12.8.21

A la Cantina de Monistrolet i fonts

Bones vacances a totes les persones que llegiu el bloc si les esteu gaudint o ja les heu fet, les que encara no les heu dut a terme a totes en general us desitjo que les gaudiu molt, que ho passeu fantàsticament bé, i la tornada sigui amb una renovació total de les energies per emprendre la resta de l’any que tenim al davant.

Com a caminada excepcional pel mes d’agost avui teníem programat a anar fins a La Cantina de Monistrolet, terme municipal de Rajadell: Monistrolet

Per tant complint amb el previst hem anat amb cotxe fins a  la Torre Lluvià, i és a on hem començat la caminada  anant a Cal Cuques i a fer el pont que per sota hi passa la via del tren de Lleida, amb la mala imatge que ens ha sorprès en veure les parets del pontet destrossades, últimament a cada caminada que fem ens toca viure sorpreses negatives, els brètols abunden per tot arreu, no es valora ni les construccions, ni la natura, que ho arrenquen tot, ni respecten els entorns naturals, he de dir que estem en uns moments molt crítics que en comptes de ser persones som uns irresponsables, no raonem com ens pensem, jo diria que moltes actuen irracionalment cosa que no fan els  animalons que campen per l’entorn, que ells sí que ho respecten per sobreviure, i si afegim que deixen tota la porqueria allà a on els va bé, encara afavoreixen que el medi ambient es vagi degradant més ràpidament. Ja vaig parlar d’aquest tema a l’entrada anterior.

Segueixo amb la caminada, hem anat al Gorg Blau, per fer la passera de la riera de Rajadell i anar pel costat dret de la riera a la font de La Girada, seguim fent via per anar a travessar de nou la riera i dirigir-nos al túnel que hi passa el tren per sobre per anar a veure la font del Rector. Ara anem a veure el Molí, per baixar uns metres i fer al camí de les nogueres i arribar a la font del Marc, vista la font, ja encarem la pista per arribar definitivament a l’objectiu d’avui, el que anys enrere havia estat un restaurant que encara podreu trobar informació pel facebook: La Cantina de Monistrolet

Avui ja no existeix el restaurant, però sí que hi habiten persones, que ens han permès de fer-hi el descans i aprofitar per fer un petit mos, tot plegat poc més d’un quart d’hora.

Hem reprès la caminada anant a la pista de Can Planell, que hi havia hagut un “berenador”, que ja tampoc està en actiu. La Pista ara està asfaltada alguns quilòmetres i en acabar l’asfalt, comença un encimentat dels especials pels temps de fred perquè les glaçades no el malmeten tant. Això és poc més de mitja hora o sigui un parell de quilòmetres i arribem a la Mina, la veta d’aigua que nodreix tot aquell entorn, a tocar hi ha els dipòsits de Cal Gallifa, construcció de l’època modernista, que com podeu entendre els hem anat a visitar. Satisfeta la curiositat seguim fent via per tornar a la pista encimentada que mena  a Can Servitge o també a la urbanització de Sant Salvador de Vallformosa, sempre estic parlant del terme municipal de Rajadell.

Una vegada arribem al cim seguim recta, deixem la carretera per entrar a la pista de terra, des d’on gaudim d’unes vistes impressionants de la Noguera, de Monistrolet, l’Ermita de Santa Maria, al fons Manresa, amb el Collbaix despuntant, és una sortida per gaudir molt de tot el que ens ofereix, tot això ho fem vorejant la urbanització que ja he citat, sempre recta, fins que arribem a convergir amb una pista que mena a la font de la Girada, hi ha un dipòsit d’emergència en el que hi ha peixos de color vermell que hi viuen. Anem fent via ara baixant per corriols molt amables, i convergim amb el que mena al torrent de l’Infern, que el travessem i som a la font de l’Arrel, que evidentment fem una parada, per gaudir del lloc i per hidratar-nos que en aquest temps de calor va bé. Estem gairebé arribant al final, ja que ens dirigim al bosc del Suanya per un corriol que tan sols podem fer ara aquesta època de l’any, pel fet que s’ha de travessar un camp immens, i quan està sembrat l’hem de respectar.

Del bosc del Suanya, anem per la pista del meandre de la riera de Rajadell a trobar el corriol que veurem a la dreta nostra, que puja als plans de Cal Cuques, que refent la pista de l’anada ens atansem de nou a la Torre Lluvià. Com podeu veure una caminada circular molt preciosa, és una de les moltes variants que es poden dur a terme en l’entorn de la riera de Rajadell, una caminada que es gaudeix d’algunes construccions de l’època modernista, de la riera quan hi ha corrent d’aigua, d’unes quantes fonts i d’unes vistes de privilegi.

En aquesta ocasió hi deixo tres enllaços per si desitgeu saber més de tot el que he comentat, totes les webs són interactives: Històries Manresanes: La Ruta modernista.... --- Itinerari de Natura i Modernisme  --- Tot Passejant: El Mas Noguera o Cal Gallifa

Com tinc costum hi deixo la traça per si us encoratja la meva aportació  una vegada feta la síntesi de la caminada, i us animeu a fer-la algun dia, crec que no us decebrà, jo la recomano, i si la feu en època de tardor o primavera potser és millor, ho dic pel cabal d’aigua de la riera sobretot.

La traça és:A la Cantina de Monistrolet i Fonts-2021-OK

L'ENTORN ÉS PRECIÓS

LA RIERA DE RAJADELL PASSA  A TOCAR

EL RESTAURANT LA CANTINA QUE NO ESTÀ EN ACTIU

ÉS EL LLOC ESCOLLIT PER...

...DESCANSAR I FER EL MOS

UN ENTORN MOL MACO SI ESTÉS CUIDAT

CAMÍ D'ENTRADA A LA MINA - VETA D'AIGUA DE CAL GALLIFA

LA PORTA D'ACCÉS - ARA SEMPRE TANCADA

HI HA VAILET PER TANT LA GENT NO HO VISITA - EL CAMÍ ESTÀ MOLT DEIXAT- ANYS ENRERE S'HI PODIA ENTRAR AMB FRONTAL FER UNS METRES  ENDINS I TOT

ELS DIPÒSITS DE RESERVA D'AIGUA SÓN A L'ALTRE COSTAT...

...DEL CAMÍ DE LA MINA LA SEVA CONSTRUCCIÓ TAMBÉ ÉS...

...DE L'ÈPOCA MODERNISTA - UNA JOIA

ENS HI HEM FET LES FOTOGRAFIES...

...DE RECORD DE LA CAMINADA

DE TORNADA  PER LA CARENA DE CAN SERVITGE GAUDIM D'UNES VISTES FABULOSES DE LA NOGUERA O CAL GALLIFA SOBRETOT

SEGUINT AMB LA PISTA AVUI DIA MOLT AMPLA

UNA ALTRA PERSPECTIVA PER GAUDIR ÉS SENSACIONAL!

ARA EL DESCENS JA ÉS SENSE PARAR

LA PISTA AMPLA S'HA  ACABAT- ESTEM VOREJANT LA URBANITZACIÓ DE SANT SALVADOR DE VALLFORMOSA

EL CORRIOL QUE MENA AL TORRENT DE L'INFERN PER...

...ARRIBAR A LA FONT DE L'ARREL

FEM UN GLOP D'AIGUA MENTRE ALGUNS DESCANSEN UN XIC -EL RACONET S'HO VAL

LA COMPANYA MONTSE JA ÉS  DINTRE LA CABANA -HA ESTAT UNA SORPRESA TROBAR-LA

MOLT BEN COSNTRUIDA - A L'ENTRADA AMB UN PEÍMETRE DE PEDRES- SEGUR QUE ALGÚ LA CUIDA I LA VISITA SOVINT