28.12.20

Al Turó del Xato

Ens trobem a la recta final de l’any per tant les caminades saludables també les finalitzarem aquesta setmana, com és lògic.

Avui dilluns ens hem atansat fins al Turó del Xato, un dels llocs de l’entorn de l’Anella Verda de la nostra ciutat, que com tantes altres sortides ens permet de gaudir d’uns entorns molt amables, tranquils i saludables, que tan sols amb ganes de voler col·laborar en preservar el benestar i la salut amb bona qualitat, ho tenim al nostre abast, sense gastar diners, gaudint del contacte amb la natura, caminant i compartint tot el que ella ens ofereix.

Avui ha estat la segona vegada que aquest any l’hem dut a terme, val a dir que per vegades que es repeteixi, és una caminada distreta per la varietat de l’itinerari perquè ens permet de fer una circular sortint de la ciutat pel passeig del riu a la zona del Congost, a on agafem el camí de l’esquerre que pel lateral de la via del tren de Lleida ens permet anar a la carretera d’Igualada que la travessem i anem pel camí de les Pedreres a convergir amb la pista que mena a Can Poc Oli. Anem per la dreta i caminem uns trenta metres a on arribem a un trencant a l’esquerre que l’agafem per anar recta via al Casinet, tot i que nosaltres en arribar a la cruïlla anem per l’esquerra al raval dels Corrons, per atansar-nos al meandre de la riera de Rajadell. En veure la riera de Rajadell també veiem un gual que permet travessar la riera, però no és el nostre cas. Avui seguim el meandre fins que arribem al barri del Xup, que passat el túnel que per sobre i passa la carretera d’Igualada, entrem al barri a on hi ha un banc immens que aprofitem per fer-hi un petit descans i un mos, ja que més o menys estem a mitja caminada. Un volt hem descansat i satisfet les nostres necessitats i la fotografia de record, seguim fent el meandre per arribar quasi a la Masia Blanca, que fem el trencant que per la dreta nostra si estem al cas, veiem, perquè generalment està molt ufanós de canyes, ja que  hi ha un torrent que de vegades hi corre aigua. De totes maneres el camí està molt fressat i no hi ha pèrdua, ens mena a un camp que el fem pel corriol que no l’hem de deixar en cap moment i si ens fixem amb les torres elèctriques, ens fa anar pujant suaument, el que ja és el turó del Xato, quan comença a planejar, davant mateix d’una torre a la nostra esquerra podem veure un parell de corriols que menen al cim del turó, podeu agafar el que millor us sembli, tots porten a dalt.

Per la sortida, si aneu amb compte i seguiu el corriol fressat ja ens hi porta, si us hi perdeu, no passa res, per intuïció us en sortireu. A banda de gaudir entre altres coses d’unes vistes espectaculars de la ciutat de Manresa, no cal esmentar  que és la direcció correcta per tornar a casa. A baix del turó hi ha una barraca de pedra seca que encara es conserva força bé, ja veurem també el camí que va en direcció al barri del Sol i Aire, encara que per la caminada en convergir amb la pista que trobem, anem per l’esquerre via a la casa dels Pardals, aquesta està ubicada al peu del Camí agrícola que del Congost va al Bosc del Suanya. Per tant en arribar-hi anem per la dreta que ens permetrà travessar la via del tren de Lleida i arribar a la zona del Congost i arribar al túnel que al matí hem fet per anar a la carretera d’Igualada. Òbviament ara no hi tornem sinó que seguim per arribar al passeig del riu Cardener que ja ho hem fet a l’anada fins que a la rotonda de Sant Marc, anirem per  a travessar la Via de Sant Ignasi, i anar pel carrer Montserrat al carrer de Viladordis, a on entrarem al Parc de Sant Ignasi, i per l’avinguda d’en Francesc Macià, retornem a davant del Cap del barri de la Sagrada Família, que és a on ens trobem per iniciar les caminades saludables.

Si seguiu la traça que he gravat amb l’aplicació de Wikiloc: Del Cap al Turó del Xato 28/12/2020

EL GRÀFIC DE LA CAMINADA

I amb l’ajut de les fotografies que hi deixo posades cronològicament, si no heu fet mai aquesta caminada, veureu que és molt fàcil. És una caminada apta per a tothom, que es pot gaudir amb família, si teniu menuts que els agradi caminar. Gaudireu d’una matinal distreta i molt agraïda, no en tinc cap dubta.

SALUT I CAMINADES!!

UNES PANORÀMIQUES FANTÀSTIQUES

AMB EL VENT LES BOIRES CORRIEN MOLT I MONTSERRAT ESTA TAPAT

JA SOM AL BARRI DEL XUP

EL BANC IMMENS PER SEURE AL  A TOCAR...

ENTRE EL MEANDRE DE LA RIERA I EL BARRI

UN ENTORN PRECIÓS PER GAUDIR

EL TURÓ QUEDA ENRERE

ARRIBADA A LA CIUTAT PER LA ROTONDA DE SANT MARC

PER LA VIA DE SANT IGNASI AL...