4.9.21

A la Solana dels Comtals

Bon dia. El mes de setembre sempre és quelcom diferent pel motiu d’haver trencat les rutines diàries, pel fet d’haver gaudit d’unes ben merescudes vacances, per tantes i tantes coses que la llista seria força àmplia per tant ho deixo aquí, tot i que de ben segur que la majoria de persones ho noteu, per haver d’entomar la nova temporada en l’àmbit que sigui.

Referent a les caminades saludables que des del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família duem a terme habitualment, també ho notem, ja sigui en el nombre de participació de les persones que comparteixen el bon hàbit de practicar el fet de caminar, que per algunes raons durant el mes d’agost no ho han pogut fer, ara s’hi incorporen de nou, sigui perquè han tingut unes obligacions extres que no els  ho ha permès per la manca de temps, o també perquè han desitjat fer un descans, també fruint d’unes vacances i d’aquesta manera com ja he mencionat trencar amb les rutines que durant l’any sigui més o menys ràpid ens hi tornem a abocar. En principi hem doblat la participació de les tretze o catorze persones, hem pujat a vint-i-sis, cosa que ens alegra i molt.

La segona caminada ja l’hem completat anant a visitar La Solana dels Comtals, un lloc molt maco, preciós per tot el que ens ofereix gaudir de la natura, ben a prop, que no necessitem cap mitja de transport per realitzar la caminada. Val a dir que queda en l’entorn de l’anella verda que els Manresans la podem gaudir plenament, i que ens queda molt a l’abast per la seva proximitat.

Amb les fotografies constatareu que la caminada és molt agraïda,  sobretot a la serralada de Montlleó es respira tranquil·litat, oferint-nos unes vistes panoràmiques, de diversos indrets, tant de la part de Sant Llorenç del Munt, com de Montserrat, i òbviament tot el que a barca en les diferents valls que anem fent mentre caminem i a la vegada col·laborem en preservar la salut.

El matí en principi la boira l’hem tingut present i feia un xic de fresca, però al cap de poca estona el sol ja ha tret el cap i l’ambient s’ha escalfat.

Hem iniciat la caminada fent via fins al barri de Sant Pau, hem fet la passera del riu Cardener, que l’aigua estava tèrbola, però observareu que en tornar a Manresa, que ho hem fet pel Pont vell, l’aigua ara estava ben marronosa de la pluja, imagino que deu haver estat perquè  a la comarca del Solsonès i en avall, deu haver plogut, els típics xàfecs de l’estiu. Dit això, seguint amb la sortida hem continuat per anar al barri dels Comtals, a on hem fet una part de l’itinerari de La Solana, molt interessant i ben conservat, gaudint de les construccions de pedra seca, de la vegetació, de les conduccions antigues de l’aigua, alguna barraca de pedra seca, un espai per poder seure i fer el mos, descansar o el que a cadascú l’hi sigui del seu grat. Un mirador excel·lent per la seva ubicació, i que permet gaudir d’unes fantàstiques vistes panoràmiques. En resum que tan sols a La Solana, la caminada ja promet, encara que sigui una mica per alt, ja que ben aviat hem anat a buscar el corriol preciós que mena a la Serralada de Montlleó, que mentre l’anem fent hi veiem uns murs de paret de pedra seca, que són d’admirar, també hi ha una barraca de doble compartiment en molt bon estat, hi podem afegir les vistes que tal com anem agafant alçada cada vegada són més interessants. A la que arribem al cim de la Serralada, la benvinguda ens la dona una barraca que a sobre hi ha la tina, en concret és la Tina de Montlleó, en aquest pla ens hi quedem a fer el mos i descansar un xic, a la vegada que visitem la barraca de pedra seca, la tina i el seu entorn. Si ens movem uns metres fins a la pista ampla, veurem Manresa al fons des d’una perspectiva de privilegi, una imatge que deixa una sensació de plaer tan gran que encara que s’hi facin fotografies per guardar-ne record, provoca a anar aquest punt per poder veure i esplaiar-se in situ.

Seguint amb la caminada, pel corriol que més tard ens farà convergir amb la pista ampla que mena a l’Oller del Mas, anem fent via, però en un punt concret tornem a gaudir d’una tina, en aquest cas és doble coneguda amb el nom de la Tina de l’Oller, allà mateix veiem una bassa que generalment hi ha aigua, que els senglars la visiten amb freqüència perquè els troncs dels pins resten ben pelats fins a certa alçada, que segur, és deu al fregament dels senglars una vegada s’han mullat i refregat pel fang i així desparasitar-se. Deixem cruïlles que van a indrets com a la Riera de Rajadell per la dreta, o per l’esquerre a la Riera de Sant Salvador, també coneguda com a Riera de Cornet. Arribats a l’Oller del Mas, girem a la dreta i ens dirigim a Can Setó, per baixar al gual de la Riera de Rajadell, que el travessem per anar al mas dels Corrons, seguim per atansar-nos a la Torre de Santa Caterina, i baixem al barri de La Guia, pel Pont Vell, entrem a la ciutat i ens encaminem al carrer Viladordis, per finalitzar la caminada al Cap del barri com tenim el costum, ja que acabem l’activitat amb uns exercicis de relaxament i afavorir la recuperació muscular que hem fet treballar durant la caminada.

Avui la caminada l’hem fet així, si la desitgeu fer cpm nosaltres podeu seguir l’enllaç: Solana dels Comtals-Oller OK

EL PERFIL DE LA CAMINADA
El company Xavier Cabot ens ha regalat un vídeo de la caminada que el deixo aquí perquè el pugueu veure si us ve de gust. Gràcies, Xavier.

ARRIBADA AL BARRI DE SANT PAU

EL GUIA I COMPANY PERE FELIU EN PRIMER PLA

HEM INICITA L'ITINERARI

EL POU  PEL BROU D'ENSULFATAR LA VINYA

VEIENT LA CISTERNA QUE QUEDA DAVANT DE LA...

...BARRACA DE PEDRA SECA

ÉS UN CORRIOL MOLT MACO I AGRAÏT

LA BARRACA DE DOBLE COMPARTIMENT EN MOLT BON ESTAT

AQUESTES CONSTRUCCIONS SÓN VERDADERES JOIES -UN LLEGAT VALUOSÍSSIM

EN ARRIBAR AL CIM DE LA SERRALADA GAUDIM D'AQUESTA BARRACA ...
ÉS DE DOBLE PLANTA - EL SOSTRE HI HA UN FORAT

EL SEU ENTORN CONVIDA A FER-HI EL MOS I DESCANSAR UNA MICA

QUI HO VOL POT SEURE

EL COMPANY TONI GUILLEM ÉS UN DELS FOTÒGRAFS

FOTOGRAFIES PER GUARDAR-NE RECORD...

...DE LA  PRECIOSA I ENTRETINGUDA CAMINADA

MANRESA VISTA DES DE LA SERRALADA DE MONTELLEÓ

L'ÀVIA LA COMPANYA MONTSE RIBALTA I LA SEVA NETA LA CLÀUDIA

INTERIOR DE LA TINA DE L'OLLER -AQUESTA ÉS DOBLE

EL MASSÍS DE MONTSERRAT VIST DES DE LA TINA

UNA PASSADA! UNA VISTA PER ENMARCAR PRECIOSA!

LA BASSA DEL SENGLAR QUEDA DAVANT DE LA TINA

LA PISTA AMPLA QUE MENA A L'OLLER DEL MAS - LA CRUÏLLA QUE PODEM ESCOLLIR EL LLOC A ON VULGUEM ANAR PER UN COSTAT A LA RIERA DE RAJADELL  I PER L'ALTRE A LA RIERA DE CORNET

L'OLLER DEL MAS I LES VINYES

TRAM DE CAMÍ IGNASIÀ QUE MENA A LA TORRE DE SANTA CATERINA

EN EL MUR DE PEDRA SECA RESTAURAT DE NOU HI PODEM VEURE GRAVAT

LA CIUTAT I EL CAMPANAR DE LA SEU VIST DES DEL CAMÍ DE LA TORRE DE SANTA CATERINA

EL BARRI DE LA GUIA JA EL TENIM A LA VISTA

LA MONTSE RIBALTA HA FET AQUESTA PRECIOSA IMATGE AMB LA COVA A DAVANT

AQUESTA ALTRA L'HA FET EL COMPANY XAVIER CABOT

EL RIU CARDENER DEL MATÍ AMB LA TORNADA HA CANVIAT DE COLOR

I AMB AQUESTA IMATGE DE LA MUNTANYA DE MONTSERRAT AVUI DONO PER ACABAT EL REPORTATGE GRÀFIC DE LA CAMINADA

Si us ve de gust i voleu veure més fotografies de les caminades a més de les que jo hi penjo, podeu anar a l’enllaç del facebook de la companya Montse Ribalta: Montse Ribalta