5.7.19

Les Balmes Roges

Un nou divendres que hem sortit a caminar, avui hem estat catorze els integrants del grup de caminadors “Walk Friday”. L’objectiu ha estat el de fer una prospecció de la caminada que el mes d’agost, amb les persones que ho vulguin compartir del grup organitzat de caminades saludables del Cap i l’Associació de Veïns del barri de la Sagrada Família, durem a terme concretament el dia dinou.
Ens hem desplaçat amb els cotxes fins a la veïna població del Pont de Vilomara, i un cop aparcats els cotxes al c/Farell, ja encetem la caminada en direcció precisament al Farell i a Santa Creu de Palou, fent via sempre recte a uns dos quilòmetres ja trobem la Casa Nova de Sant Jaume quasi enrunada del tot amb les seves tines i un forn, que seguint, ara continuant travessem la riera i anirem fent la pujada amb calma, perquè en tenim per estona d’anar pujant, encara que pel camí trobem unes tines anomenades les Tines de Lluca, ens queden a la banda dreta, ens hem de desviar una mica de la pista principal.
Un volt les hem vist, tornem a fer el corriol, i novament agafem la pista amunt. i al cap d’un quart d’hora més o menys, tornem a trobar unes tines que les han refet, com les de la Lluca, que també les han restaurat poc o molt, és obligat fer una parada per gaudir-les, això fa que la pujada sigui de més bon fer.
Fet la visita, ara sí, que ja enfilem de nou la pujada i arribem a un trencall,  que prenem el camí de l’esquerre, vol dir que deixem el camí que ens menaria al Torrent de Santa Creu de Palou. Anem pujant i agafem el camí de la dreta, l’altre ens mena a la Vall del Flequer. Seguim pujant i a uns cent cinquanta metros a l’esquena nostra, podem veure les tines de l’Olla (no hi anem), seguim caminant i a un quilòmetre aproximadament, seguim camí per l’esquerre i a uns dos-cents metres a la dreta hi ha un corriol no gaire transitat que ens fa arribar a les Tines de Les Balmes Roges. Ja som a l’objectiu d’avui, això vol dir que ens hem guanyat l’esmorzar amb una bona vista a Montserrat, que fa caure la bava, ho constatareu amb les fotografies.
Per donar una idea, la pujada l’hem fet per la serra del Puig Gili, i la tornada per la serra dels Ermitanets, a on hem pres un corriol a la nostra esquerre, i ens ha portat a enllaçar, fent una part del torrent de Santa Creu de Palou, a enllaçar amb la pista que va, o ve de Rellinars entre altres llocs, i que per la dreta ens mena a la Casa Nova de Sant Jaume. Per acabar la caminada ens queda tornar a fer la pista de l’anada, per arribar al Pont de Vilomara, que són uns dos quilòmetres més o menys.
Si desitgeu seguir el Trac, és el que veieu: Pont de Vilomara- Les Balmes Roges
Entre tant, també hem gaudit de dues plantes o flors que com és costum hi deixo uns enllaços per si en voleu ampliar coneixements, Mata Bou: El Mata Bou i l'Espanta Llops: Espanta Llops
Això ha estat tot d’aquesta matinal de divendres, que encara que hagi fet una mica de calor, ens ha permès de gaudir de l’activitat que al grup ens agrada i compartim setmanalment.
US DESITJO SALUT I MOLT BON CAP DE SETMANA!

DAVANT DE LA CASA NOVA DE SANT JAUME

AMB EL SEU ENTORN NATURAL

LA PEDRA DE LA PREMSA

UN LLOC MOLT GENERÓS DE NATURA

AQUESTES SÓN LES TINES DE.....

.....LA RATA PINYADA

ESPERANT QUE TOTHOM GAUDEIXI DE LES TINES

UNA FOTOGRAFIA AMB L'AMIGA DOLORS- MOLT BONA PERSONA, COM TOTES LES QUE COMPOSEM EL GRUP

MONTSERRAT FENT LA PUJADA

FENT VIA AL PONT DE VILOMARA

UNA DE LES MOLTES BARRAQUES QUE S'HI PODEN VEURE  DURANT LA CAMINADA

FENT UN GLOP DE LLIMONADA QUE HA PREPARAT LA SEBASTIANA PER L'OCASIÓ

UNS QUANTS ENS HEM QUEDAT AL RESTAURANT....