va fer amb més d’una vegada, afegida la pluja, ha netejat força la contaminació, pel que ens ha permès gaudir d’unes vistes panoràmiques fantàstiques, ja ho podreu constatar amb el reportatge gràfic que n’ha sortit de la caminada que avui hem compartit vint-i-sis persones, del grup de caminadors del Cap i l’Associació de  Veïns del barri de La Sagrada Família.
Pels plans del Guix hem anat via a Viladordis, i fent la pista de Sant Benet, a sota el pont que hi passa l’autopista, per la dreta hem enfilat el camí que mena al cementiri de Viladordis, que uns metres més endavant ja veiem, i és l’objectiu de la caminada el Santuari de La Salut, entre altres coses molt conegut com a lloc de meditació, repòs i estades de Sant Ignasi de Loiola. Un lloc sempre molt agradable, pel seu entorn, per la pau que transmet, per la seva ubicació a la nostra ciutat, que permet d’anar-hi si hom ho desitja, amb molt poca estona i així poder oxigenar-se, respirar aire sa, i mantenir un contacta no cal dir generalment positiu amb la natura.
Una vegada hem realitzat el descans i recuperades les forces, hem emprès el retorn, fent via a la carretera del Pont de Vilomara, però que abans d’arribar-hi, agafem un trencant a la nostra dreta que porta a un mas que és una granja, molt aviat es converteix amb un torrent de mal transitar, però és poc tros, seguim per l’esquerre i ens mena a la vora de la carretera que va al Pont de Vilomara, que ho anirem pujant, fins que arribem al Raval del Solei, que anem per la dreta fent la carena, que ens proporciona unes vistes molt  precioses del barri de Viladordis, i més enllà si el dia com avui, és clar, i net. Al final arribem al camí que puja als Trullols, però nosaltres el baixem per enllaçar amb el ramal de la séquia, que la farem i ens permet arribar a Manresa, pugem a la rotonda del Busquets, però seguim uns metres i per l’esquerre altre vegada, pel ramal de la séquia que passa pel barri de la Sagrada Família, ens mena al c/ Sant Cristòfol, pel que ja fem via avall per arribar al Cap.
Aquesta per tant és una de les caminades saludables, que un parell o tres de cops a l’any, acostumem a fer, i com és evident en diferents estacions de l’any, pel que fa a que el resultat sigui sempre entretingut i diferent per la varietat del temps, la natura és viva, i per tant gaudim dels diferents estadis que aquesta ens proporciona, tant en la fauna, com en les plantes entre altres factors.
Si sembla que és del vostre grat i la voleu fer algun dia, podeu seguir aquest enllaç: Santuari de La Salut-2019-2
DETALLS

VISTA DES DE LA CARENA  TRANSITANT PER LA SÉQUIA

LA JOIA DEL BAGES - NO TÉ PREU

AQUEST TRAM JA ÉS DEL BARRI DE LA SAGRADA FAMÍLIA
La planta escollida per avui ha estat la Carxofera, que com tantes és prou interessant de saber-ne quelcom (fem bona la dita que: El saber no ocupa lloc). Si seguiu aquests dos enllaços, en podreu ampliar coneixements: Cynara scolymus----Carxofera