27.9.21

La Ruta dels Cavalls

Bona tarda. Encarem l’última setmana de mes i pel que fa a les caminades saludables del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família, hem anat a fer la Ruta dels Cavalls. Aquesta és una caminada que majoritàriament transcorre per la zona coneguda com el Poal, molt productiva agrícolament per la seva horta extensa que a cada temporada s’hi poden veure els productes de la terra que toquen, de proximitat total. Ara concretament toca veure  els camps amb les cols i la mongeta tendre que més endavant arribarà la menjar en sec, acompanyades amb la seva botifarra i un bon tall de cansalada (si és del vostre grat), una vegada de tant en tant tampoc és dolent i és un dels costums heretats dels nostres avantpassats. No obviem que el ramal de la séquia transcorre bona part d’aquesta zona, fins que arriba al riu Cardener, que encara rega una part dels horts que hi ha a la llera de la veïna població de Sant Joan.

Avui hem estat vint-i-cinc les persones que hem compartit la caminada, ens ha fet un temps fantàstic, ara ens trobem en aquells moments que la calor no afecta gaire, els matins més aviat un xic de fresqueta i de seguida caminant ja comença a sobrar alguna peça de roba, arribant a casa com ja he dit amb una temperatura molt agradable.

Aquesta ha estat la segona vegada que durant l’any hem fet aquesta caminada que dintre del programa i en l’entorn de l’anella verda ens permet de fer-la pel temps del qual disposem, no és gens exigent pel que tota persona que ho desitgi la pot dur a terme, i com totes les que tenim costum de fer ens aporta el benefici de preservar la salut, primer objectiu, segon el fet de poder tenir contacte amb la natura, gaudint de totes les vistes que ens ofereix, tant l’horta que anem veiem conforme anem fent el circuit practicant l’hàbit de caminar, com també de l’entorn en general com és el Collbaix, la serra de Montserrat com ha  estat el cas de la sortida d’avui.

Per sortir de la ciutat ho hem fet passant per d’arrere de la Torre Alberni, i travessat la via del tren de la Potassa de Sallent, anant a la Salle i al Gimnàstic Parc a on fent via per la pista dels Casals, hem anat al corriol que mena a sobre el turó de Les fades, o la Serra de Les Torres, baixar a Can Fèlix i per la dreta anar fins al trencant que de seguida trobem a l’esquerre, que antigament hi havia una cavallerissa (per aquest motiu la caminada se l’anomena la Ruta dels Cavalls). Avui en dia està abandonat el terreny, però fent via pel camí en direcció a Sant Joan, al cap d’uns deu minuts en veurem de cavalls, ho constatareu amb les fotografies que s’han fet, i seguint caminant arribem al dipòsit d’aigua de Sant Joan, que és el punt que parem per fer un petit descans i si algú ho desitja fer un petit mos per recuperar les forces. Gairebé sempre tenim l’hàbit de parar uns deu minuts. També aprofitem per fer una fotografia de record de les persones participants de la caminada, i emprenem de nou l’activitat. Avui la tornada l’hem fet fent un tram de la sèquia del Poal, per més endavant fer el tram asfaltat del camí de Joncadella, fins a arribar a l’aqüeducte o Pont llarg, que seguim per l’esquerre el tram del camí de la Sal, travessant el Pont de l’eix anem al Gimnàstic Parc de nou, i refem el camí fins a la Salle, que ara la tornada varia un xic perquè anem per d’arrere els pisos de la Parada Nova, per anar a la benzinera de la carretera de Vic, travessem el semàfor i ens dirigim al carrer Arquitecta Montagut que passa pel barri de La font dels Capellans i ens permet arribar al Cap. Com ja sabeu és el punt de trobada, inici i final de les caminades saludables.

Avui hi deixo la traça del company Pere Feliu, que ell és qui ara guia les caminades saludables, si la desitgeu fer com nosaltres podeu seguir l’enllaç: Manresa la Ruta dels Cavalls (curta)

EL PERFIL DE LA CAMINADA

Aprofito l’avinentesa per fer una reivindicació que possiblement alguns de vosaltres us afecta més o menys directament, us convido al fet que us sumeu a la convocatòria de protesta que podeu veure el programa i el motiu crec que no necessita comentaris. Gràcies per ser-hi, preservar el medi ambient i la natura és feina de totes les persones que l’estimem:

LA PROTESTA

JA PODEU DEDUIR QUE LA GRANJA ÉS GRAN

UNS ALTRES EXEMPLARS

EL DIPÒSIT D'AIGUA DE SANT JOAN

EL LLOC NO ÉS GAIRE ADIENT PERÒ PEL FET DE SER A MITJA...