28.8.21

Tines de la Vall del Flequer i...

Per la cloenda de les caminades saludables que des del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família de Manresa, anem fent periòdicament els dilluns, dimecres i divendres de cada setmana i durant tot l’any, si tot va bé, el dia d’avui hem anat a fer una visita a les Tines de la Vall del Flequer, per arribar al mas del Flequer i tornar per Sant Pere d’Oristrell.

Aquesta caminada no és molt llarga amb quilòmetres encara que hem de superar unes pujades de les bones, amb uns corriols preciosos que hi podem gaudir d’unes vistes excepcionals,  però a la vegada, ja hem gaudit d’un entorn preciós amb les construccions de les tines en general, i perquè no, mentre es fa la caminada que hi ha temps per parlar també fer cultura i recordar els temps passats, perquè El Flequer és una de les masies que entre altres coses és prou coneguda per la seva col·laboració en el trànsit dels Maquis.

Així que en primer lloc amb les fotografies que s’han fet durant la caminada que deixaré al final cronològicament, ara si us sembla bé, podeu seguir aquest enllaç que descriu molt bé la caminada i és tal com ho hem dut a terme avui: Les Tines de la Vall del Flequer

L’enllaç que segueix és el que s’ha gravat de la caminada, i qui sap si us pot servir d’ajuda, vosaltres mateixos: Tines de la Vall del Flequer-Oristrell-2021

EL PERFIL DE LA CAMINADA

Per saber o ampliar informació referent a l’època dels Maquis, també podeu seguir els dos enllaços, el primer parla del mas del Flequer: Els maquis a Can Flequer

Aquest segon parla de Casassaies: Els maquis a Casasaies-El Pont de Vilomara

Segons sembla que originalment s’escrivia Casassaies, ara però... Respecto totes les opcions, a banda de la discrepància, segueixo amb la caminada que he de dir que avui no hi hem anat, encara que de vegades sí que ho hàgim fet. Com ja he dit abans una vegada hem gaudit dels diferents conjunts de les tines, ens hem atansat al mas del Flequer que hi hem fet el mos, i les fotografies de record, hem descansat i mentalitzat per dur a terme la pujada pel corriol que ens farà convergir amb la pista que mena a Rocafort, encara que nosaltres anem per l’esquerre, i veurem una casa anomenada Can Drago, continuem i trobem una barraca preciosa de compartiment, que facilita la convivència entre la persona i el bestiar. Òbviament hi parem, és un premi més per gaudir de la caminada, més endavant la pista es bifurca, anem a la dreta per arribar a l’església de Sant Pere d’Oristrell, que si hem estat atents fent la baixada, haurem pogut veure la punta del campanar. Aquesta està ubicada en un petit pla envoltat de bosc preciós, llàstima de la pedrera que hi ha no massa lluny i ofereix una imatge, gens adient a tot l’entorn que hem anat vivim durant la matinal, però hi ha hagut una persona que m’ha comentat que la realitat de la vida és aquesta, jo ho deixo aquí, prefereixo quedar-me amb la bona. Per si és del vostre interès també hi deixo un enllaç que parla de la Capella de Sant Pere d'Oristrell: Capella de Sant Pere d'Oristrell-El Pont de Vilomara i Rocafort

Un volt hem fet un glop d’aigua, algun comentari sobre la caminada i un breu descans seguim amb la baixada fins que arribem a convergir amb la pista que mena a l’aparcament a on hi hem deixat els cotxes. A primera hora el matí n’hi hem deixat tres de cotxes i a la tornada n’hi havia sis o set més, per la qual cosa dedueixo que hi ha força visitants per la zona.

Deixeu-me dir que és un dels llocs que sempre que el temps m’ho permet i faig una escapada, és tot tan encisador, amb la pau i tranquil·litat que s’hi respira que la satisfacció no pot ser més gran.

ARRIBADA A L'APARCAMENT A ON INICIEM I FINALTZEM LA CAMINADA

LA PEDRA DE LA PREMSA ENCARA QUE TRENCADA

FENT LA VISITA - EL COMPANY PERE FELIU POSA EL WAYPOINT A L'ITINERARI

INTERIOR D'UNA BARRACA AMB LA PREMSA I LES TINES

VISTA D'UNA PART DE TINES N'HI HA  ONZE  - EN AQUEST ENLLAÇ PODEU AMPLIAR INFORMACIÓ : Les Tines de Nèspola -Tines de l'Escudelleta

LA COMPANYA SEBASTIANA EN PRIMER TERME - DAVANT DE LES TINES

INTERIOR D'UNA DE LES TINES DEL FLEQUER

COM A MÍNIM N'HI HA TRES

LA BOIXA BEN PROTEGIDA I CONSERVADA

ELS CORRALS O COBERTS DEL FLEQUER AMB ELS COMPANYS  JOSEP RUBIRALTA-PERE ISMAEL I XAVIER CABOT

LA FOTOGRAFIA DE RECORD DELS PARTICIPANTS

EL MIRADOR EXCEPCIONAL DE CAN DRAGÒ

EL VEGILANT DE LA CASA

EL CARTELL AMB EL NOM I PART DE LA CASA

LA BARRACA DOBLE PERFECTAMENT CONSERVADA

OBSERVANT LA BARRACA AMB CURIOSITAT

LA COMPANYA MONTSE RIBALTA LI ENCANTEN

LA COMPNAYA ANNA DEVANT LA PRIMERA EN ARRIBAR A L'ERMITA DE SANT PERE D'ORISTRELL

EN EL PLA  QUE HI HA L'ERMITA GAUDINT-LA PLENAMENT ÉS UN LLOC ACOLLIDOR

VISTA GENERAL DE LA CAPELLA - I L'ADMIRACIÓ DELS COMPANYS EL PERE FENT FOTOGRAFIA

SEGON OBJECTIU PER TANT FOTOGRAFIA PEL RECORD

AL NUCLI D'ORISTRELL HI HA LA FONT DELS GOSSOS...

UNA FONT MOLT BONICA DEDICADA AL NERVI I AL NIL

Amb aquesta fotografia finalitzo el reportatge gràfic de la caminada.

Perdoneu que algunes fotografies no han quedat prou bé en el sentit que no es llegeix en bones condicions la informació pels mals enfocaments que he fet amb el mòbil. Però si seguiu l'enllaç de les Tines de Nèspola que he deixat al peu d'una fotografia, podreu tenir informació molt completa de tot el conjunt i més si sou amants d'aquest tema i en desitgeu fer un seguiment, jo personalment ho recomana.

En ser final d’agost i de les caminades extres, hem fet un refrigeri per desitjar-nos bona Festa Major i un bon inici del curs nou de caminades que encetarem el mes de setembre. Avui una part del grup, els més valents han estat a Gósol i per això no hem sigut molt, també pel motiu de les vacances, ja he dit que el mes que ve encetarem el nou curs.