24.7.19

Pont de les Arnaules

Una nova caminada saludable hem dut a terme aquest matí de dimecres dia vint-i-quatre de juliol.
Per avui l’objectiu era el Pont de Les Arnaules o Foradat, però per la proximitat a la cinglera de la Punta de Sabata, un dels tres cingles del Llobregat més alts de la zona del Bages, doncs aproximadament podem parlar d’uns seixanta metres d’alçada, hem decidit de fer-ho i per tant gaudir de les vistes que des d’aquest lloc tan bonic s’hi veuen, i, més si fa un dia esplèndid com el d’avui, no negarem que calorós, però que sortint d’hora el matí, la fresca ens acompanya una bona part de la caminada.
Sintetitzant un xic el que ha estat: Hem sortit del Cap par anar pel ramal de la séquia de Viladordis, fins a la carretera del Pont de Vilomara que l’hem travessat per enfilar via al Mirador del Llobregat. Abans però trobem un trencant a la nostra esquerre que mol aviat hi ha el pont que per sota hi passa l’autopista C/16, i seguim la pista que tenim davant per fer-la tota recta sense deixar-la, tot i que trobem dos trencants a l’esquerre, no en fem cas. Quan arribem a la baixada forta ja veurem una barraca de pedra seca molt bonica. Seguim fent via, al cap d’uns tres-cents metres ja notarem que pugem. Anem fent la pujada i trobem un corriol a la dreta que ens porta al Raval dels Manresans (hi ha una fita que així ho indica), però seguim fent la pujada uns dos-cents metres més, i a ens trobem al cim de la cinglera. Un vol l’hem gaudit, refem el camí ara de baixada, i a uns cinc-cents metres hi ha un corriol a l’esquerre que l’agafem i ens porta directament a l’objectiu d’avui. Al Pont Foradat o de Les Arnaules. Un lloc molt adient per fer-hi un descans, menjar i recuperar les forces per tornar a casa.
La Tornada refem la pista que abans hem baixat, com és evident ara toca pujar-la, però amb tranquil·litat ho assolim, En travessar de nou la carretera del Pont de Vilomara, ara per la pista ampla anem via al mas de Les Marcetes, i l’ermita de la Salut, per anar a la pista de Can Truncalla, i sortir a la carretera de Viladordis (rotondes de la ronda de Manresa), per anar a la Torre Busquet i baixar al barri de La Font dels Capellans, d’aquesta manera arribem al punt de sortida que és el Cap.
Hi deixo una fotografia del gràfic de la caminada i la traça per si la desitgeu fer com nosaltres avui: Pont Arnaules-2019-2    GRÀFICA DE LA CAMINADA

Entre tant, durant la caminada avui hem escollit la planta que podeu veure i si en voleu ampliar coneixements, podeu seguir els dos enllaços que són: El Panical------Eryngium campestre
ESCALFAMENTS DAVANT DEL CAP

PEL RAMAL DE LA SÉQUIA DE VILADORDIS

EL PONT DE L'AUTOPISTA C-16

AQUÍ LA PODEU VEURE

ANAR FENT VIA LA FINA I LA MERCÈ EN PRIMER PLA

SOM A LA CINGLERA DE LA PUNTA DE SABATA

GAUDINT DE LES VISTES QUE ENS OFEREIX

EL MARIO EN PRIMER TERME - ELL VETLLA PER TOTS NOSALTRES

EL RAFAEL - BONICA IMATGE EH!

AL FONS EL PONT VELL DEL PONT DE VILOMARA

EL XAVIER CABOT I EL MANEL MUNCUNILL  OBSERVANT

UNA ALTRE PERSPECTIVA DEL PONT - UNA CONSTRUCCIÓ MOLT VALUOSA

LA FOTOGRAFIA DE RECORD DEL GRUP AMB MONTSERRAT AL FONS

RETORNANT PER ANAR AL PONT FORADAT

JA HI SOM! EL JOSEP RUBIRALTA I EL JOAN CANTON

UNA VISTA GENERAL

AMB EL PONT DARRERE TOT EL GRUP -LA MÀQUINA HA TREBALLAT SOLA

EL JAOQUIM SANCHEZ, AMB LA MASCOTA "EL NUC"

ARA HI FALTA EL JOSEP ÀLVAREZ - AQUESTA L'HA FET MANUAL

PEL CAMÍ HI HA AQUESTA DOBLE BARRACA DE PEDRA SECA

ELS CAMPS SEGATS AMB LES BALES DE PALLA

FENT LA PISTA AMPLA DE VILADORDIS

EL MARIO EN ACCIÓ FENT ALGUNA FOTOGRAFIA, I PORTANT LA FARMACIOLA- MOLT EFICIENT

SEMPRE EL TENIM A DARRERE  CONTROLANT LA CAMINADA - GRÀCIES MARIO!