12.7.19

Font de La Girada

Avui divendres ha tocat repartir el grup de caminades del Walk Friday,  ja que una part dels integrants han anat a fer el Puigmal, a Núria.
Els que ens hem quedat, hem fet una matinal amb visita a algues fonts i construccions de l’anomenada Ruta Modernista , al voltant de l’Anella Verda, per la banda de Rajadell. La veritat és que hem fet una barreja i per això l’he anomenat: Font de La Girada Mixta. Una mica pel tema de les traces tenir-les una mica organitzades a l’hora de voler fer memòria si es dóna el cas de repetir-la, encara que reconec que per molt que s’intenti, la majoria de vegades a les caminades, sempre s’hi afegeix o es canvia el format per mil raons. Els que ens agrada gaudir de la natura, el més important no és fer les coses amb un ordre establert, més aviat diré que (almenys jo), sóc molt anàrquic en aquest sentit. Dintre la varietat hi ha els gustos, o les satisfaccions personals, amb el compliment dels objectius que com s’acostuma a dir l’ordre dels factors no altera el producte, ans tot el contrari, de vegades encara afavoreix que sigui com més atractiva o seductora.
Fent un petit repàs tan sols comentar que hem sortit de la Torre Lluvià, primera construcció modernista, i hem anat via a la Morera, segona construcció modernista, hem baixat al gual de la riera de Rajadell i per la llera dreta hem seguit fins a arribar per la pista i els corriols que pertoquen a la Font del Rector, un volt l’hem visitat, hem fet via al Molí, pel camí dels ametllers amunt, hem anat als dipòsits d’Aigua, ens hi hem fet alguna fotografia, i hem retornat pista avall fins al Molí, que ara hi fem una parada, amb la corresponent fotografia. Anem fent via ara per travessar la riera de Rajadell, o sigui que per l’altra banda, encara que ens queda a la dreta de nou  la riera, ens dirigim a la Font Girada, diguem-ne objectiu principal de la caminada d’avui.
Hem esmorzat i gaudit de l’entorn privilegiat que ens ofereix el seu entorn, Després d’uns vint o vint-i-cinc minuts, emprenem la caminada de nou, per anar a dalt un turó, que hi podem gaudir d’un mirador des del qual podem veure i gaudir d’unes vistes excepcionals de la Casa de La Noguera, que en anar hem passat per sota, però no hi hem pujat a veure-la. Avui ens hem conformat a fer-ho tal com descric. Satisfeta la curiositat tornem a baixar i pel corriol que mena al Gorg Blau, abans d’arribar però travessem per la passera de fusta  la riera de nou, gaudim del gorg a una curta distància, per enfilar la pujada pel corriol del camí inclusiu que està senyalitzat i dirigir-nos a Cal Cuques, per anar seguint la pista recta que ens porta a la Torre Lluvià que és a on hem deixat els cotxes.
Ha estat una caminada saludable curteta d’encara no dotze quilòmetres, però que els nou integrants que l’hem dut a terme l’hem gaudit plenament, sense calor i així complir també amb l’objectiu de, a banda de gaudir de la natura, fer la caminada saludable de quasi cada dia.
Si és del vostre grat, hi deixo el traç perquè la podeu fer com ho hem fet nosaltres avui: Font de la Girada Mixta
ELS CORRIOLS

CAL GALLIFA O LA NOGUERA DES DEL MIRADOR

UNA AMPLIACIÓ PER FER-VOS UNA IDEA

LA TORRE LLUVIÀ-PUNT DE SORTIDA I ARRIBADA DE LA CAMINADA
Per avui és tot demà disposaré de material per comentar la pujada al Puigmal que han dut a terme els altres companys.