26.8.21

Al Forn de Teules de Les Generes

Aquest dimecres el grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família, vàrem dur a terme la penúltima caminada saludable del mes, anant a visitar el Forn de Teules de Les Generes, terme municipal de Talamanca.

Disset persones ho vam compartir, fent una aproximació amb cotxes al Casal de Viladordis que hi ha espai per poder-los aparcar sense que causin cap molèstia.

Així que iniciem la caminada en direcció als Tres Salts, per agafar la pista que mena al Pont de Vilomara, que la fem fins que arribem a les tines de Les Solanes. Anem per l’esquerre a fer la pujada de Les Oques, i al primer trencant a la dreta l’agafem i arribarem a una tina, la Solitària, quasi a tocar en veiem una altra, aquesta és coneguda amb el nom de la Transformada. Les dues mereixen la nostra atenció cada una amb la seva singularitat, una vegada satisfeta la curiositat seguim caminant sempre recta fins que arribem a un corriol a l’esquerre el fem, per tant deixem la pista ampla i de seguida som a la Pressa del Ventaiol, ens enfilem per anar a l’altre cantó del turó per travessar la riera de Sant Esteve i fer el coll de Les Generes, que ens farà arribar a la pista ampla de Talamanca. Així, que una vegada fem el cim i convergim amb la pista ampla, anem per la nostra esquerra, farem via baixant un xic, però en tornar a fer pujada al segon trencant a la dreta observarem un corriol fressat que l’agafem, a uns cinquanta metres com a molt, tot i el bosc de pins costa de veure, però ja tenim el Forn davant dels nostres ulls, una verdadera joia!

Un volt hem descansat i fet el mos gaudint de l’entorn del Forn de maons, pel corriol que ens permet anar per alt a convergir amb la pista que hem deixat, seguim la caminada i novament en començar a baixar el camí en aquest cas de Les Oques, estem atents i en el tercer trencant a la dreta que hi ha una cadena pintada de color blanc i verd, ens endinsem i podrem gaudir d’un pla replet d’oliveres i ben aviat veiem les Tines Bessones i la seva diguem germana, més apartada. Algunes persones les coneixen amb el nom de les tines del pla de Les Generes. Una vegada hi hem donat el cop d’ull i observat els detalls, ens dirigim a un corriol preciós que l’agafem i sense deixar-lo anirem fent via per la carena que ens ofereix unes vistes de privilegi, hi ha un parell de punts concretament que és obligat de parar, sigui per gaudir de les panoràmiques vistes, sigui per fer-ne fotografies i guardar-ne record, seguim caminant i arribarem en un punt un que s’ha de grimpar, però si esteu atents per la dreta hi ha un pla des del qual podem observar el riu Llobregat, la central de la llum i la seva resclosa, també la pista ampla de Sant Benet, una vista fantàstica, pels que no pateixin de vertigen. Com deia, haurem d’estar atents ara en fer la baixada uns metres que són complicats, més endavant trobarem un altre punt força semblant, però ja estarem en un camp que ens permet anar a convergir amb la pista que per la dreta anirem al gual dels Ulls del Riu Llobregat. Un cop hem travessat anirem per l’esquerra amunt, som a la pista de Sant Benet que ja hem fet a l’anada, per tant refem el camí i arribem al Casal de Viladordis, que és a on hem deixat els cotxes.

Aquest parell d’enllaços els hi deixo per si en teniu ganes i desitgeu saber més en quant a patrimoni cultural del qual avui n’hem gaudit  una petita part: Mapa del municipi -Mapes de Patrimoni Cultural ---Mapa Patrimoni Cultural de Talamanca

Aquest segon enllaç és un PDF de 89 pàgines, molt interessant.

Vosaltres mateixos ja deduireu que la caminada ha estat molt interessant, distreta i agraïda plenament, aportant-nos la renovació de l’energia positiva que ens cal, amb el contacte amb la natura que reverteix amb el relaxament i benestar, que sumat amb tots els elements naturals fan que hom se senti en plenes condicions no solament físiques sinó que també mentals.

Amb les fotografies de la caminada segur que us encoratjarà a què algun dia si no ho heu fet ja, us decidiu a dur-la a terme, si és amb companyia molt millor, jo hi deixo la traça per si és del vostre interès: Viladordis-Forn de Teules Les Generes

EL PERFIL DE LA CAMINADA
Gràcies pel temps dispensat.

SALUT I CAMINADES!

ARRIBADA AL CASAL DE VILADORDIS

INICI I FINAL DE LA CAMINADA

ELS ULLS DEL LLOBREGAT DE BON MATÍ

UNA ALTRA PERSPECTIVA

FENT VIA PER LA PISTA QUE MENA AL PONT DE VILOMARA

EL TOLL D'AIGUA DE DAVANT LES TINES...

...DE LES SOLANES -RIERA DE SANT ESTEVE

INICIANT EL CORRIOL DEL COLL DE LES GENERES

MENTRE FEM LA PUJADA VEIEM AQUESTA BARRACA MOLT BEN CONSERVADA

UNA PARADA PER GAUDIR DE L'ENTORN

UNA ALTRA BARRACA AQUESTA MÉS DEGRADA - EL PAS DEL TEMPS...

PEL CORRIOL ARRIBEM AL CIM

SOM A LA PISTA AMPLA DE TALAMANCA

DAVANT DEL FORN DE TEULES ENS FEM...

...LES FOTOGRAFIES DE RECORD

ASSEGUTS A LES PARETS DEL FORN...

...DRETS O ASSEGUTS A TERRA AMB ALGUNA PEDRA...

...L'OBJECTIU ÉS FER EL MOS DESCANSAR I  EVIDENTMENT...

...GAUDIR DE L'ENTORN TRANQUIL I ACOLLIDOR DEL LLOC

FENT VIA PEL PERCIÓS CORRIOL DE LA CARENA

UNA VISTA EXCEPCIONAL DE LA RIERA DE SANT ESTEVE - SENSE AIGUA

DES DE LA CARENA UNA VISTA DE MONTSERRAT FORÇA TAPAT

AMB AQUEST PANORÀMICA PODEM VEURE MANRESA-SANT FRUITÓS LES BRUCARDES- RIVER PARK I MÉS

UN ALTRE OBSEQUI DES DE LA CARENA UNA CAMINADA MOLT AGRAÏDA

EL LLENTISCLE FLORIT UN REGAL PER LA VISTA

ANEM FENT PEL CORRIOL A RATOS PROTEGITS PEL BOSC DEL SOL

NOVAMENT CONVERGIM AMB LA PISTA DEL PONT DE VILOMARA

FEM EL GUAL DEL LLOBREGAT DE TORNADA A VILADORDIS

EL TRAM DEL RAMAL DE LA SÉQUIA DE VILADORDIS

Amb aquesta fotografia arribo al final del reportatge d’avui.