31.12.20

A la Font dels Burjons

Per la cloenda de caminades saludables d’aquest any que des del Cap i l’Associació  de veïns del barri de Manresa de la Sagrada Família, duem a terme, ahir dimecres amb una caminada fora de les habituals, ens vàrem atansar a gaudir de la Font dels Burjons, si visiteu aquest enllaç de la revista del Pou de la gallina, us ajudarà a orientar-vos de la seva ubicació i algun altre detall prou interessant: Un paisatge bohemi: La Font dels Burjons

Una vegada l’hem visitat i fet alguna fotografia, la caminada va seguir anant pel corriol que mena al monestir de Sant Benet, encara que no hi arribem. Nosaltres hem agafat per la nostra esquerra seguint el corriol ben fressat pel trànsit dels caminadors i que ens permet arribar a convergir amb la pista ampla de la urbanització de Les Brucardes, primer, però hem escollit un lloc arrecerat per poder fer un mos i descansar un xic, ja que ha fet un dia força fresc i amb una glaçada prou rellevant i necessitàvem una mica de calor, això vol dir buscar el sol que ja començava a deixar-se veure i sentir amb una temperatura més agradable. Fet el que he comentat hem seguit doncs per arribar a la urbanització a on hem fet el camí de ronda del riu d’Or per anar al pla a convergir amb el camí de ronda que mena a les pintures rupestres, això queda davant mateix de la Font de La Tolega. Durant el recorregut hem gaudit d’unes vistes tant del riu Llobregat, del  Turó del cingle, també del mas de Les Generes, de la muntanya de Montserrat, i fins i tot, del Montcau.  Una caminada com podeu constatar molt completa amb molts elements per gaudir d’una matinal fantàstica. La veritat és que tampoc ho hem fet tot el que hi ha en l’itinerari, deixem coses per altres caminades que de ben segur algun altre dia tornarem per aquest indret, tampoc cal fer-ho tot en un dia oi? Val més gaudir-ho a poc a poc tal com és mereix cada element. Ara ens hem dirigit a l’Ermita de Sant Sebastià de Sant Fruitós, que queda a davant mateix de l’antic restaurant conegut amb el nom de la urbanització. A l’Ermita que hi ha un entorn molt amable, amb bancs, una font i un petit bosc, també hi hem parat uns minuts per fer alguna fotografia, gaudir de tot el que la natura ens ofereix en aquest lloc, i com és evident seguir fent via per retornar a casa.

Hem caminat uns deu minuts per la urbanització per arribar a un trencant a la nostra esquerra que ens permet baixar fins al riu d’Or, que es pot creuar si hom ho desitja, per les pilones que hi ha, encara que en el cas concret de la caminada d’avui hem continuat per la dreta la pista ampla que el riu d’Or ens hi acompanya, i quasi quan sembla que deixem el riu, veurem un trencant a l’esquerre novament i per la vora d’un camp arribem al túnel que per sobre hi passa la C/16. Ara som a una pista ampla que per l’esquerre la fem i ens mena al bosc dels Escorpins o també conegut com el bosc dels Enamorats, creuem l’autopista ara pel pont que al final anem per la dreta a on agafem el trencant que mena al polígon industrial del Grau, i ens dirigim al barri del Guix, passem pel carrer del Ter i sortim als horts i camps, anem a la casa anomenada Cal Planell, per arribar al túnel que per sobre hi passa, la C/55. Ara disposem de diverses opcions per arribar al barri, en el cas d’avui ho hem fet entre horts i camps que ens permeten arribar al carrer de Sant Joan, al primer trencant a l’esquerre nostre ens dóna l’opció passant per l’institut Guillem Catà, al barri de La Font dels Capellans. Ara anem al carrer de l’Arquitecta Montagut a on convergim amb el carrer de Sant Cristòfol que el travessem pel pas  de vianants i presentar-nos davant del Cap, que com ja és sabut és el punt de trobada, sortida i final de les caminades saludables.

Desitjant-vos una bona entrada d’any nou amb salut, acabo el recordatori de la caminada i com és costum amb unes fotografies que s’han fet durant l’activitat matinal que tant gratificant hem compartit vint-i-quatre persones.

La traça d’avui és la del company Joan Canyadell: Font dels Burjons

QUE SIGUI  PLETÒRIC AMB SALUT!

AQUEST ÉS EL GRÀFIC DE LA CAMINADA

LA COMPANYA MONTSE RIBALTA RECORDANT TEMPS PASSATS

FENT FOTOGRAFIES PER GAURDAR-NE EL RECORD

POSANT EL WAYPOINT PER GUARDAR LA CAMINADA

FENT EL CORRIOL DE PUJADA...

...AL PLA DELS ROVELLONS

ESCOLLIM UN LLOC ADIENT PER PODER DESCANSAR I FER UN MOS

EL COMPANY JOSEP GRAU EN PRIMER PLA

SEMBLA QUE AQEST PLA SERÀ L'ESCOLLIT I...

...ESTAREM ARRECERATS - FA FORÇA FRED

APROFITEM PER FER UNA FOTO DE GRUP PER RECORD

COM  OBSERVAREU NAVARCLES ENS QUEDA AL FONS

NO SOM MOLTS PERÒ  NO DEIXEM VEURE LA POBLACIÓ

ARA SÍ QUE ES VEU BÉ

SEGUINT CORRIOL AMUNT

ARRIBEM AL CAMÍ DE RONDA QUE ENS OFEREIX...

...AQUESTES VISTES TAN MERAVELLOSES

UNS LLOCS TOTS ELLS PRECIOSOS

TOTA LA CAMINADA ENVOLTATS DE BOSC

AQUESTA IMATGE ÉS UN FLAIX DE L'ENTORN DE LA FONT DE LA  TOLEGA

L'ERMITA DE SANT SEBASTIÀ

NO PODEM PASAR SENSE PARAR UN MOMENT

DAVANT MATEIX HI HA L'ANTIC RESTAURANT DE LES BRUCARDES

LA FOTOGRAFIA DE RECORD DE LES VINT-I-QUATRE PERSONES QUE HEM COMPARTIT LA CAMINADA

PEL LATERAL DE LA C/16 ENS ATANSEM...

AL BOSC DELS ENAMORATS  I RETORNAR A LA CIUTAT DE MANRESA
Per avui ho deixo així, moltes gràcies pel temps que em dispenseu visitant el bloc, i com he dit amb salut i desitjant que tot el millor ho podem viure l’any que entrem i seguir compartint caminades si sou caminadors, o més experiències si sou seguidors del bloc