13.1.21

Al Cingla de la Roca Tinyosa

Bona tarda, la segona caminada de la setmana ha estat anar a gaudir una vegada més de les precioses vistes que des de la Cinglera de la Roca Tinyosa s’hi poden veure. Un balcó natural amb un encant que fascina, pel seu entorn, per la visualització tant amplia i diversa que ens ofereix aquest lloc que sigui l’època de l’any que sigui, hom queda molt satisfet d’haver decidit de fer-hi una visita, i si és el com el nostre cas del grup de caminades saludables del barri de la Sagrada Família, el fet de compartir-ho encara li dóna quelcom més generositat, ja que val a dir que per si sola la caminada ho és i molt.

Com a altres vegades ja he dit, les caminades les acostumem a repetir unes tres vegades per any, però no per això deixen de tenir el seu encant. Avui hem estat vint-i-sis les persones que ens hi hem atansat, acompanyats del fred que aquests dies estem suportant, encara que a la vegada per l’activitat de caminar ens va força bé en el sentit que se suma als factors que fan atractives les sortides. Quan es va caminant i se sent aquella frescor a la cara que sembla que talla, et transmet unes sensacions tan agradables que dóna gust aixecar-se d’horeta i anar a gaudir de l’albada del dia, si és amb la sortida del sol, amb boira, amb cel rogent o rúfol, tant si val, el que compte és ajuntar-nos les persones que ho desitgem o poden, no obviem que de vegades hi ha prioritats o altres obligacions que poden impedir dur a terme l’hàbit de caminar, però amb tot jo almenys, he deixat de fer o posposat altres coses per poder fer realitat la caminada habitual. Pel que a mi respecta la prioritat és la de caminar, carregar piles per després afrontar el dia amb què es presenti per davant, en fi...

Avui la caminada l’hem dut a terme com podeu veure amb la traça que el company Mario ha gravat: Del Cap a la Cinglera de la Roca Tinyosa

EL PERFIL DE LA CAMINADA  D'AVUI

Hem sortit pels plans del barri del Guix per anar en direcció a Viladordis, però sense arribar-hi, hem seguit per la pista que mena a Sant Benet, i en passar el túnel de la c/16, hem agafat el trencant de la dreta que s’enfila amunt i va al cementiri de Viladordis, però nosaltres a mitja pujada trobem un trencant a l’esquerra que l’agafem i ens permet anar a un camp que vorejant-lo sempre recta sense deixar-lo ens fa arribar al cingle. Com és evident en assolir l’objectiu parem uns minuts per gaudir tal com podreu veure amb les fotografies de les vistes i l’entorn, a més de fer un petit mos i descansar. Per seguir amb la caminada, ho fem pel corriol que ens queda a davant mateix i en arribar al final convergeix amb la pista que va a la Gola del Bigaire, nosaltres ara anem per la dreta a fer la pujada que va al pont de la c/16 i ens mena a la pista que va al Santuari de la Salut que la creuem, i per can Canyelles arribem al ramal de la séquia que la fem fins a quasi al final. Anem pel trencant que trobem a l’esquerre nostre i ens fa sortir a l’asfaltatge que mena a Can Tort, paral·lelament amb la c/55 anem fent via amunt per arribar al Parc dels Trullols, que ens dóna l’opció d’anar pel carrer Terrassa al barri de la Font dels Capellans i arribar al Cap, punt d’inici i final de les caminades saludables.

Ara si és del vostre grat, gaudiu de les fotografies que s’han fet durant la caminada.

Adjunto un enllaç que crec que pot ser del vostre interès: Els cingles del Llobregat

TRANSITANT PELS PLANS DEL BARRI...

...DEL GUIX...

...PER SORTIR DE LA CIUTAT

ENTRE ELS HORTS HI HA AQUEST SALTANT D'AIGUA

PER LA PISTA DEL POLÌGON INDUSTRIAL DEL GRAU...

...FEM VIA A VILADORDIS...

PASSAT EL TÚNEL DE LA C/16 FEM LA PUJADA

PER ANAR A VOREJAR EL CAMP QUE HI HA EL CORRIOL...

...DE LA CINGLERA QUE JA ENS OFEREIX AQUESTA VISTA

ANAR SEGUINT PEL CORRIOL

PODEM GAUDIR D'AQUESTES PANORÀMIQUES

EL RIU LLOBREGAT -UN BALCÓ NATURAL  EL CINGLE

EL SEU ENTORN MOLT AMABLE

UNA ALTRA PERSPECTIVA

EN AQUESTA HI PODEM VEURE LA CASA DE LES HORTES

LA CARENA DE LES GENERES

FER UN MOS, FER FOTOGRAFIES PEL RECORD...

ÉS TOT TANT PRECIÓS QUE VAL LA PENA  GUARDAR-NE RECORD

UNS ASEGUTS ALTRES DRETS NO DEIXA DE SER UN LLOC ACOLLIDOR

LA SENSACIÓ DE BENESTAR LA PAU I TRANQUIL·LITAT  DEL LLOC ...

...ES TAN GRATIFICANT

LA RIQUESA TAN VALUOSA QUE MANRESA GAUDEIX

EL REGADIU I LES MASOS  QUE TANTA VIDA HI DONEN

GAUDIR DE TOT AIXÓ EN UNA CAMINADA ÉS  IMPAGABLE

DELS RACONETS TAN PRECIOSOS QUE LES CAMINADES ES FAN CURTES, EN FI..