1.9.18

LA GUÍXOLA

Bona tarda seguidors. Avui comentaré la caminada que el divendres la colla dels Senderistes vàrem dur a terme.
Per anar variant de llocs, en aquesta ocasió hem escollit una part dels paratges que hi ha entre els termes municipals de Sant Salvador de Guardiola i Castellgalí.
La caminada comença en una casa pairal anomenada Cal Teixidor, que és a on podem deixar els cotxes. Anem per la pista ampla que veiem a la dreta pocs metres abans d’arribar a la casa, i molt aviat per la dreta de nou, agafem un corriol que veurem un vailet i vorejant un camp, trobarem el final del vailet i un senyal que ens informa per anar a la Torre de telegrafia la Guíxola. La companya Neus Santamaria, ens n’ha fet un petit resum de l’origen i l’activitat de la Torre i altres detalls prou interessants.

Un cop vist la torra, i la casa amb les tines i forns, ens atansem per la pista ampla que novament anirem a buscar. Ara baixant recte sense deixar la pista (amb tot cas intuirem que hem de seguir per l’esquerre sempre), per no deixar la pista que fem, veurem les runes de la Casa Vilomara a dalt d’un turó, seguim caminant fins que arribarem a Irehom, un col·lectiu que hi deixo un enllaç perquè en tingueu informació fiable: irehom Nosaltres seguim fent camí fins que arribem a Cal Ponç, una casa prou esplendorosa, ara ja en desús, i al davant mateix veiem el senyal que ens mena a l’Ermita de Santa Margarida. Una construcció fantàstica, amb la seva corresponent història, que segur no deixareu d’admirar, seguirem pel corriol pujant fins a veure la pista ampla que hem abandonat en anar a l’Ermita. Haurem gaudit d’unes vistes de la Serra de Montserrat meravelloses, ens trobem quasi al pla de Sant Ramon, que hi ha ubicada la casa Prunés. Esmorzem i emprenem la caminada sempre per la pista ampla fins que un cop passat alguns masos, i vinyes, arribarem a Cal Teixidor que hi hem deixat els cotxes.
Com generalment acostumo a dir, si és del vostre grat i la voleu fer tal com l’he descrit, podeu seguir el trac: La Guíxola-Plans de Sant Ramon
El testimoni que ho confirma són les fotografies que podeu veure
 A PUNT PER COMENÇAR LA CAMINADA

PRIMER OBJECTIU. EL JOAN  CANYADELL JA EN FA LA FOTOGRAFIA

LA MAJESTUOSA TORRE DE TELEGRAFÍA  "LA GUÍXOLA"

LA FOSSA QUE ENVOLTA LA TORRA

INTERIOR  DE L'ERMITA

LA CÀNDIDA, I LA MERCÈ ENCARA EMBADALIDES

EL MONÒLIT DEL PLA DE  SANT RAMON

CAL PRUNÉS - QUINA VISTA TAN PREUADA OI?

L'ALFONSO, LA CÀNDIDA, LA NEUS, EL JOAN ESMORZANT

A PUNT PER EMPRENDRE LA CAMINADA DE NOU

L'ANTOLIN HI DIU LA SEVA

ANAR FENT CAMÍ QUE ENCARA FALTA UN RATO PER ACABAR

PODEU VEURE QUE EL RITME DE CAMINAR ÉS ALEGRE- FENT LA MARXA NÒRDICA  CREMEM MÉS CALORIES QUE VA MOLT BÉ PER LA SALUT