12.9.18

MIRADOR CARDENER

Anem sumant dies i caminades saludables. Dia dotze de setembre, per anar seguint el programa establert, avui el Grup de Caminadors del Cap, i l’Associació de Veïns de La Sagrada Família, hem anat fins al Mirador del Cardener. Val a dir que en fer el retorn també hem estat en terreny del Mirador del Llobregat, encara que quedi clar que, l’objectiu ha estat el del Cardener. Si ho coneixeu, sabreu que l’entorn per a on transcorre aquest itinerari, és per la part del Mal Balç, una zona molt rica i apreciada pels que és dedicant o els agrada el tema dels fòssils, que veureu amb dues imatges de les quals hi poso en el petit reportatge. També pel voral del Parc Ambiental de Bufalvent (Ruta del Secà).
Afegeixo aquests detalls pel qui no ho conegui massa, i en pugueu tenir una idea més concreta del motiu pel qual es fa interessant, dur a terme aquesta caminada per aquests indrets.
Nosaltres hem anat per la llera del riu Cardener, fins al barri de Sant Pau. Hem enfilat al Mal Balç, per arribar a una torre de llum a on veiem un corriol que l’agafem, i sortim a una pista ampla, al cap d’uns metres a la nostra dreta, veiem un senyal vertical (passamà), que ens indica per anar al Mirador, ens mena a un corriol que a pocs metres ja veurem, si està la zona neta, uns arbrets i bancs que al seu dia La Coordinadora de Jubilats i Pensionistes va apadrinar, i donar nom al Mirador del qual estic parlant. Un cop hem descansat i recuperat forces, seguim caminant per enllaçar amb la pista que ve de Viladordis (pel camí de l’Abat Oliva), fins a la planta del compostatge del Parc Ambiental, passat el ballat entrem a una zona rocosa, i veurem un corriol que s’enfila amunt, és el que nosaltres fem per arribar a convergir amb la pista ampla que hem deixat, seguim pujant i en arribar a dalt ja ens trobem el Mirador del Llobregat, que queda per sobre del Pont de Vilomara i el riu Llobregat. Girem a l’esquerre i sense deixar la pista arribarem a veure la carretera del Pont de Vilomara, encara que un xic abans a la nostra esquerra veiem una fita que ens dóna a conèixer el Camí Reial, que el podem fer i quan podem travessem la carretera a l'altre costat, i pel camí que hi ha un raval de cases, seguim per la carena sense deixar-la fins que trobem el corriol que ve dels Trullols, per baixar a Viladordis. Per la dreta baixem uns metres i agafarem la séquia per l’esquerre, que ens porta fins a la carretera de Viladordis. Pel pas de vianants anem a la Torre Busquet per entrar pels pisos de la Font dels Capellans, i anar al Cap, punt de sortida i arribada, com és habitual.

També ja sabeu que és habitual que hi posi l’enllaç per seguir la caminada si és del vostre grat, així com el de la planta del dia que avui ha estat La Nyàmera.
Enllaç de la caminada: Manresa- Mirador del Cardener
Enllaç perla planta del dia: La Nyàmera

FENT VIA AL MAL BALÇ

PRECIOSA LA MUNTANYA DE MONTSERRAT

CORRIOLS  FANTÀSTICS

UNES ALTRES VISTES MAQUÍSSIMES

JA SOM AL MIRADOR - VEIEU MONTSERRAT?

UN ENTORN PER GAUDIR-LO

UN ENTORN MOLT  AGRADABLE

LA PLANTA DEL DIA  - NYÀMERA

UN PARELL DE FÒSSILS - ESPERO QUE ELS VEIEU BÉ

PELS AMANTS DEL TEMA NO ÉS FANTÀSTIC?