4.1.21

Torre de telegrafia de Sant Fruitós

Aquest dilluns hem començat l’any amb la caminada saludable programada anant a visitar la Torre de telegrafia de Sant Martí a Sant Fruitós de Bages. Ho especifico amb detall pel fet  què també a la comarca i tenim ubicada la Torre de telegrafia de Sant Martí de Torroella, que pertany al municipi de Sant Joan de Vilatorrada.

Vint-i-una persones l’hem compartit amb una matinal amb un fred que es deixava sentir prou, encara que per les previsions que els meteoròlegs preveien sembla que no ha estat tan important pel que respecta a les nostres contrades, sí, que hem de reconèixer que pelo litoral ho han sofert amb més rellevància. Amb qualsevol cas, hem gaudit una vegada més d’una caminada molt interessant, a banda d’assolir l’objectiu de visitar les restes de la torre (sincerament molt degrada), però el seu entorn és prou gratificant per gaudir-ho i aprofitar per fer-hi un descans mentre es pot fer un petit mos i alguna fotografia de record. Des de dalt el cim s’hi pot gaudir també de bones imatges dels cims i masies que envolten tot l’entorn. Avui poder no ha estat el cas perquè el sol no ha sortit fins que gairebé ja hem finalitzat la caminada, amb les fotografies ho podreu constatar, però en canvi n’hem vist unes sobretot del massís de Montserrat espectaculars, almenys a mi m’encanten.

Avui hi deixo la traça que ha fet el company Mario, ja que amb el fred jo no puc anar sense guants, cosa que no facilita la feina l’hora de marcar els waypoint, i per tant de poca cosa serviria. El Mario en canvi és molt explícit i si seguiu l’enllaç: A la Torre de telegrafia de Sant Martí de Sant Fruitós de Bages  Encara que jo no desglossi la manera de com hem dut a terme la caminada en aquesta ocasió, la podreu fer sense cap mena de problema per la quantitat de detalls que hi especifica acompanyat de les corresponents fotografies de cada waypoint.

Desitjant que sigui del vostre grat i us animeu a algun dia fer-la si no ho heu fet ja, dues coses les teniu assegurades, la caminada és preciosa pels paratges i la quantitat d’elements naturals que durant la mateixa anem trobant, i l’altra com generalment vaig insistint i molt important, és el fet de col·laborar en preservar la nostra salut. Si us interessa el tema de les torres de telegrafia, hi deixo uns enllaços en els quals hi podeu interactuar molt treballats, amb una quantitat d’informació valuosíssima: Què són les torres....

SALUT I CAMINADES!!

LA TORRE MOLT ENRUNADA EL TICIÀ JA HA ARRIBAT

PLAFÓ INFORMATIU

AMB AQUESTA IMATGE LA TORRE QUEDA MÉS DEFINIDA

FENT UN PETIT DESCANS I GAUDINT DEL LLOC TAN PRECIÓS...

...SI EL DIA ÉS CLAR TOTA LA PANORÀMICA QUE OFEREIX ÉS FANTÀSTICA

UNA ALTRA PERSPECTIVA  TAMBÉ IGUAL DE FANTÀSTICA

DIRIGINT-NOS AL NUCLI DE LA POBLACIÓ

EL CAMPANAR DE L'ESGLÉSIA

FENT LES ESCALES I EL TÚNEL....

ENS ATANSEM  AL CAMÍ DE LA LLERA DEL RIU D'OR

UNA PASSERA  QUE FEM PER DIRIGIR-NOS ALS PLANS DEL GUIX I EL GRAU

FENT VIA PELS PLANS DEL GRAU

PEL BARRI DEL GUIX - ELS PISOS DE LA FÀBRICA NOVA

ARA ENS TROBEM A LA ZONA DE LES PISTES

ENS ENDINSEM PER AQUEST CORRIOL...

...I SORTIMA A CAN CODINA VELL...

...QUE ENS PERMET CONVERGIR AMB LA PUJADA ROJA

BAIXEM PER LES ESCALES  PER ANAR A L'INSTITUT GUILLEM CATÀ I AL BARRI DE LA FONT DELS CAPELLANS PER ACABAR A DAVANT DEL CAP COM FEM HABITUALMENT.