14.2.19

Parc del Cardener

Hola de nou seguidors. Fa uns dies que la feina em supera un xic. Tot i aixó, sigui un dia o dos més tard, intentaré de tenir el bloc amb les caminades i el que s’hi relacioni actualitzat al màxim, perquè podeu anar gaudint de les fotografies, els tracs, i també altres informacions relacionades a l’activitat que el Grup de Caminadors del Cap i l’Associació de Veïns de la Sagrada Família duem a terme periòdicament.
Avui toca comentar la caminada de dimecres que ha estat innovada pels motius que comento:
Aquesta caminada d’anar al poble veí de Sant Joan, en un principi la fèiem a l’hora de tornar al punt de partida, pel Torrent de Santa Clara. A causa d’un contenciós que fa anys que dura entre l’ajuntament i un senyor, els caminadors estem obligats a creuar la via del tren dels Catalans, si ho volem fer pel torrent citat, però des de fa un cert temps per mesures de seguretat que ho comprenem perfectament, han posat balles amb tela metàl·lica per barrar el pas a qualsevol persona. És a dir que per a on podíem accedir al Pou de Llum, pel fet de tenir els dos accessos tallats, la caminada s’ha hagut de reinventar, quedant de la forma que avui ho hem fet. Això comporta que la caminada ara ha passat de ser normal, a enquibir-la al paquet de caminades llargues, que acostumem a fer l’últim dimecres de mes i per tant és fan un cop a l’any.
Ara doncs la caminada l’anomenaré “El Parc del Cardener”, i segur que ho entendreu, ja que si seguiu el trac, comprovareu que més de la meitat de la mateixa transcorre per la llera del riu Cardener i pel Parc que hi ha des de Sant Joan fins a Manresa, i que fem extensiu fins al barri de Sant Pau.
Ja sabeu que sortim del Cap de la Sagrada Família, ens adrecem al Gimnàstic Parc per anar a enllaçar amb el Pont Llarg (aqüeducte), de la barriada Mion, fem el camí de Joncadella, per arribar a la cruïlla que per l’esquerre, ens mena al poble de Sant Joan. Fem un petit recés a la font i els bancs que hi ha per l’ocasió. La tornada la fem anant al Pont Nou, i anem al lateral de la C/55, molt aviat ens permet de baixar i agafar una pista que anirem fent sempre recta, veient el riu i sentint la remor de l’aigua, amb alguna resclosa inclosa, que tot plegat fa que sigui prou distret l’itinerari. Arribem a la zona del Congost de Manresa. Seguim caminant per anar a enllaçar amb el passeig del riu i que novament sense deixar-lo ens porta al barri de Sant Pau. Anem a buscar el carrer de La Font dels Llops, i enfilem pel camí dels horts que ens fa sortir al Pou de Llum. Pel carrer del Peix anem, al col·legi Oms i de Prat, per sortir al baixador dels trens de Viladordis. Ens trobem a l’avinguda de Francesc Macià, per la que anem a la carretera del Pont de Vilomara, Arquitecta Gaudí, i al Cap, punt de partida i arribada de les nostres caminades saludables.
L’enllaç a seguir si us agrada la descripció que he fet és el següent: Sant Joan Parc del Cardener
Moltes gràcies pel temps que em dispenseu.