10.8.21

Caminada a Coaner

Segona setmana d’agost, les caminades saludables no parem i estem fent unes sortides no habituals que encara que alguns anys enrere ja les havíem fet, ara ens va bé de tornar-les a repetir i fer-ne memòria, ja sigui pel fet que ens van dur a terme en altres èpoques de l’any, ja sigui perquè malauradament tot en general hem de reconèixer que pel canvi climàtic està més o menys alterat, quasi diria que degradat pel pas dels dies que com ja dic no afavoreix en absolut a la conservació i bona preservació de la natura, per la manca d’aigua, per l’augment de les temperatures i tots aquests factors que els humans i aportem encara de vegades sigui inconscientment. Una vegada més us demano a les persones que em llegiu,  que hi plantem el coll per la part que ens toca, si tothom fem quelcom almenys atraçarem el final irreversible que cada dia el tenim més a prop. No vaig més enllà en el tema perquè els que ho viviu i patiu segur que no esteu pas gens optimistes, ni amb els que governen, que de parlar poder en saben molt, tots treballen molt, però a parer meu fan molt poc de la seva part per revertir que el medi ambient decaigui a la velocitat que ho està fent.

Bé! Avui dilluns el grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família de Manresa, ens hem acostat a fer una visita a les ermites de Coaner.

Hem sortit de Súria, pel passeig del riu Cardener, hem travessat el pont uns metres més amunt i pel lateral de la carretera de Solsona, ens hem dirigit a entrar pels camins que ens han permès anar fins a l’objectiu encara que primer, hem parat per recollir les claus de les ermites, a la masia de Can Ribera, que molt amablement ens les han deixat. Aquesta tasca se n’ha cuidat el company Pere Feliu, que també ha estat el guia de la caminada. Hem seguit fent via per arribar al Pou de gel de la Font del Roure, que ens fa desviar de la pista ampla que estem fent, però val la pena per la seva proximitat anar a fer la visita tant del pou com de la font encara que estigui seca que no ragi aigua. Retornem a la pista fent un petit recorregut circular. Aquest pou està ubicat com és habitual en una obaga, en aquest cas l’Obaga Can Ribera. Ja som a la pista ampla de nou que  fent uns metres amunt arribem a localitzar una fita amb el número vuit, en aquest punt també parem per poder localitzar les petjades dels Dinosaures. Una vegada hem satisfet la curiositat seguim travessant deu vegades la riera de Coaner, fins que arribem a dalt el pla del castell. Hem fet la visita primer, de l’ermita de Sant Julià, per seguir a l’ermita de Santa Maria de Coaner, també hem baixat a veure la capella (oratori), a on segons sembla que va aparèixer la Verge. Hi ha una taula i bancs naturals per poder seure, també pedres, i queda al costat mateix de la riera que avui en aquest tram no hi corria l’aigua, encara que en algun punt sí que hem tingut de fer les passeres perquè hi havia aigua. Hem esmorzat i descansat, per seguir fent la caminada programada. Seguint la traça que ja havíem fet en altres ocasions hem anat completant la caminada (ens hem equivocat un parell de vegades, però això queda entre nosaltres), hi ha tants camins i corriols que de vegades hom es distreu mentre la fa petar amb els companys de caminada, també he de dir que feia dos anys que no la dúiem a terme aquesta caminada. Hem arribat a la Font del Ferro, que ens hi hem fet la fotografia de record amb tot el grup que avui hem estat divuit persones que l’hem gaudit, i ara ja fem via, amb bon ritma pels plans del bosc de Reguant, per fer l’entrada pel barri de Salipota i donar per acabada la caminada saludable, que ha estat una circular molt agradable, agafem els cotxes per retornar a Manresa.

Aquesta és una caminada que ofereix un ventall molt ample d’itineraris diferents i tots ells molt interessants, val a dir que per fer-ho tot complet es necessita molt temps, per aquesta raó s’ha de planificar el que hom desitja fer, i en altres ocasions fer els altres recorreguts si són del vostre interès.

La traça és de l’any 2019, però si la seguiu us pot ajudar a fer la caminada com generalment la duem a terme, la d’avui entre altres coses ha deixat de gravar una part i per tant no correspon al que realment hem fet:Súria-Coaner-2-2019

EL GRÀFIC DE LA CAMINADA

Avui deixo uns enllaços per si desitgeu interactuar i saber més de tot el que hem visitat i el que ens ha quedat per fer, a banda de poder saber de bones fonts els orígens de tot plegat, aquest primer és d'un bloc que m'agrada força, fa un resum d'un itinerari diferent, però que pot ser molt interessant: Poesia i excursionisme

SÚRIA - EL PASSEIG DEL RIU CARDENER

INICI DE LA CAMINADA

CAL JOVER  Cal Jover (Súria)

LA RESCLOSA DE CAL JOVER

CAN RIBERA VELL - A TOCAR DEL POU DE GLAÇ

ACCÉS AL POU DE GEL DE CAN RIBERA

UNS METRES AMUNT LA FONT DEL ROURE--Font del Roure

LA PISTA AMPLA QUE MENA A COANER

LA FITA Nº8 - LLOC A ON PODEM LOCALITZAR ALGUNA PETXADA DE DINOSAURE--Explora Catalunya

LA RIERA DE COANER AMB AIGUA

UN ALTRE TRAM DE LA RIERA

I AIXÍ FENT VIA LA TREVESSEM DEU VEGADES EN ALGUN PUNT ESTAVA SENSE AIGUA

ARRIBADA AL PLA DEL CASTELL - COANER-- Castell de Coaner -Sant mateu de Bages...

UNA VISTA DES DE LA TORRE

UN RACONET PRECIÓS MOLT RESTAURAT I BEN CUIDAT

EL COMPANY PERE FELIU OBRE LA PORTA DE L'ERMITA DE SANT JULIÀ

LA TINA

UNA IMATGE MERAVELLOSA- AL FONS VEIEM L'ALTRA ERMITA

COMENTANT TOT EL QUE ESTEM GAUDINT DEL LLOC...

...SEMPRE MOLT INTERESSANT UN LLEGAT D'UN VALOR INCALCULABLE

LA FAÇANA PRINCIPAL I L'INTERIOR DE L'ERMITA DE SANTA MARIA DE COANER--AMICS DE COANER  Recomano visitar aquest enllaç.-

LA CAPELLA ORATORI DE LA VERGE DE COANER

AVUI HA ESTAT EL LLOC ESCOLLIT...

...PER DESCANSAR...

...GAUDIR DEL LLOC OMBRÌVOL...

...ACOLLIDOR...

...UN RACONET TRANQUIL...

TAMBÉ PER RECUPERAR FORCES - LA RIERA ÉS AL COSTAT

FENT VIA PER LA TORNADA...

COANER JA ENS VA QUEDANT ENRERE

GAUDINT D'UNES VISTES DE PRIVILEGI

CONSULTANT LA TRAÇA - ENS HEM DESVIAT DEL QUE TENÍEM PREVIST PERÒ...

AIXÒ HA FET QUE CONEIXEM UNA ALTRA MASIA - CAN SERRA

LA CAMINADA SEGUEIX PER CAMINS MOLT AMABLES

HEM ARRIBAT A LA FONT DEL FERRO - A TOCAR HI HA LA DE LA CROSSA QUE AVUI NO HI HEM ANAT

HEM FET LES FOTOGRAFIES DE RECORD EN AQUEST INDRET DE LA...

...FONT DEL FERRO

PELS CORRIOLS DEL BOSC DE REGUANT ANEM ACOSTANT-NOS

A CONVERGIR AMB LA PISTA QUE MENA AL BARRI DE SALIPOTA

EL COMPANY PERE FELIU EL GUIA DE LA CAMINADA AMB LA MERCÈ VENDRELL ENCAPÇALEN L'ENTRADA A SÚRIA

Desitjant que sigui del vostre grat el bloc i us encoratgi a fer alguna de les caminades que nosaltres el grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família de Manresa, duem a terme per preservar la salut, per avui ho deixo aquí.