11.12.19

Santuari de La Salut

Avui dimecres quaranta-nou persones integrants del grup de caminadors de les caminades llargues que duem a terme des del Cap i l’Associació de Veïns del barri de La Sagrada Família, hem compartit la caminada saludable anant a visitar el Santuari de La Salut.
Per complir i assolir l’objectiu, avui ho hem fet tal com us indica l’enllaç de Wikiloc, si el desitgeu visitar, en tindreu una informació molt ben definida, doncs per alguna raó ara per ara, si no és l’aplicació més utilitzada, ha de ser una de les capdavanteres per la seva facilitat de treballar-hi i per les opcions que dóna per interactuar i reproduir les caminades que en general, no tan sols els nostres tres nivells utilitzem, sinó que la majoria de persones que tenen l’hàbit de sortir a fer caminades sigui per a on sigui l’utilitzen, també els ciclistes, corredors de mitges i llargues maratons, ec... Abarca tota mena d’esport i activitats que es puguin arribar a fer.
Dit això, l’enllaç concret de la caminada d’avui és: Santuari de La Salut
Amb un matí força fresquet, sembla que a poc a poc va venint el que serà d’aquí a quatre dies l’hivern, i per tant les petites glaçades ens van avisant amb la seva presència, hem anat cap al barri del Guix, per anar a Viladordis, i hem anat per la pista que mena al cementiri d’aquesta petita població barriada de Manresa, per arribar al Santuari de La Salut. Pels manresans un lloc prou conegut per la seva proximitat i per la seva influència en el temps que Sant Ignasi de Loiola, va viure a la ciutat, emprant l’església com lloc de recolliment personal i altres necessitats, si no sou residents o manresans i ho desconeixeu, si seguiu l’enllaç que hi deixo podeu trobar més informació: Viladordis
Així doncs quant hem arribat i fet el descans que ens hem guanyat fent la caminada i la pujada per arribar al lloc escollit, novament hem emprès la caminada anant a buscar el lateral de la carretera del Pont de Vilomara, per anar al raval de cases del Solei que hi ha a la carena, que ens proporciona unes vistes panoràmiques precioses, hem anat a buscar la séquia que l’hem fet fins a arribar a la carretera de Viladordis. Hem fet la pujada fins a poc més enllà de la rotonda de davant la Torre Busquet que a uns dos-cents metres per la nostra esquerra agafem un trencant que també hi ha un ramal de la séquia que aquest és la font de regadiu de dintre la ciutat, ja que transcorre per tot el barri de la Sagrada Família, per acabar regant els horts del barri de Sant Pau. Per tant fent aquest ramal sempre recte ens fa sortir al carrer de Sant Cristòfol, que l’anem baixant per arribar al Cap del barri, que és el lloc de trobada, sortida i arribada de les nostres caminades saludables.
Un dia més hem complert amb l’objectiu de preservar la salut caminant els dotze quilòmetres i mig, amb una durada de dues hores i tres quarts, gaudint de tot l’entorn que ens ha acompanyat.
Per mostra unes fotografies de la sortida d’avui.