24.8.21

La Torre de telègraf de Sant Martí de Torruella

Bon dia. Ahir dilluns una nova caminada saludable vàrem dur a terme catorze persones components del grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família. En aquesta ocasió l’objectiu va ser la Torre de Telègraf de Sant Martí de Torroella:Torre de telègraf de Sant Martí de Torroella

La caminada la vam iniciar a Sant Joan de Vilatorrada que hi vàrem deixar els cotxes, per dirigir-nos pels plans de anta Marta, a l’escorxador de la Màfrica i agafar el preciós corriol que ens permet arribar a convergir amb la pista ampla que mena al camí de la Sal. Primer, però pels plans del bosc de Can Pla, hi fem la parada per admirar i gaudir les restes del Forn de maons de Can Pla Vell. Arribant a la cruïlla del camí de la sal, per la dreta anem a la colònia de Sant Martí que podem gaudir d’unes imatges del riu Cardener, del canal de la fàbrica tèxtil i un raconet, quasi diria paradisíac, jo personalment no puc passar de llarg aquest indret pel molt que m’agrada i el gaudeixo.

Seguim fent via per travessar el pont que per baix hi passa el riu i anar a la benzinera de Sant Martí que hi ha una placeta amb bancs i una font, malgrat que estigui a tocar de la carretera, ens permet de fer el mos i un petit descans, alguna vegada també si el restaurant està obert, i fem el cafetó, avui no ha estat el cas, ja que restava tancat.

Emprenent la caminada de nou travessem l’eix del Cardener la C/55, per dirigir-nos al nucli poblat de Sant Martí de Torroella, pel corriol que mena i està ben senyalitzat ens atansem a la torre de telègraf. L’admirem, i quan hem fet les fotografies de record, refem el camí  per seguir avançant ara per la pista que ens mena al Santuari de Joncadella, no fem parada, seguim fent via per anar a la llera del riu Cardener, que ens hi endinsem per gaudir del bosc de ribera, amb els ocells cantant, i la remor de l’aigua, que sempre relaxa i aporta una dosi d’energia renovada que al capdavall la natura ens obsequia amb aquests plaers tan valuosos i que les persones que ho compartim tant ens agraden i omplen de benestar.

Aquesta vegada hem tingut una petita sorpresa pel fet que el cabal del riu ha estat més alegre de l’habitual, per raons que desconec, el cas ha estat, però que algunes persones no s’han vist en cor de travessar-lo, i ens hem partit en dos grups, uns han seguit perquè ja l’havien travessat i altres hem anat per dintre els horts a convergir a Sant Joan a la zona esportiva, que de fet ja estàvem a tocar, estic parlant d’un quilòmetre més o menys de caminada, finalment una vegada hem tornat a estar tot el grup junt, hem fet la part que quedava de caminada per anar al lloc a on hem deixat els cotxes per tornar a Manresa, encara que avui primer hem fet un extra, el company Pere Feliu, el nostre guia, ens ha obsequiat amb un refrigeri que com és evident tots l’hi hem agraït.

Aquesta caminada ja l’hem dut a terme alguna altra vegada, però avui ha estat molt diferent l’itinerari, jo l’anomeno: Sant Joan, Torre de telègraf de Sant Martí de Torroella-Pere 2021, per recordar que és la que hem fet i l’ha guiat el Pere Feliu, que d’ara endavant serà el guia de les caminades saludables que anem fent habitualment. Moltes gràcies, Pere i molta sort en la tasca i responsabilitat que ja vas compartint amb molta solvència i bon fer. Gràcies pel relleu que sé que queda el grup en molt bones mans i segurament ho milloraràs aportant la teva personalitat.

Avui l'itinerari de la caminada és el que podeu veure i seguir a l’enllaç de Wikiloc: Sant Joan-Torre de telègraf S. Martí de Torroella-Pere-2021

EL PERFIL DE LA CAMINADA

FIXEM EL WAYPOINT A L'ITINERARI

COMENCEM A MOURE'NS DE NOU

SOM A LA PASSERA DEL CANAL DE LA COLÒNIA TÈXTIL DE SANT MARTÍ

GAUDINT DEL RACÓ PARADISÍAC QUE HI HA AMB EL RIU CARDENER...

EL CARDENER AMB UN CABAL FORÇA ALEGRE

L'ENTORN  DEL CANAL I EL RIU AMB EL BOSC DE RIBERA

AIXÍ VEIEM EL RIU DES DEL PONT QUAN EL TRAVESSEM

AMB LA FONT I ELS BANCS ADIENTS PER SEURE...

...FER EL MOS

LA DOLORS I LA LLUÏSA LA FAN PETAR

LA JOIA PRINCIPAL- OBJECTIU DE LA CAMINADA

UNA ALTRA PERSPECTIVA

EL RITUAL DE LA FOTOGRAFIA...

HEM DE PROCURAR SER-HI TOTS

UNS PARATGES PER VIURE FANTÀSTICS

AQUÍ TENIM PROBLEMES - ALGUNS NO HO TRAVESSEM

HEM ANAT A DONAR LA VOLTA I HO HEM FET PELS HORTS

Comparteixo informació que m’ha fet arribar Meandre per si pot ser del vostre interès: