19.8.19

BALMES ROGES-2-

Bona tarda. Hem començat la setmana amb la caminada saludable visitant les Balmes Roges. El mes de juliol en les sortides dels divendres “Walk Friday”, ja vaig comentar que fèiem un avenç del qual avui ha estat una realitat. Diguem que la caminada d’avui ha estat l’oficial per programació referent al mes d’agost.
En aquesta ocasió hem estat vint-i-una persones que l’hem gaudit i compartit, amb molt bona harmonia com ja és habitual entre els membres que participem del grup de caminadors del Cap i l’Associació de Veïns del barri de la Sagrada Família.
En ser una caminada del mes d’agost, generalment dediquem més temps a contemplar, observar i gaudir de tot el que la naturalesa ens ofereix, tenint en compte que són caminades extres, no habituals i que per molts dels components del grup, tan sols es duen a terme un  cop a l’any i de vegades ni això, ja que sense haver d’anar lluny de Manresa, gaudim del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, que ens dóna infinites possibilitats de fer caminades i rutes, gairebé diria a la carta, al gust de cada persona o grup que desitgi gaudir d’aquests paratges.
Nosaltres avui doncs hem escollit aquesta caminada que l’hem començat al camí del Farell, del poble del Pont de Vilomara.
Hem agafat la pista que mena entre altres indrets a Mura, i al cap d’uns quaranta minuts de fer via, arribem a la Casa Nova de Sant Jaume, i com és evident l’anem a visitar, ja que hi podem veure un conjunt de tines, l’hi donem tota la volta per la pista que no té pèrdua, i ens porta al corriol que primer agafem per la dreta, per seguir veient runes i coses d’interès de la casa, l’entrada, corrals, algun pou, el que pot ser un forn de coure pa, en fi...Satisfeta la curiositat, emprenem la caminada via a la riera de Palou que la travessem per enfilar pista amunt, la pujada quasi no la deixem fins que arribarem a les Balmes Roges, però abans d’arribar, fem un parell de parades per gaudir de les tines de la Lluca, que ens hem de desviar de la pista per veure-les, ja que queden fora de la vista pel bosc que les envolta, hi deixem una fita per orientació de les persones que no ho coneixen. Aquestes concretament queden a uns vint minuts de fer pujada, d’ençà que hem travessat la riera a la nostra dreta. Si seguiu la traça que hi deixo, hi ha el Waypoint del punt exacte.
Enllaç a l’itinerari: Balmes Roges i Tines-2-2019
Un vol s’ha fet la visita que val molt la pena fer-la amb tranquil·litat, refem el corriol per tornar a la pista de pujada i seguir caminant uns deu o quinze minuts i veurem les tines de Les Rates Pinyades, aquestes estan a tocar de la pista, també ens queden al costat dret, per baixar a donar el volt s’ha d’anar amb compte per la baixada molt sobtada que s’ha de fer, i el corriol no és gaire fressat, per tant insisteixo el fet d’anar amb compte.
Bé! Ara ja hem fet dues parades que ajuden al fet de que la pujada no sigui tan feixuga, Així que seguim pujant fins que arribem a una cruïlla que farem per l’esquerre, i segueix la pista pujant, però al cap de poc a la dreta hi ha dues fites, una per banda que ens indica el corriol que ens mena directament a l’objectiu que són Les Balmes Roges amb el seu encant, tot l’entorn, tant per les tines, com les vistes per l’alçada que ens trobem, i la curiositat que desperta un lloc tan singular, Aquí toca gaudir-ho i estar-hi una estona, per tant no és d’estranyar que hi fem l’esmorzar i al mateix temps recuperem forces que ja ens ho hem guanyat.
Durant l’itinerari avui hem gaudit de la planta del dia amb el seu fruit molt preciós: Llentiscle
La Tornada la farem per la Serra dels Ermitanets, que no hi anem, la deixarem per anar seguint la pista ampla que fa la baixada, i al cap d’uns vint-i-cinc- minuts, a l’esquerra nostra hi ha una fita amb un pi, aquesta vegada no he posat el Waypoint (perdoneu), és un torrent que al final es comunica amb un altre, quasi no hi ha pèrdua, ell mateix ens porta a la pista ampla que va a Mura, anirem per la dreta i enllacem amb la pista que va a Rellinars que de fet és la que a bon matí hem agafat per anar a la Casa Nova. Veurem la riera de Palou i l’anirem seguint amunt que ens queda a la dreta, fins que arribarem a la cruïlla que ja hem fet al matí, Ara doncs és qüestió de fer la pista ampla fins a arribar novament al lloc a on hem deixat els cotxes i tornar a Manresa. Aquesta ha estat la caminada d’avui, amb un temps que ens ha acompanyat magnífic, ja que la calor ens ha respectat, hem fet la pujada amb fresca i la tornada ha estat a estones entre núvols i ha fet que fos de bon fer la caminada.
Aquest enllaç m’ha semblat que pot ser d’interès, mai se sap tot i sempre és poden ampliar coneixements:Patrimoni i Muntanyes

LA CASA NOVA DE SANT JAUME

LA LOLA EN PRIMER PLA

LES TINES....

..RATES PINYADES

S'HAN RESTAURAT I PROTEGIT...

ESTAN A TOCAR DE LA PISTA

ESPERANT QUE TOTS LES GAUDEIXIN

EL CORRIOL QUE BAIXA PER VEURE-LES BÉ

UN ACCÉS COMPLICAT PERÒ ÉS POT FER EH!