18.9.21

Al Serrat dels Morts-Santpedor

Una setmana més de setembre que a punt estem de finalitzar, amb forces ruixats o xàfecs com ho vulgueu dir, hem dut a terme les caminades saludables previstes en la programació prevista, dic això perquè la setmana passada el divendres la possibilitat de pluja va influir en la decisió al fet que no sortíssim a fer la caminada (cosa que alguns valents no en van fer cas i ho varen endevinar, doncs van gaudir d’una matinal amb bon temps anant fins al Pont penjat i a la Font de la Riera de Santpedor). Avui divendres encara que al principi hi havia una mica de boira baixa i pixanera, hem anat al Serrat Rodó i al Serrat dels Morts a visitar la necròpolis que per aquells entorns hi ha.

Hem anat amb cotxes fins al Bosc de l’Illa, hem iniciat la caminada anant als Aiguamolls de la Bòbila de Santpedor, que avui no hem parat, ens hem dirigit al poble i hem travessat la carretera de Navarcles, per seguir caminant per anar a la benzinera, al carrer de Santa Úrsula, que ja és zona industrial, i ens permet anar a convergir amb la pista que mena al Mas de Llussà. Abans d’arribar-hi, però ens desviem lleugerament per la dreta el trencant que mena al Mas Lladó, anem fent via uns tres-cents metres que veiem un corriol a la nostra esquerre que ens permet pujar al serrat Rodó, a on hi ha les primeres tombes, aquestes me les va ensenyar un amic meu en Josep Molas, fa cosa d’un parell de mesos que ell i jo, vam compartir aquesta caminada, ja que tenia previst dur-la a terme el mes d’agost, dintre la programació de caminades extres, i que per la pluja que aquell dia va fer, vàrem haver de suspendre. Deixeu-me dir que les caminades extres per norma general m’agrada fer-les abans de dur-les a terme amb tot el grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de La Sagrada família, per si hi ha quelcom que hagi canviat en l’àmbit que sigui. Les caminades que no són tan habituals insisteixo en el fet que per evitar sorpreses mereixen fer una prospecció anticipada.

Aquest divendres per tant sense sorpreses les dotze persones que l’hem compartit, hem començat per gaudir les primeres tombes del Serrat Rodó: Necròpolis del Puig Rodó (Santpedor)

Hem continuat anant al Mas de Llussà: Can Llucà o Mas Llussà

Hem travessat el riu d’Or que avui hi havia aigua corrent molt bruta per la pluja, però oferint-nos una vista amb el saltant d’aigua que feia temps que no gaudíem per la sequera que hem patit fins ara.

Abans d’arribar-hi hem entre altres elements, gaudit d’unes cries de Paó al Mas Llussà, també d’un ramat de perdius que campaven pel camp a tocar de la Teuleria. Seguim per anar ja al segon objectiu d’avui que és al Serrat dels Morts: El Serrat dels Morts

En fer la pujada també ens ha alegrat la caminada un esquirol, primer ens dediquem a visualitzar una part de les tombes, dic una part, perquè hom va seguint conforme les va veient i el recorregut no es mai igual, però sempre engrescador i agraït de poder-ho fruir. Segur que ja intuïu que el lloc és tranquil, amb una pau fantàstica, un lloc adient per fer el descans i si hi ha gana, un mos, com acostumem a fer nosaltres.

La Tornada la fem anant a per la pista i el corriol molt ben senyalitzat PR-C 131, que travessant la via del tren de Sallent amb el pont que hi ha per poder-ho fer sense cap mena de perill, ja entrem al corriol per dirigir-nos al pla de Les abelles, encara que entre tant veiem una barraca de pedra seca molt ben conservada, més endavant un tió i un pessebre, que veureu en les fotografies que hi deixo. Seguim caminant i veurem una altra barraca, aquesta molt enrunada, més endavant travessem un torrent, i ja som al pla que he citat, i que l’activitat industrial es fa present amb les naus que anem passant, sense deixar la pista arribem al Santuari de Santa Anna de Claret: Santuari de Santa Anna de Claret-Santpedor/Bages ---Santa Anna de Claret

Travessem la carretera de Navarcles i per la séquia anem a Cal Riereta, seguim sense deixar-la fins a convergir amb la pista que mena als Aiguamolls, però ara nosaltres hem anat al Bosc de l’Illa, que és a on hem iniciat i evidentment finalitzat la caminada d’aquest divendres. Si la desitgeu fer com nosaltres l’hem dut a terme, tan sols heu de seguir la traça que hi deixo l’enllaç que he gravat amb Wikiloc: Del Bosc de l'Illa al Serrat de set.2021ls Morts

Desitjo que la gaudiu tant com ho hem fet el grup que avui ho hem compartit.

EL BOSC DE L'ILLA

INICIEM LA CAMINADA AMB BOIRA PLORANERA

LA BOIRA PERSISTEIX PERÒ JA  NO REPIXA

FENT VIA PER LA PISTA DE LLUSSÀ

AGAFEM EL TRENCANT PER ANAR AL SERRAT RODÓ

JA SOM AL PLA DEL SERRAT ES POT VEURE L'ENCERCLAT AMB LA CINTA...

...QUE ENS INDICA LA UBICACIÓ DE LES TOMBES

EN AQUEST SERRAT EN PODEM VEURE SIS DE TOMBES

L'ENTORN ÉS  MOLT AMABLE

UN VOLT SOM A BAIX AMB EL PERE DECIDIM SEGUIR LA CAMINADA...

...PASSANT PEL MAS  LLUSSÀ

JA EL TENIM A LA VISTA

ÉS UN MAS IMMENS SEMBLA UNA FORTIFICACIÓ

TRAVESSEM EL RIU D'OR - AVUI AMB AIGUA CORRENT

SEGUIM FENT CAMÍ  PER ANAR AL SEGON OBJECTIU

FENT LA PUJADA AL SERRAT DELS MORTS

UNA TOMBA - AQUESTA SEMBLA  PETITA

AQUESTES DUES JA SÓN DE DIMENSIONS MÉS GRANS

S'HA D'ANAR AMB COMPTE PER L'HERBA QUE LES COBREIX  NO TINGUEM CAP TORÇADA DE PEU

EN AQUEST PLA N'HI HA UNA TRENTENA DE TOMBES

ENS DIRIGIM A TROBAR EL LLOC PER FER EL DESCANS I EL MOS

JA HI SOM - ALGUNS  TENEN PROBLEMES ALS PEUS

DIFERENTS MOMENTS DE L'ESTADA AL SERRAT

FOTOGRAFIA DE RECORD DE...

...L'AGRAÏDA CAMINADA

ARRIBADA AL PONT QUE TRAVESSA LA VIA DEL TREN DE SALLENT

LA BARRACA DE PEDRA SECA - LA COMPANYA MONTSE AMB EL SEU SINGULAR RITUAL

L'ENTORN DE LA BARRACA - LA TROBEM FENT EL CORRIOL DEL PR-C 131

EN ARRIBAR AL CIM  LA SORPRESA ÉS AQUESTA "EL PI"...

LA BALMA AIXOPLUGA UN PESSEBRE TOT L'ANY I DE FA UN TEMPS TAMBÉ HI HA UN TIÓ

AVANÇANT AMB LA CAMINADA TROBEM AQUESTA BARRACA - MOLT DEGRADADA

HEM TRAVESSAT EL TORRENT I SOM AL PLA DE LES ABELLES

LA CASA NOBLE A TOCAR DEL SANTUARI

UNA CONSTRUCCIÓ PRECIOSA - ÉS UN HERETAT: Casagemes (Claret)

EL SANTUARI DE SANTA ANNA

FENT UN TRAM DE LA SÉQUIA...

UNA JOIA QUE NO TÉ PREU - PERSONALMENT EM MEREIX UN RESPECTE IMMENS

FINAL DE LA CAMINADA AL BOSC DE L'ILLA

EL PERFIL DE LA CAMINADA D'AVUI

Si us ve de gust i voleu veure més fotografies de les caminades a més de les que jo hi penjo, podeu anar a l’enllaç del facebook de la companya Montse Ribalta: Montse Ribalta