16.9.20

A la Gola del Bigaire

Bona tarda, els dies passen que volen ja hem sobrepassat el mig mes de setembre, ara comentaré la que ha estat la setena caminada saludable del mes actual, però a la vegada ja he d’anar pensant amb preparar la programació pel mes vinent, en fi... tot al seu temps.
Per completar la caminada saludable de torn hem anat vint-i-una persones que l’hem compartit fins a la gola del  Bigaire, que el podem veure i gaudir anant al riu Llobregat.
Hi deixo el perfil gràfic de la caminada i l’enllaç que he gravat amb Wikiloc, perquè si la desitgeu fer igual que l’hem gaudit avui el grup de caminadors del Cap i l’Associació de veïns del barri de la Sagrada Família de Manresa, ho tingueu a l’abast i fàcil de fer, l’enllaç és: Del Cap a la Gola del Bigaire-2020

EL PERFIL I DADES DE LA CAMINADA
Avui una vegada més hem gaudit d’una matinal fantàstica, tan sols pel fet de veure com anava naixent el dia i sortia el sol, ja veureu quins colors hem viscut avui i que han quedat captades per les imatges que el company Xavier Cabot ha fet durant el curs de la sortida. Estic segur que les gaudireu tant com nosaltres hem tingut la sort de poder-ho fer en viu aquest matí.
Això és el que comporta l’hàbit d’anar a caminar d’horeta i gaudir de la natura en tota plenitud, que a la vegada transmet el ben estar personal aportant una dosis  d’energia positiva, que per encarar el dia va com l’anell al dit.
En concret avui ho hem fet anant al parc dels Trullols, i baixar a Viladordis, que sense arribar-hi, a mitja baixada a la nostra dreta agafem el trencant que hi passa el ramal de la Séquia, que el fem fins a convergir amb la pista del camí de La Salut que la travessem i fem la barrera que queda a davant mateix per anar al pont que per sota hi passa la carretera C/16,  fem uns metres de pla però ben aviat ens trobem amb la baixada, cal anar en conte pel pedregar que durant el camí tot i no ser dolent, però cal vigilar a no relliscar. Si seguiu la traça, no teniu pèrdua. Un volt hem descansat i recuperat forces, la tornada la fem, seguint el meandre del riu Llobregat, que no cal dir que és molt amable i agradable de fer via a la Casa de Les Hortes, travessem les pilones que hi ha per superar una fuita d’aigua permanent que no sabria pas dir de on ve, però que sempre l’hi he vist. Superat el petit escull fem la pujadeta fins a convergir amb la pista ampla de Sant Benet. Ara agafem el camí de l’esquerre per anar en direcció a Viladordis, que passem de llarg per anar a la pista que mena a Sant Fruitós que la fem fins que arribem a un trencant a l’esquerra que hi ha una senyal que indica que hi ha una empresa de d’especejament de cotxes. Farem la pujada i arribem als plans del Grau i el Guix, per anar per darrere dels pisos de la Fabrica Nova, concretament al carrer del Ter, entre els horts d’aquella zona anem a la casa Planell que farem un trencant a l’esquerre per arribar per sota del túnel que hi passa la c/55 per dalt al carrer dels tovots i a partir d’aquí hi ha diverses opcions per anar al barri de La Font dels Capellans i al Cap, que com és habitual, és el punt d’inici i final de les caminades.
Es una caminada molt entretinguda, fàcil de fer, i amb sorpreses que unes vegades pot ser amb la fauna, per exemple gaudir d’algun Bernat Pescaire, algun pescador amb alguna carpa de dimensions i pes considerables, el cabal d’aigua del riu, el meandre amb tota la diversitat de bosc i plantes pròpies del lloc, ec... per tant val la pena dur-la a terme més d’una vegada a l’any.
Si la feu algun dia i voleu m’ho podeu comentar fent un missatge pel bloc mateix.
Ara si disposeu de temps i voleu gaudiu de les imatges que hi deixo.
PUNT DE TROBADA EL CAP

EL TÚNEL DE LA C/16 PASSA PER DALT

ANAR COMPLETANT LA CAMINADA PREVISTA

PER LA ZONA DE VILADORDIS

TRANSITANT PELS PLANS DEL GUIX ...