23.9.20

La Ruta dels Cavalls

Benvinguts al bloc i gràcies per la visita. Vint-i-dues persones hem compartit la caminada saludable d’avui dimecres anant a fer la Ruta dels Cavalls.

Ho hem realitzat tal com podeu comprovar anant a l’enllaç de Wikiloc: Del Cap La Ruta dels cavalls

El perfil gràfic i algunes dades les podeu veure a la imatge:

GRÀFIC I DADES DE LA CAMINADA

Tan sols dir que com és habitual, sortim del Cap (ICX) del barri de la Sagrada Família de Manresa, per atansar-nos a la zona coneguda com el Poal. Anem per la pista ampla que del Gimnàstic Parc, mena a Santpedor, però que en arribar a un dipòsit d’aigua rodó antic que veiem a la nostra esquerra, agafem el corriol que ens permet anar a la Serra de Les Torres. Seguint la traça arribareu a un altre dipòsit però en aquest cas més modern, que abasteix d’aigua a una part de la població de Sant Joan. Hem fet la parada per recuperar forces i seguir la caminada tal com estava previst. Fem uns dos-cents- metres del camí vell de Joncadella, i agafem un trencant que ens queda a l’esquerra nostra per anar a convergir al ramal de la séquia que ens portarà sense deixar-lo fins a la pista asfaltada que ve de Manresa. Ara anem per la dreta fent la pista fins a fer una vegada més el tercer trencant a l’esquerre, que seguirem fent la pista amunt sempre recta sense deixar-la de tal manera que ens menarà a convergir amb la pista ampla que ja hem fet a l’anada. Vol dir que ens trobem novament a la zona del Gimnàstic Park. Per retornar al Cap, seguint la traça ja veureu que és quelcom diferent de l’anada per fer la caminada més distreta i arribar al Cap.

És una de les cinquanta que tenim programades i que com és evident, cada cert temps les anem repetint, encara que com he comentat en altres ocasions, anem variant, mai diguem que les fem ben iguals, procuro si pot ser, que hi hagi algun element nou del tipus que sigui, però que faci que la caminada sigui atractiva.

De fet ja sabeu que el més important de tot, és que podem gaudir de les caminades, si disposem de temps, el contacta amb la natura sempre aporta beneficis i si ho podem dur a terme, amb un ritma alegre, el resultat influeix en la qualitat de la salut personal.

El mes de setembre ja va arribant al final, hem entrat al nou solstici, estem a la tardor i ja vaig preparant les caminades de cara a l’octubre. Ben aviat les podreu consultar, i desitjant que siguin del vostre grat, us animeu si encara no hi participeu, a què us animeu i ens hi vingueu a fer companyia.

QUE GAUDIU D’UN BON DIA DE DIMECRES

AMB AQUESTA PLANTA TAN UFANOSA ENCETEM LA CAMINADA

TRAVESSANT EL PAS A NIVELL DEL TREN  DE LA POTASSA

SORTINT DE LA CIUTAT VIA AL GIMNÀSTIC PARC

DEL GIMNÀSTIC ANEM A LA PISTA QUE MENA A SANTPEDOR

ENTRE CAMPS PER ENFILAR EL CORRIOL...

... DEL SERRAT DE LES TORRES

A ON PODEM GAUDIR DE LA VISTA DE MONTSERRAT

FENT EL PONT DE L'ANTIGA VIA DEL TREN DE SÚRIA

ELS CAVALLS

PER AIXÓ L'ANOMENO LA RUTA DELS CAVALLS

AVUI NO N'HI HA MOLTS - CREC QUE SÓN CRIATS PER CONSUMIR

EL DIPÒSIT D'AIGUA DE SANT JOAN...

...EL LLOC ESCOLLIT PER RECUPERAR FORCES I SEGUIR...

...LA CAMINADA

LA FOTOGRFIA DE RECORD...