5.12.20

El Torrent Fondo

El desembre ens ha portat les primeres glaçades tot i que encara l’hivern no ha arribat el fred aquests dies es deixa sentir, però no per això hem deixat de fer les caminades saludables, que al cap i la fi, ben abrigats si cal, també les gaudim plenament i amb els paisatges de vegades ben diferents dels que són en altres estacions de l’any.

Ahir divendres, que no va glaçar tot sigui dit de pas, vàrem anar a fer el Torrent Fondo sencer. Vull dir des de l’entrada al corriol que trobem abans d’arribar a la Casa de Les Torres, fins al final a on hi ha el petit saltant d’aigua, durant tot el tram és un corriol preciós acompanyat del torrent que el travessem quatre vegades, també ara en aquest temps per la catifa de fulles caigudes dels arbres que hi ha a banda i banda de la ribera del qual el torrent se  n'enriqueix amb la seva presència, i adquireix una visualització fantàstica, amb uns paratges molt agradables i un entorn molt amable que fa goig de veure, poder viure i compartir uns moments de les nostres vides, propiciant una quantitat de relax, i ben estar, que aporten energies renovades per encarar el dia amb optimisme, o també carregar les piles per durant la setmana  afrontar el nostre tarannà habitual.

Vint persones hem compartit aquest divendres aquesta caminada, l’experiència com ja he dit molt positiva i engrescadora, tant que sempre et queden ganes de tornar-ho a fer per les bones sensacions que transmet la caminada, amb les fotografies podreu veure alguns passatges de la caminada que són prou explícits i a la vegada imagino que engrescadors per si no l’heu fet, us encoratgi a decidir-vos i si disposeu de temps i evidentment us agrada compartir i viure la natura, segur que ho gaudireu molt. Tot forma part de l’anomenada Anella verda, per tant no queda lluny, ho tenim ben a l’abast, pel que ens dóna l’oportunitat de passar una matinal o una tarda si les hores de claror del dia ho permet, d’una molt completa caminada, amb el que ens ofereix la natura, amb els diferents paisatges, entorns diversos, el torrent i el bosc de ribera, en fi...

La Tornada  en aquesta ocasió l’hem fet per la llera de riu Cardener, fins a Sant Joan, i hem anat a la zona del Poal per anar fins a la séquia del barri del Guix, per acabar la caminada com és costum a davant del Cap, que fem els exercicis de relaxament i acabar l’activitat del dia.

L’enllaç de la caminada si la desitgeu fer com nosaltres és: Del Cap al Torrent Fondo-Cardener i el Poal

EL GRÀFIC DE LA CAMINADA I ALGUNES DADES

També hi deixo dos enllaços que aporten informació, el primer de la rellevància del Torrent, i el segon, ens permet conèixer la singularitat d’un Roure en concret, que podem gaudir si anem a fer el torrent.

Ajuntament de Sant Joan ---El Roure Gran

LA CASA DE LES TORRES DES DEL SERRAT DEL MATEIX NOM

SEGUIM FENT VIA PER LA PISTA

EL TORRENT FONDO  GAUDINT DEL CORRIOL AMB EL SEU BOSC

UN LLOC PRECIÓS I TRANQUIL...

...PER GAUDIR DEL CANT DELS OCELLS

EL MARIO AMB LA FARMACIOLA SEMPRE CONTENT

ELS ROURES LA REMOR DE L'AIGUA

PAREM UNA MICA PER RECUPERAR FORCES

COMPARTIR OPINIONS ENTRE NOSALTRES TAMBÉ ÉS UN HÀBIT

HI HA LLOC PER SEURE PERÒ SEMBLA QUE...

...NO ÉS EL QUE HOM MÉS NECESSITA

SEGUIM TRANSITANT PEL CURS DEL TORRENT

JA HEM ARRIBAT AL SALTANT...

MOLT MACO

LA FOTOGRAFIA DEL GRUP D'AVUI...

...DE FONS EL TORRENT I ENTRE ELS ROURES I TRÈMOLS QUE HI HABITEN

LA MARIA TRAVESSANT EL TORRENT - ALTRES ESPERANT PER FER-HO

ALGUN ARBRE JA HA ARIBAT AL FINAL DE LA SEVA VIDA

UNA PASSERA          EL CORRIOL SEMPRE INMENS

LA PASSERA PER CREUAR EL TORRENT - NO N'HI HA A TOTS EL PUNTS PERÒ GENERALMENT ÉS POT TRAVESSAR

AQUEST ÉS EL TÚNEL QUE PERMET ENLLAÇAR A LA POBLACIÓ DE SANT JOAN

HEM FET LA PISTA DEL CAMÍ DE LA SAL I TRAVESSAR L'EIX - C/25

EL TRÀNSIT RODAT

EL BARRI DEL GUIX  A PROP DE L'EMPRESA TOUS

FEM LA PASSERA DE LA CARRETERA DE VIC I ELS PLANS DEL BARRI DEL GUIX PER RETORNAR AL CAP