25.9.21

A les Barraques de l'Oller

Hem encetat la tardor, les temperatures han baixat una mica, els dies ja van sent més curts, i els paisatges de bon matí ens ofereixen un canvi general de colors. El que no canvia és el nostre tarannà en dur a terme les caminades saludables que des del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família, fem habitualment, seguint les programacions que puntualment vaig penjant en el bloc, i si en sou seguidors, ja n’esteu al corrent.

La del divendres va ser anar a visitar les Barraques de pedra seca de l’Oller del Mas.

En aquesta ocasió vàrem ser onze les persones que la vam compartir i gaudir, fruint dels paisatges de tardor amb les tonalitats dels colors corresponents, cosa que constatareu amb les fotografies que s’han fet durant la caminada. També amb la visita de les tres barraques molt ben conservades que hi hem dedicat un cert temps per gaudir-les a més que ha estat el lloc escollit per fer-hi un descans i recuperar les forces per seguir amb la caminada i tornar al punt a on l’hem començat, que concretament aquest divendres va ser a la zona esportiva del Congost.

Val a dir que és una caminada molt assequible a tota persona que la desitgi fer, no és gens exigent, personalment la qualifico de moderada, però és pel fet de la distància, que com podreu veure en la traça que hi deixo surt per tretze quilòmetres i mig, ho hem fet amb un temps de tres hores i mitja, encara que del temps no se’n pot fer cas perquè depèn molt de l’estona que vulguem dedicar a gaudir dels elements naturals, ja siguin vistes, plantes, les barraques, les vinyes amb els ceps, els camps amb les oliveres, i tantes altres coses que el contacta amb la natura hi ha la possibilitat de conviure i veure mentre hom va fent la caminada.

La Traça d’avui és la que podeu seguir a l’enllaç: De Manresa a les Barraques de l'Oller del Mas

EL GRÀFIC DE LA CAMINADA

El resum seria que hem iniciat la caminada a la zona esportiva del Congost com ja he dit, ens hem dirigit al barri del Xup i hem anat al sindicat de Salelles que hem travessat la carretera d’Igualada, per anar a l’Oller del Mas, seguim per la pista i al primer trencant a la dreta l’agafem, que ens mena a la riera de Sant salvador, al segon trencant a l’esquerre virem i directament ens fa sortir a una vinya novella, que a més ja veurem la primera barraca de pedra seca, uns metres enllà, veiem la segona molt peculiar, és fantàstica. Hi ha un pla de bosc que és molt adient per fer-hi el descans i recuperar les forces, el seu entorn és molt amable. Des d’aquest punt mateix ja veiem la tercera barraca que la visitem al moment que emprenem el retorn de la caminada. Seguim el camí que ens farà convergir amb la pista ampla que mena a la Serralada de Montlleó, anirem per la dreta i arribem a l’Oller del Mas que ara seguirem fent via per la dreta per dirigir-nos a Can Setó, i seguint amb la baixada farem el gual de la riera de Rajadell, ens dirigim al Mas dels Corrons, a cap de pocs metres virem a la dreta per anar a la Torre de Santa Caterina (que no hi arribem). Una vegada arribem al tram de l’asfalt, el travessem fem el trencant de l’esquerre que vorejant els camps ens permet anar al barri de la  Vista Alegre, anem a travessar la carretera d’Igualada, per baixar pel lateral de la via del tren de Lleida a la zona esportiva del Congost que finalitzem la caminada. Recollim els cotxes per anar cap a casa.

Moltes gràcies per la visita i com acostumo a dir:

Ara si és del vostre grat gaudiu de les fotografies.

FENT VIA PER ANAR AL BARRI DEL XUP

EL CEL ESTÀ AMB CALITJA  MONTSERRAT  AL FONS

DIRIGINT-NOS A L'OLLER DEL MAS

L'OLLER DEL MAS I LES VINYES

LA PISTA QUE MENA A LA RIERA DE SANT SALVADOR

LA VINYA NOVELLA I LA PRIMERA BARRACA A LA VISTA

EL MARIO JO I EL PERE ENS HEM QUEDAT ENRERE

LA JOSEFINA I EL PERE FENT LA FOTO LA MONTSE ELS HI HA FET DES DE L'INTERIOR DE LA BARRACA

LA MONTSE SORTINT DE LA BARRACA

A L'ALTRA COSTAT DE LA PISTA  FENT VIA PODEM VEURE LA CIUTAT AIXÍ

LA PISTA TAMBÉ ÉS DE MOLT BON FER AMPLA I ARREGLADA

UNA PARADETA AL FONS JA HI TORNEM A VEURE L'OLLER DEL MAS

PER LA PISTA DEL MONISTROLÀ  DEIXEM L'OLLER DEL MAS  A ON HI HA AQUESTA COLUMNA QUE RECORDA EL FET D'HAVER ESTAT VIA ROMANA

COMPARTINT CONVERSA ANEM AVANÇANT

CAN SETÓ A LA VISTA I LA CIUTAT AL FONS TAMBÉ

ARA TOCA FER LA BAIXADA DE LA FONT DEL BALCET

HEM TRAVESSAT EL TRAM DE  L'ASFALT I SEGUIM A LA TORRES DE SANTA CATERINA

EL COMPANY PERE FELIU AL CAPDAVANT GUIANT LA CAMINADA

AMB AQUESTA IMATGE QUE HEM VIST PASSANT PEL BARRI DE VISTA ALEGRE AVUI ACABO EL COMENTARI DE LA CAMINADA SALUDABLE DEL DIVENDRES
Si voleu veure més fotografies de la caminada podeu anar al facebook de la companya Montse Ribalta que fa uns reportatges amb rodolins i enllaços fantàstics: Montse Ribalta