22.8.21

De Cabrianes a Sallent

El mes d’agost va avançant i ara ja amb temperatures més normals les caminades saludables anem completant.

El divendres passat vàrem anar pels voltants de la serra de Montcògul, entre Sallent i Cabrianes, per acabar la caminada al Castell de Sallent.

Amb cotxes ens vàrem desplaçar fins a Cabrianes que és el lloc a on iniciem la caminada, de fet tenint en compte la para obligada pel confinament de la Covid, podria dir que una vegada a l’any l’acostumem a dur a terme. Ens dirigim per la pista a Can Carrera, i anem fent via fins que arribem al Forn de Can Garrell o Carrera hi deixo un enllaç per si en voleu saber més detalls:Forn de guix de Cal Garrell

Satisfeta la curiositat de la construcció i del lloc, seguim fent el camí que va pujant fins que en una cruïlla i trobem una gran pedra esmeriladora, ara per la nostra dreta seguim la caminada per arribar a la Cinglera de Roques Albes, a on gaudim d’unes vistes de privilegi espectaculars, que ja ho constatareu amb les fotografies que deixo al final del comentari:Pla i Cinglera de Roques Albes (Fucimanya-Sallent)

Seguim endavant pel camí que mena al mas i església de Fucimanya. Avui hi havia el propietari que hi hem parlat un xic, encara que per les normes vigents de la Covid, no hem pogut entrar a l’ermita i gaudir plenament d’ella, una llàstima! Mai es pot tenir tot. També afegeixo un enllaç per si és del vostre interès: Santuari de la Mare de Déu de Fucimanya

La caminada l’hem anat completant passant per la capella de la Mare de Déu de la Llet, que ens queda a l’esquerre i  a l’altre costat de la capella hi ha una petita escala de quatre graons per entrar al pla del bosc que hi ha la font coneguda amb el nom de la Font de la Llet. Amb un entorn preciós i molt ombrívol pels arbres que hi ha, amb dues taules de pedra rodones i envoltades de pedres adequades per poder seure, ens hi quedem a fer el mos i descansar una mica, per arribar aquí hem fet alguna pujada que es deixa sentir, i com entendreu el lloc és molt adient i acollidor, per confirmar el que estic comentant podeu seguir aquest enllaç que considero interessant: Font de la Mare de Déu de la Llet

Descansats i recuperats, seguim fent via per anar assolint els objectius marcats, hem passat pel mas de Sant Martí de Serraïma, i entre vinyes ben a prop ja tenim a la vista l’església de Sant Martí de Serraïma:Sant Martí de Serraïma- Viquipèdia

Una altra joia de les que durant la caminada podem gaudir, com podeu veure es un no parar de a més de la natura, reviure la història dels nostres avantpassats de gaudir del seu llegat i enriquir-nos culturalment de tot plegat. Ara fent la pista ampla coneguda amb el nom de Camí de Sant Martí de Serraïma, ens dirigim fins al trencant que trobarem a la nostra esquerra, per anar al Castell de Sallent, abans d’arribar-hi ens desviem un xic a l’esquerre, per gaudir d’una barraca de pedra seca restaurada de nou, acompanyada d’un mur que amb doble paret a l’interior observem que hi ha una petita estança, que just hi cap una persona estirada, sembla que per poder fer una becaina és molt adient...és una idea, ho ignoro, la imaginació és molt lliure, però sí que crida l’atenció aquesta singularitat. Satisfeta la curiositat, recuperem la pista i per la dreta anem al Castell, com podeu entendre un dels objectius també molt interessants de la caminada, pel seu entorn, per l’espectacle de les vistes que hi podem veure des de l’alçada a on ens trobem, les restes del castell, barraques, murs, i com no pot ser d’altra de l’església de les poques que hi ha a Catalunya de nau única i rodona de la qual també hi deixo un enllaç per si desitgeu saber-ne més detalls, o us agrada l’art romànic en fi...

Aquest altre enllaç fa referència al castell:Castell de Sallent/Bages I Catalunya Medieval

Aquesta va ser la caminada saludable del divendres que onze persones ens va captivar com sempre i ens va embadalir, a la vegada que ens va regenerar les piles per afrontar el cap de setmana que estem vivint, desitjant que arribi el dilluns per anar a fer una nova caminada, de les que aquest mes anem gaudint, trencant la rutina de les que fem més habitualment durant l’any. Aquesta és la manera que algunes persones gaudim i compartim perquè no marxem de vacances de la ciutat, però a la vegada fruïm del que tan ens agrada com és el fet de caminar, i aportar quelcom de salut i preservar el nostre benestar personal.

EL DIVENDRES NAIXENT

CAN CARRERA

LA COMPANYA MONTSE DINTRE EL FORN DE GUIX DE CAL GARRELL

SE'NS HI HA AFEGIT UN AMIC

FENT FOTOGRAFIES I GAUDINT DEL FORN DE GUIX

FENT VIA HA APERESCUT UN ALTRE CAMINADOR EL VEIEU?

ARA EN PRIMER PLA - HA ESTAT EL DIA DELS GOSSOS

EL COMPANY PERE FELIU EL NOSTRE GUIA

ENTRE LA NATURA I LES VISTES ÉS  UN LLOC ÚNIC

LA COMPANYA MONTSE RIBALTA SEMPRE ATENT A GUARDAR EL REORD

PRIMERA VISTA DEL MAS DE FUCIMANYA (FUSSIMANYA)

ENVOLTATS DE CAMPS ANEM ARRIBANT

LA MASIA DE MÉS A PROP - IMMENSA!

L'ESGLÉSIA - VAN ARRIBANT LA RESTA DE COMPANYS

LA FONT MOLT MACA

FENT EL MOS I L'AMIC QUE NO ENS DEIXA

UN PLA ENCISADOR PEL BOSC I ACOLLIDOR PER DESCANSAR

AMB LES FORCES RECUPERADES LES COMPANYES ÀNGELS I L'ANNA AMB ELS COMPANYS PERE ISAMEL I EL XAVIER EN PRIMER PLA

AMB LES VINYES ARRIBEM A L'ESGLÉSIA...

...UNA NOVA JOIA  - LLEGAT DELS NOSTRES AVANTPASSATS..

...SANT MARTÍ DE SERRAÏMA

VISITANT UNA SINGULAR BARRACA DE PEDRA SECA...

...ENTRE EL MUR DE PARET DOBLA HI HA UNA ESTANÇA PER UNA PERSONA ESTIRADA - POT SER PER FER LA BECAINA?

LA BARRACA DE BEN A PROP I EL MUR

UNA ALTRA - N'HI HA MÉS DE BARRAQUES I VAL A DIR QUE ESTAN RESTAURADES DE FA BEN POC MOLT BEN CONSERVADES

ARRIBANT AL CASTELL DE SALLENT

EL CANAL QUE MENA A CABRIANES

EL TRAM DEL SOBREEXIDOR QUE RETORNA L'AIGUA AL RIU

EL PERFIL DE LA CAMINADA

Si és del vostre grat i la voleu fer com nosaltres la traça és:Fussimanya-Sallent-Agost 2021